בריאות ותזונה

מה קורה לכם בגוף כשאתם לא אוכלים מספיק סיבים תזונתיים?

בריאות זה שם המשחק, ואם אתם רוצים להיות בריאים - אתם צריכים לשלב בתפריט שלכם סיבים תזונתיים. איפה הם נמצאים, מי צריך לצרוך אותם ומה קורה לנו בגוף כשאנחנו לא אוכלים מהם מספיק?

אא

בעיות רבות ישנן באימוץ תזונה שאינה נכונה ובריאה לגוף, לאורך זמן.

ג'אנק פוד אולי משביע באופן רגעי, אך אחת הבעיות הגדולות שלו היא שהוא לא מספק לגוף את מה שהגוף צריך, בכמות שהגוף צריך. צריכה של ג'אנק פוד לאורך זמן וכאורח חיים, יוצרת דפיציט (גירעון) משמעותי במלאי הסיבים התזונתיים שלנו, שרק אנחנו יכולים וצריכים למלא. אגב, כשאנחנו אומרים ג'אנק פוד, אנחנו לא בהכרח מתכוונים להמבורגר וצ'יפס בכל יום. מספיק שאתם צורכים לחם לבן, עוגיות, משקאות קלים ומוגזים, אורז לבן, וסוכר - אלו סוגי המזונות שאינם נותנים כלום לגוף שלכם מבחינה בריאותית. 

סיבים תזונתיים נמצאים כמעט בכל מקום שהעולם מגדיר כ'בריא' - החל מפירות וירקות וכלה בקטניות כמו כוסמת, קינואה, אורז מלא ועדשים. הם גם נמצאים בלחם דגנים עשיר, שיבולת שועל, אגוזים וזרעי פשתן. 

אדם בוגר אמור לצרוך כמות של 32 גרם סיבים ליום, אולם הסטטיסטיקה בקרב אנשים שצורכים הרבה ג'אנק פוד, מעידה על כך שהם לא מגיעים לכמות הזו כלל וכלל, ורובם נשארים איפשהו בין 10-15 גרם צריכה של סיבים. 

אז למה זה כל כך חשוב, ומה קורה לנו בגוף אם אנחנו לא צורכים אותם מספיק? הנה כמה עובדות שיעשו לכם סדר בראש:

1. אל תצפו לשבוע לאורך זמן: חוסר בסיבים תזונתיים מיד ישדר למערכת שלכם שאתם רעבים. לא הרגע, אלא כל הזמן. גם אם הרגע סיימתם לאכול, אתם תרגישו תחושת רעב, זמן קצר לאחר מכן. 

2.  עייפות כרונית, כבדות וחוסר אנרגיה. נשמע מוכר? מחסור בסיבים תזוניים הופך את המצב הזה לקיצוני וחמור הרבה יותר. 

3. זינוק ברמת הכולסטרול הרע: מחקרים שבוצעו על ידי דיאטנים קליניים בארה"ב ופורסמו בכתב עת לתזונה קלינית, מצאו כי זינוק ברמת הכולסטרול הרע, מושפעת ישירות מרמת הסיבים התזונתיים שאתם צורכים מדי יום. 

4. אתם נכנסים לגרף הסיכון ללקות בסוכרת סוג 2. חוסר סיבים תזונתיים בגוף הוא תמרור אזהרה ענקי על הדרך שלכם, שאתם ממש ממש צריכים להתחשב בו אם אתם לא רוצים לפתח מחלות כמו סוכרת סוג 2 ושומנים בדם. 

5. עצירות, טחורים ומה שביניהם: חוסר סיבים תזונתיים במאכלים שלכם עשוי לגרור עצירות. אם העצירות היא מתמשכת היא עלולה לפתח את התופעה הכאובה של הטחורים, שאתם ממש לא רוצים לחוות. אנשים שלקו בטחורים מספרים כי הם כמעט בלתי ניתנים לטיפול - למרות שישנו ניתוח להסרת טחורים. הניתוח אולי יכול להביא לרגיעה זמנית, אך ברוב המקרים הם חוזרים, בפרט אם לא מקפידים על תזונה נכונה. 

איך אתם יכולים לשפר את צריכת הסיבים התזונתיים? על ידי שתיית מים בצורה מספקת במהלך היום. אתם יכולים למשל לוותר על קפה הבוקר ולהעדיף כוס מים חמימים עם תמר בתוכה. במהלך היום אתם יכולים לקחת איתכם כוס יפה ומזמינה שתעודד אתכם לשתות יותר, ולשים בה מים מינרליים, תמר, עלה נענע, פרוסות לימון ואפילו פירות העונה האהובים עליכם. 

תגיות:בריאותתזונהתהליכיםסיבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה