חדשות בריאות

כ-60 אלף מאומתים חדשים ביממה האחרונה, מניין הנפטרים זינק ליותר מ-8,900

בבתי החולים מאושפזים 2,763 חולי קורונה, מהם 1,085 במצב קשה. קבינט הקורונה החליט על צמצום התו הירוק ועדכון השימוש בו רק עבור אירועים המוגדרים בסיכון גבוה, כגון שמחות ומסיבות

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול אובחנו 60,329 מאומתים חדשים לקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-26.15% מתוך כ-231 אלף בדיקות שפוענחו לגילוי הנגיף. מקדם ההדבקה ממשיך לרדת, ועומד כעת על 0.91.

בבתי החולים מאושפזים 2,763 חולי קורונה. מצבם של 1,085 חולים מוגדר קשה, מהם 316 במצב קריטי. אתמול אושפזו 199 חולים קשים חדשים בבתי החולים – ירידה לעומת הנתון שלשום, שעמד על 231.

אתמול נפטרו 28 חולי קורונה. מדובר במספר לא סופי, שכן נתוני הפטירה מתעדכנים על ידי משרד הבריאות באיחור. על פי הנתונים הנוכחיים, מתחילת חודש ינואר נפטרו 668 חולים. בעקבות העדכון האחרון, מניין הנפטרים מפרוץ המגפה זינק ל-8,926.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה היום לדיווחים לפיהם התגלו בישראל מספר מקרים של אנשים שנדבקו באומיקרון ולאחר מכן אומתו כחיוביים לזן החדש המכונה BA2. במהלך דיון בוועדת הבריאות של הכנסת, אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי בישראל זוהו 297 מקרים של הידבקות בווריאנט החדש: "12 מהם הם מחלימים, ואף אחד לא מאומיקרון".

"עד עתה לא ידוע לנו על מקרי הדבקה חוזרים", הוסיפה בכירת משרד הבריאות. "כדי שמחלים מאוד טרי יידבק בווירוס יחסית דומה, זה צריך להיות וירוס מספיק שונה כדי שהנוגדנים שנוצרו לו בגוף ועזרו לו לסלק את הנגיף ולהחלים לא יגנו עליו. כרגע אנחנו לא יודעים שזה קורה". 

קבינט הקורונה, שהתכנס אתמול לראשונה מזה כשלושה שבועות, החליט על צמצום התו הירוק ועדכון השימוש בו רק עבור אירועים המוגדרים בסיכון גבוה, כגון שמחות ומסיבות. רשימה מלאה של האירועים בסיכון גבוה תפורסם על ידי מטה ההסברה לקורונה עם השלמת ניסוח התקנות.

עוד הוחלט, כי תוקף התו הירוק יעודכן כך שהזכאים לו יהיו: מחוסנים בשתי מנות, שלא חלפו ארבעה חודשים מהמועד בו קיבלו את המנה השנייה; מחלימים שלא חלפו ארבעה חודשים ממועד החלמתם; ומחוסנים בשלוש ובארבע מנות חיסון, ללא הגבלת זמן.

המתווה המעודכן ייכנס לתוקף עם פקיעת מתווה התו הירוק המלא ביום ראשון הקרוב (6 בפברואר), בחצות הלילה שבין ראשון לשני.

שרי הקבינט החליטו כי החל מיום שלישי הבא (8 בפברואר) תבוטל החובה לבצע בדיקת קורונה לפני טיסה יוצאת מישראל למי שאינו מחוסן או מחלים, הן לגבי נוסעים והן לגבי אנשי צוות. באשר לכניסה לישראל, התקנות הקיימות בנתב"ג – בכללן חובת הבדיקה לפני הטיסה הנכנסת לישראל, וכן חובת הבדיקה עם הנחיתה בנתב"ג – הוארכו עד ל-7 במרץ.

עוד הוחלט, כי לנוסע בעל תסמינים ב-14 הימים שלפני הטיסה לישראל יתאפשר לעלות לטיסה במידה וביצע בדיקת אנטיגן מוסדית שלילית לאחר תחילת התסמינים (עד עתה נדרש ביצוע בדיקת PCR שלילית לאחר מכן). החלטה נוספת שהתקבלה הינה החובה לבצע בדיקת אנטיגן בכניסה למוסדות מגן אבות ובתי קשיש בקהילה. בנוסף, תיוותר חובת בדיקה דו-שבועית לעובדים לא מחוסנים במוסדות רווחה, בריאות וחינוך. מוסד שיחליט להקים עמדת בדיקות אנטיגן כתנאי כניסה יקבל סבסוד חלקי מהמדינה.

החלטות הקבינט ייכנסו לתוקף בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה