פעילות הידברות

המיזם החדש של הידברות - Whatsapp4U: "חברותא לכל עם ישראל, בכל מקום ובכל זמן"

בימים בהם לא ניתן להתכנס להרצאות, חוגי בית או נופשים, יוצאת הידברות במיזם חדש שיחבר בין רבנים ורבניות לאנשים שמעוניינים ללמוד, ויוסיף זכויות לעם ישראל

אא

להצטרפות ותיאום זמן לצ'אט וידיאו לחצו כאן

בימים אלו בהם הדאגה מאיימת להטריף את כולנו, מבלי לדעת מתי תפוג מגפת הקורונה שתקפה אותנו, רבים מאתנו מרגישים בצורך להתחזק רוחנית ולקבל קבלות טובות.

"אנו יודעים שאם הקול הוא קול יעקב אין הידיים ידי קורונה", טוען ניר גרמי, סמנכ"ל הידברות, "לכן מצאנו את עצמנו בארגון כשאנו מנסים לחשוב מה לעשות כדי לחזק את עם ישראל, כי אנו מקבלים פניות מכל המגזרים, כולל המסורתיים והחילוניים, שמבקשים להתחזק ולהתקרב, אך דווקא בימים אלו המחלקות סגורות, חוגי הבית בוטלו וההרצאות אינן מתקיימות. לצערנו, אנו מצויים במצב של ביטול תורה עולמי, יותר מכפי שהיה אי פעם. 

צפו בפנייתו של הרב זמיר כהן אודות המיזם החדש:

זו תקופה בה הישיבות, הכוללים ובתי הכנסת מושבתים", הוא מתאר, "גם האברכים שנמצאים בבית ורוצים ללמוד, אינם יכולים לעשות זאת כפי שהיו שואפים, כי הם שומרים על ילדיהם וצריכים להקדיש את זמנם לבני משפחותיהם. לא יאומן איך שדווקא בימים אלו כשעם ישראל כל כך זקוק ללימוד התורה שמגן ומציל, אנחנו לא מסוגלים לעשות זאת כפי שהיינו רוצים".

אלא שלדבריו, בהידברות ראו בחוש איך שכאשר הקב"ה סוגר דלת, הוא פותח דלת חדשה, וכך נולדה התכנית המהפכנית, בשם 'קבוצות ווטסאפ פור יו' (ווטסאפ 4U) - בה מתכנסים שלושה אנשים יחד, ובאמצעות שיחת ווטסאפ בווידאו, הם זוכים לשיעור חי, כמו בשיעור רגיל, עם אחד הרבנים או המרצים. כך, למרות שאי אפשר להיפגש באופן פיזי וללמוד בקבוצה, הם עושים זאת באמצעות הווטסאפ ולא מוותרים על ההתחזקות היומית. כמובן שהתכנית מוצעת בנפרד גם לנשים.

 

המטרה: להוסיף זכויות

הרעיון, לדבריו של גרמי, נוסד בעקבות הוראות הממשלה שמחמירות מיום ליום ואינן מאפשרות מפגש של מספר אנשים לצורך שמיעת הרצאה פרונטאלית. "אך בשיחת ווטסאפ וידאו הדבר כן מתאפשר", הוא מדגיש, "וזהו הבסיס ליוזמה החדשה. בימים האחרונים הצגנו אותה לפני רבנים שונים שממש יצאו מגדרם לשמע הרעיון, גם הרב זמיר כהן שמע את ההצעה ועודד אותה מאוד. נותר לנו רק להצעיד אותה קדימה".

איך מתכוונים לגבש את קבוצות הלימוד בווטסאפ?

"התכנית שלנו היא לגבש שמות של כמה שיותר רבנים ורבניות המעוניינים ללמד מידי יום דרך הווטסאפ, כאשר כל אחד מהם מעדכן אותנו בדיוק מתי נוח לו ללמד ובאלו שעות. במקביל, נגבש גם רשימות של אנשים שמעוניינים להצטרף כתלמידים. כל אחד מהלומדים יוזמן לבחור עוד שני חברים שילמדו יחד אתו בקבוצה, אלו יכולים להיות חברים מהארץ או מחו"ל. ברגע שמתאחדת קבוצה של שלושה לומדים, הם ידווחו לנו באיזו שעה ביום הם רוצים לקיים את הלימוד, ואנחנו נתאם ביניהם לבין המרצה שיכול למסור את השיעור בשעה זו. מלכתחילה אנו מדברים על לימוד שיימשך כרבע שעה, אך כמובן שבמידת הצורך, אפשר גם לקיים שיעור ארוך יותר".

באלו נושאים יעסקו השיעורים?

"הכל נתון לבחירתם של חברי הקבוצה", משיב גרמי, "אפשר ללמוד פרקי אבות או משניות, הלכה או פרשת שבוע, אפשר גם לעסוק בשאלות באמונה או בכל נושא אחר".

לדבריו, מדובר בפרויקט שבעזרת ה' ימשיך לפעול במשך כל חודשי השנה, גם אחרי שנחזור לשגרה. "אבל כעת, כאשר הלבבות פתוחים והרצון להוסיף זכויות כל כך חזק, אנו בוחרים להתחיל בו. אנו קוראים לכל מי שמרגיש שביכולתו ללמד ולמסור שיחות לפנות אלינו, גם אם אין לו תואר של רב או מרצה, אך קיימת אצלו היכולת. אנו גם מזמינים את מי שרוצה להצטרף כתלמיד, להירשם לפרויקט ולהביא חברים.

"בכל העולם מחפשים פתרון למשבר הקורונה", מסיים גרמי את דבריו, "וכפי שכולנו יודעים מפרקי אבות - כל שיעור, כל דקה של תורה והתחזקות של כל יהודי, תכריע אותו ואת כל העולם לכף זכות. אז למה אנחנו מחכים? בואו נצטרף כולנו למיזם ונזכה לישועת ה' כהרף עין".

מעוניינים להצטרף לקבוצות הלימוד בוואטסאפ? כנסו לכאן.

תגיות:תורהוואטסאפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה