חדשות בארץ

נחתם ההסכם לרכישת 3 צוללות מגרמניה. המחיר: 3 מיליארד אירו

משרד הביטחון חתם עם מספנת טיסנקרופ הגרמנית על ההסכם לרכישת שלוש צוללות מתקדמות עבור זרוע הים הישראלית. החברה הגרמנית העלתה את מחיר העסקה, עליו סוכם ב-2017, מ-1.8 ל-3 מיליארד אירו

חתימת ההסכם (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)חתימת ההסכם (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

משרד הביטחון הודיע הבוקר (חמישי), כי חתם עם מספנת טיסנקרופ הגרמנית על הסכם לפיתוח וייצור שלוש צוללות מתקדמות עבור זרוע הים של ישראל. על ההסכם חתמו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל ומנכ"ל טיסנקרופ, ד"ר רולף וירץ, במשרד הביטחון בקריה בתל אביב. בטקס החתימה המצומצם השתתפו מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, ובכירים נוספים.

במסגרת ההסכם, ישראל תרכוש שלוש צוללות מסדרה חדשה שתיקרא 'דקר', בהיקף של כשלושה מיליארד אירו. ממשלת גרמניה תממן חלק מההסכם באמצעות מענק מיוחד, בהתאם להסכם שנחתם בין המדינות בשנת 2017. הצוללת הראשונה תימסר לזרוע הים בתוך כתשע שנים. הצוללות החדשות יהיו מהמתקדמות מסוגן בעולם, והן מיועדות להחליף צוללות ישנות הנמצאות בשימוש זרוע הים מתחילת שנת 2000. ההסכם יכלול גם הקמת סימולטור ייחודי בישראל, חבילת תמיכה לוגיסטית ואספקת חלפים.

ההסכם כולל גם הסכם רכש גומלין בהיקף של למעלה מ-850 מיליון אירו. במסגרת הסכם זה, שנחתם מול הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה, יתבצע רכש מתעשיות ישראליות, בהן גם תעשיות ביטחוניות, בהיקף של מאות מיליוני אירו. ההסכם יניב ידע, פתיחת שווקים בחו"ל, הכשרות מקצועיות, תעסוקה והתפתחות טכנולוגית למשק ולמערכת הביטחון. במשרד הביטחון ציינו כי מדובר בהסכם מפורט, שבו מרכיבי ההשקעה והרכש סוכמו מראש.

שר הביטחון בני גנץ מסר בעקבות חתימת ההסכם: "רכש שלוש צוללות מבצעיות מהשורה הראשונה מצטרף לשורה של צעדים שאנו מקדמים בשנה האחרונה בהצטיידות והתעצמות צה"ל והמוכנות המבצעית לכל זירות המלחמה. אני מבקש להודות לממשלת גרמניה על הסיוע בקידום העסקה ועל תמיכתה ומחויבותה לביטחון ישראל. אני בטוח שהצוללות החדשות ישדרגו את יכולות חיל הים, ויסייעו בשמירה על העליונות הביטחונית של ישראל במרחב".

חתימת ההסכם לרכישת שלוש צוללות נוספות מגיעה על רקע כוונת הממשלה לדון ביום ראשון הקרוב בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת רכש הצוללות וכלי השיט. בתחילת השבוע דווח ב"דה מרקר", כי חברת טיסנקרופ ייקרה משמעותית את מחירן של שלוש הצוללות – מ-1.8 מיליארד אירו, המחיר עליו סוכם במזכר ההבנות שנחתם ב-2017 בין ממשלות ישראל וגרמניה, ל-3 מיליארד אירו. ממשלת גרמניה, שהתחייבה לממן 600 מיליון אירו ממחיר הצוללות, לא הגדילה את סכום המענק, כך שבפועל ישראל תשלם 2.4 מיליארד אירו – פי שניים מהעלות הראשונית, שעמדה על 1.2 מיליארד אירו. למרות הזינוק בעלות העסקה, היא אושרה על ידי ועדת השרים להצטיידות.

תגיות:משרד הביטחוןבני גנץגרמניהצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה