עלון הידברות

מי שמזכה את הילדים של הקב"ה – הקב"ה מזכה את הילדים שלו

לא הבנתי מה קרה כאן. דווקא אני לא קיבלתי ברכה? לאיזה זיכוי הרבים הרב התכוון? מה עוד לעשות שטרם עשיתי? ואז התחלתי להפיץ את עלוני הידברות

  • ט"ו שבט התשפ"ב
אא

בשבוע שעבר הבאנו לכם לקט סיפורי השגחה פרטית של נבחרת המפיצים שלנו.

אברהם אביגל, בן 32 מפתח תקווה, גם הוא מפיץ עלון השבת של הידברות, כתב לנו הודעה מרגשת, והרגשנו שהסיפור המחזק יכול לתת כוח לכולנו.

"במשך 8 שנים חיכינו להיפקד. שנה ועוד שנה, והזמן חולף. כולם מסביבנו עם ילדים, ורק אני ואשתי נותרים לבדנו. לפני כשלוש שנים הוקם מול ביתנו בית כנסת, והתחלתי לשמש בו כגבאי. בין מתפללי בית הכנסת נמנה ח"כ אוריאל בוסו ממפלגת ש"ס. הוא ראה את כאבי ואת ניסיונותי לשמור על השמחה למרות הצער. היתה זו תקופה בה הרופאים התייאשו והסבירו שיש מורכבות רפואית שמונעת מאיתנו לזכות לילדים בדרך הטבע. בהתייעצות וליווי רבנים, אני ואשתי החלטנו לפנות להליך טיפולי ארוך ויקר.  טרם תחילת הטיפולים, הציע לי ח"כ בוסו שניסע לרבי דוד אבוחצירא שליט"א לבקש ברכה. בלבי גמלה החלטה לבצע כל מה שהרב יגיד לי - העיקר להתברך ולהיוושע. כנהוג, הכנתי פתק ועליו הבקשה לזרע של קיימא. כשנכנסנו לפגישה, הגשתי לרבי דוד את הפתק, ולהפתעתי הוא דחה אותו בתוקף. ניסיתי שלוש פעמים למסור את הדף עם בקשת הברכה, אך הרב סירב לקרוא את הפתק שלי. "רבי דוד, אני חייב ברכה! בבקשה ממך, אנחנו רוצים ילדים!", התחננתי, ורבי דוד שליט"א השיב: "אני לא צריך לברך את מי שמזכה את הרבים. הוא מתברך מאליו". הוא המשיך להסביר לי על מעלת זיכוי הרבים וחשיבותה, ואז אמר רבי דוד משפט שנחקק בלבי: "מי שמזכה את הילדים של הקב"ה - הקב"ה מזכה את הילדים שלו".

בדרך הביתה לא הבנתי מה קרה כאן. דווקא אני לא קיבלתי ברכה? לאיזה זיכוי הרבים הרב התכוון? מה עוד לעשות שטרם עשיתי? אני גבאי בית כנסת, התחלתי לארגן מפגשי תהילים לילדי השכונה, מה עוד? בחנוכה של אותה שנה עשיתי מסיבה ענקית לכל הילדים, והם שמחו כל כך בי ובהתמסרותי אליהם. עם סיום הערב הקדוש חזרתי לבית הריק ופרצתי בדמעות - בחוץ אני אהוב על כל ילדי השכונה, ואז אני חוזר לבית ריק בלי ילדים.

כחודש אחרי הפגישה אצל רבי דוד, ומתוך רצון לקיים את דבריו על זיכוי הרבים, התחלתי להפיץ את עלון השבת של הידברות - בבית הכנסת, בשכונה ובמקום העבודה. העלונים היו נחטפים ברגע, ונדהמתי איך ללא כל מאמץ אני מזכה יהודים רבים. בד בבד נקבע לנו מועד לטיפול הראשון, ולקחנו הלוואה גדולה למימון ההליך. כמה ימים לפני המועד שנקבע החלטתי לשמח את אשתי, וארגנתי לנו יום כיף, להשתחרר מהכבדות ומהמתח ולהתחיל את ההליך עם שמחה. עשינו ספורט אתגרי, טיפוס וכל מיני אטרקציות בהילוך גבוה. בסוף היום אישתי אמרה שהיא לא חשה בטוב. חשבנו שזה בגלל כל האדרנלין, ושמנוחה תפתור את התחושה, אולם גם למחרת היא הרגישה חולשה. היא הלכה לרופא, ולתדהמתנו הרבה גילינו - אשתי בחודש השלישי להריון! הריון טבעי, ללא כל טיפול או התערבות חיצונית! אנחנו לא יודעים מי היה מופתע יותר - אנחנו או הרופא. צמרמורת עברה בגבי. ארבעה חודשים חלפו מהפגישה אצל רבי דוד אבוחצירא שליט"א. אחרי חודש התחלתי לחלק את העלונים, ואשתי בחודש שלישי - הברכה התקיימה במלואה!

ההיריון והלידה לוו בניסים רבים, והסיפור שלנו הכה גלים. זכור לי רגע אחד במיוחד, בו אני יורד במעלית של בית הרפואה "בילינסון" לצד הרופא המטפל של אשתי. "אני מכיר את התיק הרפואי של אשתך על בוריו", הוא אמר, "ואני חייב לשאול אותך - מה אתם עושים ביום יום שלכם, שאלוקים החליט לעשות לכם כזה נס רפואי שאין לו כל הסבר בדרך הטבע?". הסתכלתי עליו בחיוך רחב ועניתי: "מי שמזכה את הילדים של הקדוש ברוך הוא - הקדוש ברוך הוא מזכה את הילדים שלו!"

"כיום אני מחלק את העלונים במספר מוקדים, ומבין שאר העלונים שאני מביא לבית הכנסת, עלוני הידברות הם הלהיט, והם נגמרים ברגע", מספר אביגל. "מבחינתי למדתי על בשרי שזיכוי הרבים זה הכלי לכל הברכות בחיים. אי אפשר להתכחש לכך שממש אחרי שהתחלתי עם העלונים דברים התחילו להסתדר. וגם אם למישהו זה לא קל - אני מאמין שדווקא המאמץ למען האחר זו הברכה. חוץ מזה, אם רק אדם אחד התחזק בשמירת המצוות בזכות העלון הזה - מה יכול להיות גדול יותר מזה? ואיזה שכר עצום זה טומן בחובו... אני יכול להגיד לך שהרבה מתחזקים בזכות העלון".

"היום יש לנו תינוק מתוק בן 8 חודשים, ואני אומר שכל כולו של הילד הזה הוא בזכות זיכוי הרבים. כמו שזה קרה לנו, זה יכול לקרות גם לכם - ומי שיצטרף להפצה יראה ברכה גדולה בזכות זה", מסכם אביגל בהתרגשות.

הסיפור המרגש של אברהם ורעייתו הוא אחד מיני רבים. סיפורי הניסים המתגלגלים בין המפיצים הם עדות חיה לשכר ולברכה של השליחות החשובה הזו, אך הם רק חלק בפאזל. נחת הרוח שנגרמת לקב"ה כשעוד יהודי מקבל עלון קודש עם דברי תורה - היא עצומה, והיא העיקר.

בעקבות הביקוש האדיר, בימים אלו מרחיב עלון השבת של "הידברות" את התפוצה שלו, ואנו נשמח אם תקחו חלק בשותפות.

להפצה. לא בטוחים אם תצליחו לחלק? החודש הראשון על חשבוננו. בין אם זה לצורכי שידוך, בריאות או עילוי נשמה - זכות זיכוי הרבים תעמוד לכם לעולמי עד בכל הנצרך.

להצטרפות להפצת העלונים, לחצו כאן >>>

תגיות:עלון הידברותפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה