מפתחות לחיים

שינוי הגורל: איך מבטלים גזרות, וזוכים לניסים? 5 דרכים

איך משנים את הנהגת השם איתנו לכזו של רחמים וחסד? איך מבטלים ייסורים? ואיך ניתן לשנות את מפלס מאזן הזכויות-עבירות לטובתנו? 5 רעיונות להתחזקות שיורידו לכם משמים הרבה שפע וברכה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. התורה יוצרת שמירה והגנה על האדם ועל אומת ישראל בכללה. כותב ה"עמק דבר": "עסק התורה הוא נקרא חרב, כמבואר על הפסוק "חגור חרבך על ירך" (מסכת שבת, דף ס)... והנה כמו חרב הוא בא לשמור מאדם המזיק, כך כוח התורה הוא משמר מכל רע" (העמק דבר, בראשית, פרק כ"ו, פסוק ה').

במסכת אבות (פרק ו', משנה א' ו-ז') מובא כי הלומד תורה לשמה זוכה לאריכות ימים, עושר, כבוד, ברכה והצלחה. וכן, יזכה הוא לחיי עולם הזה ולחיי עולם הבא. עוד הוא יזכה בעת חוליו לרפואת הגוף, מכיוון שהתורה מהווה מרפא.

צפו ברב זמיר כהן מסביר בקטע קצר על העוצמה האדירה שיש בלימוד התורה, ועל השכר העצום שמקבל יהודי על לימוד תורה:

מדהים: מה יקרה לך אם תלמד תורה, ומהו ההסבר הרוחני לך?

2. בספר "חובת הלבבות" (שער אהבת ה', פרק ו') נכתב דבר מדהים על מי שעוסק בזיכוי הרבים, והנה לשונו של רבנו בחיי אבן פקודה: "ראוי לך אחי לדעת כי זכויות המאמין אפילו אם יהיה מגיע אל התכלית הרחוקה בתקון נפשו לאלקים יתברך, ואלו היה קרוב למלאכים במידותיהם הטובות ומנהגיהם המשובחים והשתדלותם בעבודת הבורא ואהבתם הזכה בו - אינם כזכויות מי שמורה בני אדם אל הדרך הטובה, ומישר הרשעים אל עבודת הבורא, שזכיותיו נכפלות בעבור זכויותיהם בכל הימים ובכל הזמנים.

"וכן אחי, מי שאין מתקן אלא נפשו בלבד תהיה זכותו מעטה, ומי שמתקן נפשו ונפשות רבות תכפל זכותו כפי זכויות כל מי שיתקן לאלקים, כמו שאמרו רבותינו ז"ל 'כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו', ואמרו 'משה זכה וזכה את הרבים זכות הרבים תלוי בו'". 

כאשר אדם מזכה את הרבים, מאזן הזכויות שלו משתנה לחלוטין, מכיוון שכל המצוות שאחרים עשו בגללו – עומדות גם כן לזכותו. קיימות אפשרויות רבות לזיכוי הרבים:
א. ארגון שיעור תורני קבוע פעם בשבוע.
ב. חלוקה בכל יום ספר תהילים מחולק במסגרת הסביבה היום-יומית.
ג. ארגון במקום עבודה הפסקת שיעור / לימוד (בהסכמת המעביד, וכשאין חשש גזל מעביד).
ד. למי שיש בשימושו מכשיר סמארטפון ורוצה ללמד אדם רחוק מיהדות כ-15 דקות בטלפון - ניתן להתנדב וליצור קשר מול מחלקת ייעוץ והכוונה של הידברות בטל' ,073-2221230 וכן ניתן לקרוא כאן פרטים על המיזם.
ה. דוגמא נוספת היא הפצת דברי חיזוק כגון, סרטונים, עלוני שבת – מעוניינים לקבל את עלון השבת של הידברות לחלוקה? חייגו 073-2221388 או מלאו פרטים כאן ותקבלו 50 עותקים לחלוקה מדי שבוע (חודש ראשון חינם).
ו. ניתן להזמין למקום עבודתם עמדת הנחת תפילין ללא עלות. איך עושים את זה? חייגו 073-3333-343. תוכלו לקרוא כאן פרטים על פעילות זו.

מהו זיכוי הרבים, מהי מעלתו של מי שזוכה להיות 'מזכה הרבים', וכיצד ניתן לצאת מגבולות עצמנו ופרטיותנו - כדי להיות מזכי הרבים? הרב אליהו עמר בהרצאה חשובה לחיים

3. הרב דלסר זצ"ל מסביר בספרו "מכתב מאליהו" כי כאשר אדם עושה עבירה, אותה טומאה שנוצרה בעקבות העברה פוגעת בו. אולם כאשר הוא מרבה בחסד, אהבת האחר, וויתור, והעברה על המידות, אין הטומאה יכולה להזיק לו, והנה לשונו "סוד הדבר הוא עמוק מאוד, ורק בקצהו ניגע כאן. העניין הוא שעיקר פגם החטא הוא בפרוד, כמו שכתוב "לתאווה יבקש נפרד" )משלי י"ח, א), והאדם נטמא בטומאת עבירותיו בשביל שאין בו חסד. על כן מי שמתנהג בחסד וענוה, ומשתדל לתקן את פרוד הלבבות על ידי שהוא מעביר על מידותיו כנ"ל, אין כח בעבירותיו לגרום לו טומאה מעתה, והיינו שפשעיו נמחלים" (מכתב מאליהו, חלק ד, עמ' 244).

4.  כאשר אדם דף לכף זכות את האחר, גם כן דנים אותו בשמים לכך זכות, כמו שאמרו חז"ל "הדן חבירו לכף זכות, דנין אותו לזכות" (מסכת שבת, דף קכז, עמ' ב).

וכן, כאשר אדם נוהג ברחמים כלפי האחר, גם משמים נוהגים עמו במידת הרחמים ומבטלים גזרות, כפי שאמרו חז"ל על רבי יהודה הנשיא, שבאו עליו ייסורים וכאשר גילה רחמים כלפי החולדות, ריחמו עליו גם כן משמים וביטלו מעליו את הייסורים: "הואיל ומרחם [=כיון שמרחם], נרחם עליה [=נרחם עליו שלא יתייסר עוד]" (בבא מציעא, דף פה, עמ' א).

5. רבי חיים מוולוז'ין כותב בספרו את הסגולה המדהימה לביטול גזרות: "ובאמת הוא ענין גדול וסגולה נפלאה להסיר ולבטל מעליו כל דינין ורצונות אחרים שלא יוכלו לשלוט בו, ולא יעשו עליו שום רושם כלל. כשהאדם קובע בלבו לאמר הלא ה' הוא האלוקים האמיתי ואין עוד מלבדו יתברך שום כח בעולם, וכל העולמות כלל. והכל מלא רק אחדותו הפשוט יתברך שמו. ומבטל בלבו ביטול גמור, ואינו משגיח כלל על שום כח ורצון בעולם, ומשעבד ומדבק טוהר מחשבתו רק לאדון יחיד ברוך הוא. כן יספיק הוא יתברך בידו שממילא יתבטלו מעליו כל הכוחות והרצונות שבעולם, שלא יוכלו לפעול לו שום דבר כלל... וגם יגזור אומר ויקם לו לפעול ענינים וניסים נפלאים היפוך סדור כחות הטבעים. כיון שמשעבד ומדבק טוהר אמונת לבבו באמת בל תמוט [גמורה] רק לו יתברך לבד, ואצלו יתברך הכל שוה, כל רגע, לפעול בסידור הטבע שקבע או היפוך סידור הטבע. כמו  שמצינו ברבי חנינא בן דוסא שהיה גוזר אומר ופועל כפי רצונו כל עת היפוך סידור הטבע. כאומרו 'מי שאמר לשמן וידליק יאמר לחומץ וידליק'" (נפש החיים, שער ג' פי"ב).

על ידי אמונה וביטחון מובהקים בקב"ה, ביטול כל הסטטיסטיקות והרציונל, ואמונה גמורה שאין בעולם הזה שום כוח שמסוגל לפעול מלבד ה' – ניתן לבטל ולהסיר דינים, ואף לזכות לנסים.

חזק: איך מצליחים להגיע לביטחון בה'? צפו בשיעורו המהפנט של הרב יגאל כהן, שתרצו לשמוע פעם אחר פעם:

תגיות:שינוי הגורלביטול גזרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה