אמונה

"הרגשנו שאנחנו לא לבד": אלוף ששת הימים מספר על האמונה בה’ שליוותה את הלוחמים

האלוף (במיל') ישעיהו (שייקה) גביש, מפקד פיקוד הדרום במלחמת ששת הימים, מספר על האמונה בעזרה משמיים שליוותה את הלוחמים במהלך הלחימה העזה: "הרגשתי שזה חלק בלתי נפרד מנכונותו של החייל לבצע את משימתו"

  • כ"ה שבט התשפ"ב
האלוף במיל’ שייקה גביש (צילום מסך, "תורת לחימה")האלוף במיל’ שייקה גביש (צילום מסך, "תורת לחימה")
אא

האלוף (במיל') ישעיהו (שייקה) גביש, מפקד פיקוד הדרום במלחמת ששת הימים, מספר על האמונה בעזרה משמיים שליוותה את החיילים והמפקדים במהלך הלחימה העזה שהסתיימה בניצחון מופלא.

ערב המלחמה כתב גביש ללוחמיו דף קרב אותו חתם במילים "ויהי ה' עמכם". בריאיון שהעניק למנהל ארגון "תורת לחימה", הרב אביעד גדות, נשאל המפקד הבכיר על משפט זה, והאם הוא מרגיש שהייתה סייעתא דשמיא במהלך המלחמה.

"כן, גם הרגשה וגם הערכה, שני הדברים ביחד", השיב גביש. "הרגשתי שזה חלק בלתי נפרד מנכונותו של החייל לבצע את משימתו. הוא חדור אמונה גם במפקדים וגם בפקודות – וגם באמונתו. זה חלק מהעניין".

"עם ישראל זה אנשים שונים, מחשבות שונות, גישות שונות. כן דתיים, לא דתיים, אחרים – כל המגוון. כולם הולכים למלחמה. כולם הולכים באש ובמים. אני לא הייתי אומר שהם הולכים להקריב את עצמם, אבל הם הולכים לעשות הכל כדי שמדינת ישראל תתקיים בכבוד, ובמחיר הכי זול שאפשר במלחמה".

"אני חש, וחשתי גם אז, שבמשפט הזה אני מבטא את מה שחושבים אנשים רבים, וחלקם אומרים וחלקם לא אומרים, אבל זה מה שמוביל אותם – האמונה וההרגשה שאתה לא לבד. וזה מה שהוביל אותי לכתוב 'ויהי אלוקים עמכם', בהחלט", סיכם גביש.

תגיות:אמונהצה"למלחמת ששת הימיםישעיהו גביש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה