הדרכה למתחזקים

המדריך למתחזק, והפעם: מה עושים עם הטלפון הלא-כשר?

מה הבעיה מהותית הקיימת באינטרנט ובטלפון שאינו חסום, וכיצד ניתן להפוך את הסמארטפון לכשר? כל מה שצריך לדעת בשביל להתקדם שלב נוסף בהתחזקות

אא

אחד הצעדים המשמעותיים ביותר בהתחזקות הרוחנית הוא שימוש בטלפון כשר, או לכל הפחות בסמארטפון עם חותמת הכשר.

טלפון כשר הוא מכשיר סלולרי המיועד בעיקר לבצע שיחות. במכשיר כזה אין תכונות המצויות ברוב המכשירים הסלולריים המתקדמים, כמו: גלישה באינטרנט, שימוש במצלמה, משחקים, ושליחת מסרונים וקבלתם.

סמארטפון כשר הוא מכשיר טלפון חכם, הכולל קבלת ומשלוח מסרונים, מיילים ואפשרות להורדת אפליקציות שימושיות וכשרות, כמו פנגו, ניהול חשבון הבנק, יומן, סידור, תהילים, הלכות, ווייז, וזהו בגדול. בסמארטפון כשר אין גוגל, אין דפדפן, אין ynet, אין אינסטגרם, אין משחקים וסרטים – ובקיצור, אין בזבוז זמן שגורם לך לבהות בטלפון, טרוט עיניים, ולא לשים לב איך החיים מתבזבזים לך בלי לשים לב.

אמנם, לסמארטפון יש לא מעט יתרונות, בעיקר עבור אנשים שעושים בו שימוש לצרכי פרנסה. הסמארטפון מאפשר זמינות וקשר עם חברים, קולגות ואנשי מקצוע. בנוסף לשיחות, ניתן לעשות בו עשרות שימושים יעילים וחשובים.

אך דווקא בנגישות הגבוהה וביעילות של הסמארטפון טמונים גם החסרונות שלו. ראשית – הסמארטפון מנגיש לבעליו את רשת האינטרנט, על כל חסרונותיה ופריצותה. האינטרנט, כאשר אינו מסונן, הוא במה אנונימית של אנשים רבים, חלקם בעלי כוונות סמויות ורעות, והוא מכיל שפע של תכני תועבה. לקריאה נוספת אודות נזקי האינטרנט, לחצו כאן.

גם מי שזקוק לסמארטפון, חייב לשים לב לחיסרון המשמעותי בו: בזבוז הזמן. העובדה שהסמארטפון כה נגיש וזמין, גורמת למשתמשים בו להתמכרות של ממש. הרי קל כל כך להציץ בו ולראות אם התקבל מייל חדש, הודעה חדשה או עדכון חדש לאפליקציה שימושית. גם המשחקים והסרטים מתווספים לחגיגה, וכך, מבלי לשים לב, המשתמש מביט אל תוך הטלפון שוב ושוב, לפרקי זמן ארוכים יותר ויותר, ו"שוכח" לשים לב לסביבה המציאותית שלו, שכוללת את המשפחה, האישה, הילדים, החברים וכן הלאה.

כאשר הורים דבוקים לסמארטפון, קשה להם עד מאוד להתרכז ולהשקיע את הזמן הנדרש לחינוך הילדים. גם הדוגמה האישית פגומה: כאשר ילד רואה את אביו יושב ומבלה שעות מול המסך המרצד, הוא ישאף למכשיר כזה בעצמו, ולא ישיקיע את חייו בתחומים החשובים באמת. חבל מאוד שלא לחשב את ההנאה הרגעית הזו מול ההפסד האמיתי.

הרב זמיר כהן עונה על השאלה: מה כל כך חמור בסמארטפון?!

מטרתם של הסמארטפונים הכשרים היא לספק מענה לאנשים שזקוקים להשתמש בו לצרכי עבודה. מי שיכול להסתדר עם טלפון כשר - הדבר ראוי יותר.

קיימים מגוון פתרונות לבעיית הסמארטפון:

1. לעבור לטלפון כשר.

2. לקנות סמארטפון כשר, עם חותמת כשרות. (בלי גוגל, בלי דפדפן, בלי משחקים וסרטים)

3. להכשיר את הסמארטפון – ניתן לקחת טלפון פרוץ ולהפוך אותו לכשר, אצל אחת החברות בשוק. ניתן לעשות זאת אף מרחוק - לחצו כאן לקבלת מדריך טכני להפיכת הסמארטפון למוגן. 

למה דודו כהן עבר לטלפון כשר? טור אישי אמיץ. 

עדי אהרון מסבירה: למה עברתי לטלפון כשר? לקריאה, לחצו כאן.

תגיות:פלאפון כשרהמדריך למתחזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה