חדשות בארץ

יעקב ברדוגו: גנץ ביצע טיהור פוליטי בגלי צה"ל

הפרשן יעקב ברדוגו, שהודח מהגשת יומן הערב בגלי צה"ל, מאשים את שר הביטחון בני גנץ בביצוע טיהור פוליטי באמצעות גלית אלטשטיין, שמונתה על ידו למפקדת הזמנית של התחנה הצבאית: "זה לא הבית של החיילים, וכבר לא גלי צה"ל. מעכשיו זה הבית של כחול לבן"

  • י"ב אדר א' התשפ"ב
גנץ, בעיגול ברדוגו (צילומים: פלאש 90)גנץ, בעיגול ברדוגו (צילומים: פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, שהודח ביום חמישי האחרון מהגשת יומן הערב בגלי צה"ל, מאשים כי שר הביטחון בני גנץ ביצע טיהור פוליטי של התחנה הצבאית מהגורמים הימניים המעטים ששידרו בה: "אתם מאזינים על גלי גנץ".

"סיפור הדחתי מ'יומן הערב' בגלי צה"ל הוא לא רק סיפור אישי שלי", כתב ברדוגו בטור שלו בעיתון ישראל היום. "זה לא רק סיפור של הדחת מגיש ויחד איתו הדרת מאזינים עם זיהוי פוליטי מובהק. זה גם סיפור פוליטי חשוב, שמסתתר מאחורי הסקנדל הלכאורה-פרסונלי".

"את העלילה רובכם מכירים: על רקע דיונים והרהורים פומביים בסגירת תחנת השידור הצבאי, מחליט שר הביטחון למנות ללא מכרז ממלאת מקום, מפקדת זמנית, המשמשת גם עורכת ראשית לתחנה. מתקבל הרושם שמשימתה היא ברורה: לטהר את התחנה מימין, ובעיקר ממי שמפריע לשר הביטחון. והיא עושה זאת בתוך זמן קצר, וביעילות. הדבר נעשה בידיעה, בסמכות וללא התנגדות של הממשלה, שרבים בה נושמים לרווחה כשקול ביקורתי ובלתי כנוע מושתק ומסולק".

ברדוגו שלח חיצי ביקורת חריפים לעבר מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית, גלית אלטשטיין: "העורכת הזמנית קיבלה הארכת מינוי ללא מכרז. לא נתפלא אם יהפוך לקבוע. בתנאים האלה אי אפשר להתייחס אליה כעורכת: נראה שהיא פקידת העריכה של מפקד התחנה העליון, שר הביטחון בני גנץ. כי זהו לב ליבה של הסיטואציה הפוליטית: לשר הביטחון של מדינת ישראל יש גוף שידור אקטואלי מרכזי, שכפוף למרותו – לא רק מנהלתית, אלא גם תוכנית ופוליטית".

"מדובר על ראש מפלגה, בעל שאיפות מוצהרות להתמודד לראשות הממשלה. ואחרי שהוא הראה איך הוא משתמש בו לטובתו ללא היסוס, כולל הדחה פוליטית – אל תתפלאו אם בשלב מסוים הוא יפעיל את התותח הקדוש שלו גם נגד המתחרים שלו בגוש השמאל. בוקר טוב לשוחרי הדמוקרטיה. רציתם שינוי? קיבלתם. זה לא הבית של החיילים, וכבר לא גלי צה"ל. מעכשיו זה הבית של כחול לבן, ואתם, מאזינים יקרים, על שידורי גלי גנץ".

דרמה בשידור חי: יעקב ברדוגו התפטר מגלי צה"ל

תגיות:בני גנץגלי צה"ליעקב ברדוגו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה