נטורופתיה ורפואה טבעית

שיקום בלוטת התריס: ככה עושים את זה

איך אורח החיים שלנו פוגע בבלוטת התריס, ואיך משקמים אותה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בלוטת התריס (בלוטת המגן = בלוטת התירואיד) היא בלוטה השייכת למערכת ההורמונלית בגוף האדם, ומצויה בקדמת הצוואר. היא מפרישה הורמונים שמשפיעים על קצב חילוף החומרים בגוף, ולהם השפעה רבה על קצב הגדילה והתפקוד של מערכות רבות בגוף. יוד הוא מרכיב חיוני של הורמוני בלוטת התריס, ולכן גם מהווה מרכיב בטיפול של בעיות בה. הבעיות הנפוצות ביותר בבלוטת התריס הן תת-פעילות (היפותירואיד) או יתר פעילות (היפרתירואיד).

כיום ישנן סיבות רבות לפגיעה בבלוטה בגלל אורח חיים לקוי:

1. ייתכן שקיים מחסור ביוד שמרכיב את הורמוני הבלוטה, כפי שציינו לעיל. ניתן לצרוך יוד בתוך קפסולות של אצות המכילות יוד וגם לצרוך מזונות עתירי יוד (מלח מועשר ביוד, ביצים, סרדינים וכו') רק במקרה שהרופא גילה תת פעילות של הבלוטה.

2. שתיית מים מהברז, שמקורם ממי ים מותפלים הדלים ביוד וגם שתיית מים הרוויים בפלואור וכלור המוספים למים, לצערי, אינה בריאה לגופנו - הבעיה היא שכלור ופלואור מתחרים ביוד ובכך נפגע ייצור הורמוני בלוטת התריס וחילוף החומרים בגוף נפגם בהתאם. חשוב לצרוך רק מים מסוננים איכותיים (אוסמוזה הפוכה או מים מינרלים בלבד).

3. נמצא שכ-50% מהמחלות בבלוטת התריס הן אוטואימוניות (נפוצות מאוד בחברה המערבית) – הסיבה לכך, הרגישות לגלוטן (חלבון המצוי בדגנים – חיטה, כוסמין, שיפון, שעורה) שהיא הגורם החשוד העיקרי לפגיעה בבלוטה. למרבה הצער, ילדים רבים הסובלים מצליאק ומרגישות לגלוטן, צורכים מוצרים קלוקלים ומשתמשים רבות בתחליפים לגלוטן שהם בעצמם אנטיגניים (כמו גלוטן שיבולת השועל וגלוטן התירס). כמניעה, חשוב לצרוך רק מוצרים מקמח שיפון או כוסמין שלא הונדסו או הוכלאו גנטית ולצרוך בבישול: כוסמת, קינואה אורז מלא וקטניות לסוגן.

4. גם מצבים רגשיים מסוימים בחיים עלולים להחליש את הבלוטה עם השנים, הרי היא מצויה ליד איברי הדיבור ואם כולאים רגשות שליליים בגרון יש סיכוי להחלישה – במקרה הזה צריך לעבור טיפול רגשי.

סיבות נוספות הנקשרות עם בעיות בבלוטת התריס: לקיחת כדורים הורמונליים שונים או צריכת הורמונים מהמזון (הניתנים לחיות), שימוש נרחב באנטיביוטיקה בבני-אדם ובחקלאות וצריכת תרופות הפוגעות במערכת העיכול (בחומציות הקיבה). בריאות שלמה בעז"ה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בלוטת התריסבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה