פעילות הידברות

"אם רק לפני חודשיים הייתי מבין מהי זוגיות – לא הייתי מתגרש"

יונתן נחשון (שם בדוי) כבר לא יכול להחזיר את הגלגל אחורה, אך בזכות הקשר עם מחלקת שלום בית, הוא הבין דבר שלא היה ברור לו שנים: מדוע ילד טוב שכמוהו הפך ל"בעל לא טוב". למרות הכל הוא נשאר אופטימי: "החיים שלי השתנו. עכשיו אני יודע איך להתמודד"

  • א' אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשיונתן נחשון חייג בפעם הראשונה למחלקת שלום בית בהידברות הוא היה שרוי במצב נפשי קשה. לאחר ששערי החזרה אל חיי הנישואין ננעלו בפניו, הוא בכל זאת מצא תקווה בחייו לאחר הגירושין: ארבעה אנשי מקצוע מנוסים עמדו לשירותו במחלקה, עזרו לו להתחבר אל הטוב, לקחת אחריות על חייו ועל המשך הקשר עם גרושתו, אם ילדיו. בהמשך הוא גילה את הסיבה להיותו "בעל לא טוב", כהגדרתו; הוא חזר אחורה אל ילדותו ואל יהדותו. בראיון שנתן להידברות הוא מספר לנו את סיפורו בהתרגשות: בהידברות לא וויתרו עליו, והוא לא וויתר לעצמו.

 

לא מקרה אבוד: "טלפון אחד ששינה לי את החיים"

"התקשרתי למחלקת שלום בית בהידברות לאחר שכבר יצאתי מהבית. הבלבול לפת אותי מכל כיוון, אך אשתי לשעבר הייתה נחושה בדעתה להתגרש באופן סופי. הרב אליהו נקש שוחח איתי, ושאל אם יש אפשרות לתקן, לכן ביקשתי שידברו איתה. היועצת סילביה ברדה שוחחה עם אשתי, וניסתה לבדוק אם יש כיוון לתיקון. אני הצלחתי להשתכנע, אך אשתי מלכתחילה לא רצתה לשמוע, ולא רצתה לדבר עם אף אחד.

מצבי הנפשי היה קשה מאוד, אך במחלקת שלום בית לא הרפו, ועודדו אותי. בזכות העצה של היועצת סילביה ברדה השתנתה לי החשיבה. מה הייתה העצה? הצעה יקרה מפז: אם איחרתי את הרכבת לשלום בית, ואני הולך לקראת גירושין, אז צריך לדעת איך להתגרש. הרי גם אחרי הגירושין קיימת תקשורת בין הגרוש לגרושה, מאחר שישנם ילדים בתמונה. יתרה מכך, חובה להפיק לקחים מהנישואין שהיו, על מנת להתקדם הלאה ולמנוע חזרה על טעויות.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"התחלתי תהליך של ייעוץ ששינה לי את החיים. מחלקת שלום בית העמידה לרשותי ארבעה אנשי מקצוע: הרב אליהו נקש, מנהל המחלקה, היועצת סילביה ברדה, והיועצים, הרב מיכאל כהן  וצורי הראל. למדתי מכל אחד מהם, בדרכו המיוחדת, איך אפשר לחיות טוב, מה זה להיות אדם טוב, כמה חשוב להיות אדם טוב, ושבעצם, הכל מתחיל ממני. אני לוקח אחריות על חיי, ולא בא בטענות. אני לא מקריב כלום, אלא עושה טוב לעצמי ולסביבה.

 

אם אתם חושבים שניסיתם הכל, והתייאשתם, או אם הקשר הזוגי שלכם זקוק למשב רוח מרענן, צרו קשר עוד היום עם מחלקת שלום בית, והעניקו לכם ולילדיכם הזדמנות חדשה לחיים רגועים של שלווה ושלום בבית. התקשרו עכשיו 073-222-1310

 

"אני יודע מה אישה מרגישה כשבעלה לא מדבר אליה בכבוד"

 "לפני שהרמתי טלפון להידברות, לא האמנתי שיש לי סיכוי לצאת מהמצב הזה. חשבתי שאקבל עצות מיועץ, וזה הכל. אך, למעשה, קיבלתי הרבה יותר מזה. קיבלתי הכוונה ועידוד, והתקשרו לשאול אותי איך אני מתקדם. באחת השיחות עם הרב נקש הוא שאל אותי במה אפשר עוד לעזור לי, ועניתי שאני רוצה לתת חינוך תורני לבן שלי, אבל אני בעצמי לא יודע כלום. מיד הרב ארגן לי חברותא ללימוד. החברותא שלי היה אדם מיוחד שליווה אותי לכל אורך הדרך.

"היום, בזכות התהליך שהעבירו אותי יועצי מחלקת שלום בית, אני יודע מה אישה מרגישה כשבעלה מדבר אליה לא בכבוד, ואני רוצה להעביר את המסר הזה הלאה לכולם: הבנתי שבתים מתפרקים כי אנשים לא יודעים דברים בסיסיים - לא חינכו אותנו בבית הספר איך לנהל בית לאחר החתונה".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"אמנם לא הייתי בעל טוב, אך, למעשה, הייתי אדם טוב בילדותי"

"הייתה לי השפעה טובה מסבתא שלי, ע"ה. דרכה בחיים הייתה 'ואהבת לרעך כמוך'. אני זוכר אותה מדליקה נרות שבת. זו הייתה התקופה הכי יפה שהייתה לי בחיים כשהייתי קרוב לתורה בילדות. בנוסף, אני זוכר את השכנים שלי, הרב יצחק בצרי והרבנית רחל בצרי. אני זוכר איך הרב היקר עודד אותי ולימד אותי, ואיך הרבנית הייתה מכינה לי לפעמים ארוחת צהריים. אני זוכר את האווירה שהייתה בביתם. בנוסף, קיבלתי מסבתא שלי הדרכה רוחנית, והייתי מתמוגג מזה. למעשה, נחשבתי לילד טוב עם ערכים. הייתי חוזר הביתה מבית הספר, ומארגן את הבית כדי להקל על אמא שלי, אבל כל זה נפסק.

"תשאלו מה קרה? כשהייתי בן אחת עשרה, סבתא שלי נפטרה, ונוצר אצלי חלל בנפש. ההתנהגות שלי בבית ובבית הספר השתנתה, וגם הפסקתי ללמוד. ספגתי הרבה ביקורת מהסביבה שלא הבינה את הכאב שלי, ולא הבינה ששינוי ההתנהגות היה דרך לבטא את הכאב הזה. אז, לא ידעתי את זה, ובעיקר, לא הייתה לי ההנחיה הרוחנית של סבתא".

 

"הידברות החזירו את מה שאבד לי: את הרוח"

"שנים אחר כך, לאחר נישואי ובמהלך תהליך הגירושין הכואב שעברתי, שיחה טלפונית קצרה עם היועצת סילביה ברדה גרמה לי להבנה עמוקה מה סבתא הייתה בעבורי: סבתא שלי לימדה אותי אמונה. היא האמינה בי, ראתה את הטוב שבי, ובדרכה המיוחדת היא הכירה לי את הרוח. הבנתי שאז, כילד הייתי מחובר לעצמי ולאמונה. כששאלו אותי בהידברות: 'מה קרה עכשיו, ומדוע חשוב לך כל כך לשתף ולהודות להידברות', עניתי שאני שוב חוזר לשם, לבית סבתא. הידברות החזירו לי את מה שאבד לי: את הרוח, את האמונה בעצמי ובבורא עולם.  

"אני רוצה לצאת בקריאה לזוגות לפני שהם מתחתנים שיתקשרו להידברות לקבל הנחיה, כל אחד לחוד ושניהם ביחד, אבל גם זוגות שכבר נשואים יכולים בכל שלב לעשות תשובה וללמוד. אם כל אחד מבני הזוג היה מבין את זה, לא היו כל כך הרבה מקרי גירושין. זה פשוט נובע מחוסר הדרכה".

 

"מי היה מאמין? בסך הכל התקשרתי לשאול שאלה בשלום בית"

"אף פעם לא מאוחר. היום אני עושה תשובה להיות אדם טוב יותר. אני מבין את המשמעות של הליכה בדרך התורה. כמוסיקאי, אני מרגיש התעלות אדירה, ולא הייתי מגיע לכך ללא הקשר העמוק עם הידברות. מי היה מאמין? בסך הכל התקשרתי לשאול שאלה בשלום בית, ומסתבר שהתחזקתי גם בדרכי המקצועית והאמנותית. אני מבין שבהידברות רוצים שלאנשים יהיה טוב, ועוזרים לכל אדם להיות גרסה טובה יותר של עצמו.

"דרך המפגש שלי עם הידברות אני לומד ומבין את משמעות הביטחון בה', ולכן אני לא מודאג, כי אין דבר שלא אוכל לעמוד בו. הידברות המשיכה במקום שסבתא שלי הפסיקה. הידברות החזירה לי את הזיכרונות של סבתא, וזה מחזיר אותי לעצמי, לילד הטוב ולאדם הטוב שהייתי, ואני רוצה להמשיך להיות.

"אני חושב שהצלחתי כי לא התנגדתי לכל מה שרציתם לתת לי מההתחלה. הייתה לי אינטואיציה טובה. אפשרתי לדברים לקרות, הייתי בקבלה וברצון ללמידה, וזה מה שנתן לי את הידע ואת הכוח להמשיך. אפילו נפתח לי עוד אפיק פרנסה שלא חשבתי עליו וכל  זה בזכות הקשר המיוחד שיש לי עם מחלקת שלום בית.

"היום אני בטוח שתהיה לי זוגיות, ואני בטוח שהזוגיות הבאה שלי תהיה מוצלחת, בע"ה. עוד אבוא, ואספר לכם איך כבר עשיתם לי שלום בית: שלום בית מבעוד מועד, בבית העתידי שה' מתעתד להקים לי. תודה!

אם אתם חושבים שניסיתם הכל, והתייאשתם, או אם הקשר הזוגי שלכם זקוק למשב רוח מרענן, צרו קשר עוד היום עם מחלקת שלום בית, והעניקו לכם ולילדיכם הזדמנות חדשה לחיים רגועים של שלווה ושלום בבית. התקשרו עכשיו 073-222-1310

תגיות:גירושיןזוגיותפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה