סמארטפונים ואינטרנט

הרב שטרנבוך על החלטת הממשלה בעניין הפלאפונים הכשרים: "ניסיון מיוחד לפני ביאת משיח"

הרב משה שטרנבוך השתתף שבוע שעבר במעמד "קביעת מזוזות" בבית הכנסת המרכזי "קהל חסידים" בבית שמש, ודיבר קשות על החלטת הממשלה לביטול הקומה הכשרה

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

הרב משה שטרנבוך, ראש אב בית דין העדה החרדית בירושלים, התייחס בדברים שנשא שבוע שעבר לתוכנית הממשלה לביטול הקומה הכשרה, שתביא רבים לשימוש בפלאפון שאינו כשר. מה זה הקומה הכשרה, ואיך זה קשור לכשרות הסלולאריים? בואו נתחיל מהתחלה.

כידוע, בשנת 2007 למניינם אושר תיקון לחוק התקשורת, שמאפשר להחליף ספק תקשורת ללא צורך בשינוי מספר הטלפון. עד היום חוק זה החריג את "המספרים הכשרים", כך שבעלי פלאפון כשר לא יוכלו לעבור לפלאפון 'רגיל' ולהישאר עם אותו מספר כשר, המתחיל בקידומת מסוימת שיש רק למספרים כשרים. הסיבה שראשי הציבור התורני דרשו זאת היא בכדי למנוע זליגה של רבים אל פלאפונים שאינם כשרים, שכן על ידי זה יצטרכו לוותר על המספר הכשר.

הפלאפון הכשר אינו בעל גישה לאינטרנט, אלא משמש לייעודו המקורי של הפלאפון – שיחות. ראשי הציבור התורני שמעוניינים למנוע חשיפה לתכנים שאינם ראויים מחזקים ומדרבנים את הציבור לשימוש בסלולאריים כשרים.

הרב משה שטרנבוך אמר בדבריו כתגובה לביטול הקומה הכשרה "בזמנינו נמצאים אנו בתקופה קשה, והשטן הוא מלאך המוות מנהל מלחמה גדולה שעם ישראל יעברו מדרך התורה ודרך הקדושה, ובפרט בענייני קדושה שהוא יסוד התורה, וכעת עומדים ראשי השלטון להביא מכשול גדול בקדושת ישראל ולבטל את הקומה הכשרה.

"בשנים קודמות לא חשבו על דבר כזה שיהודים מזרע ישראל לא יניחו לנו לשמור את התורה בארץ הקודש, אבל בדורנו הניח לנו הקב"ה ניסיון גדול כזה שהוא ניסיון מיוחד לפני ביאת משיח, ועלינו לעמוד איתנים לנוכח ניסיונות הזמן וללחום את מלחמת ה'.

"אנחנו נמצאים כבר בדלת ובפתח של משיח צדקנו, ועוברים אנו את הניסיונות האחרונים העוברים עלינו הלוך וחזור פעם אחר פעם, ועלינו ללחום את מלחמת ה' ולעמוד על משמר התורה. ויהי רצון שנזכה בקרוב לגאולה הקרובה במהרה", סיים הרב את דבריו.

איך נעזור לילדנו? הרב זמיר כהן במסר חשוב להורים. צפו:

קראו גם:

המדריך למתחזק, והפעם: מה עושים עם הטלפון הלא-כשר

תגיות:פלאפון כשרפלאפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה