טורים אישיים - כללי

לא נתפס: כך מצטטים הניאו-נאצים את עיתון ’הארץ’

מפקדי צה"ל ושופטי מערכת המשפט הישראלית המנויים על עיתון 'הארץ' - כמו חלק לא מבוטל מהציונות הדתית - חולקים את אותו חומר קריאה שצורכים בשקיקה תנועות ניאו-נאציות בעולם. אלפי מאמרים ופוסטים של ארגונים אנטישמיים קיצוניים מבססים את משנתם הארסית כנגד יהודים בציטוטים ישירים מעיתון 'הארץ'. עורך 'הארץ' בתגובה: "כל אחד יכול לצטט מפרסומי 'הארץ', אין לי מה להוסיף"

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

לפני יותר מעשור הייתה כאן מיני-סערה תקשורתית סביב ריאיון שהעניק הסופר עמוס עוז לעלון ניאו-נאצי. הוא מבחינתו טען אחר כך שהוא לא ידע שהם כאלה. שם בערך נולדה אצלי ההבנה שיש קשר בין הדעות של השמאל הקיצוני הישראלי לאלו של הניאו-נאצים.

מכיוון ששפת האם שלי היא אנגלית, היה לי קל יחסית לעקוב אחרי כמה אתרים כאלה ברשת לאורך השנים. לפני חודשים אחדים הבנתי שיש כאן תמונה מלאה שהולכת ומתבהרת ממש מתחת לאף של כולנו.

בואו נתחיל עם אתר בשם 'סטורםפרונט'. ויקיפדיה מתארת ​​את סטורםפרונט כפורום אינטרנט ניאו-נאצי ואתר השנאה הגזעני הגדול הראשון ברשת. האתר מתמקד בעיקר בהפצת אנטישמיות, שנאת ישראל, הכחשת שואה, קונספירציות יהודיות עולמיות ועליונות לבנה.

באתר פורסם מאמר רחב שמסביר מדוע יהודים דתיים מתייחסים לנשים 'כמו זבל' ואומר כי הדבר אפילו מצווה על פי ההלכה היהודית. אבל את מרבית טיעוניו של המאמר הזה מבסס הכותב על ציטוטים רבים ממאמר מעיתון השמאל הקיצוני 'הארץ'. הפוסט אף כולל קישור ישיר לאתר שלו כדי לעודד את קוראיו לבקר בעיתון בעצמם.

פוסט נוסף באותו אתר טוען כי יהודים דתיים מפיצים את נגיף הקוביד-19. גם זה מגובה בציטוטים מעיתון 'הארץ' וקישור ישיר לאתר שלו.

וזה עוד לא הכול: פוסט אחר מוקדש לקריאה של עיתון 'הארץ' להדפיס מחדש את ספרו האנטישמי של הרודן הנאצי אדולף היטלר 'מיין קאמפף' ולהחזיר אותו למכירה בחנויות הספרים הגרמניות. גרמניה הוציאה את הספר מחוץ לחוק, אבל בסטורםפרונט הביאו את הדרישה הזאת של 'הארץ' להחזירו.

למעשה, יש אלפי פוסטים אנטישמיים כאלה, וכולם מבוססים על 'ידיעות' של 'הארץ'. אם 'הארץ' היה אתר זניח, אולי הגילויים המחרידים האלה היו חסרי משמעות. אך כעיתון המוביל בקרב האליטה השולטת בישראל, ל'הארץ'  יש השפעה עצומה הן בתוך המדינה והן  מחוצה לה.

בסך הכול באתר סטורםפרונט נמצאים יותר מ-1,400 אזכורים, ציוצים ולינקים לעיתון 'הארץ'.

האתר סטורםפרונט נוסד בשנת 1996 על ידי דון בלאק, מנהיג לשעבר של ה'קו קלוקס קלאן' וחבר במפלגה 'הלאומית־סוציאליסטית של העם הלבן'. על פי מחקר שנערך שנתיים על מרכז העוני הדרומי (SPLC) בשנת 2014, משתמשי סטורםפרונט רשומים אחראים באופן לא פרופורציונלי לפשעי השנאה וההרג ההמוני ביותר מאז שהוקם האתר. בחמש השנים שלפני 2014 נרצחו כמעט 100 בני אדם על ידי חברי סטורםפרונט.

אז מדוע ניאו-נאצים קיצוניים מהימין אוהבים את העיתון הישראלי השמאלני-קיצוני?

 

מלאה הארץ חמס

סטורםפרונט אינו האתר הניאו-נאצי היחיד שיש לו תשוקה לעיתון 'הארץ'.

דיוויד דיוק הוא ניאו-נאצי אמריקני, תיאורטיקן קונספירציות אנטישמיות, עבריין מורשע ומנהיג לשעבר של הארגון הגזעני קו קלוקס קלאן. פרסומיו והפוליטיקה שלו מוקדשים במידה רבה לקידום תיאוריות קונספירציה על יהודים, כגון הכחשת שואה ושליטה יהודית באקדמיה, בעיתונות ובמערכת הפיננסית. הליגה נגד השמצה הגדירה את דיוק כ"אולי הגזען והאנטישמי הידוע ביותר באמריקה". חיפוש באתר של דיוק חושף למעלה מ-300 אזכורים של עיתון 'הארץ'.

הקישורים והציטוטים כוללים בין היתר:

  • טור של גדעון לוי על המצב בעזה והאכזריות של צה"ל.
  • מאמר מערכת שמשווה בין ישראל לגרמניה הנאצית.
  • סיפור של אמירה האס, שמשווה בין רצועת עזה למחנה הריכוז ברגן-בלזן.

והנה עוד: הכירו את ה'דיילי סטורמר', אתר ימין קיצוני ניאו-נאצי. האתר מדבר גלויות על עליונות לבנה, מיזוגניות וכמובן הכחשת שואה. וכפי שתראו עוד רגע, הוא אפילו קורא לרצח יהודים. באתר המטורף הזה יש למעלה מ-300 אזכורים של 'הארץ'. הנה למשל, פוסט שכותרתו "יהודונים יורים והורגים עזתי עם ידיים למעלה" מצטט בהרחבה את 'הארץ' בטענה שיהודים "שוחטים" אנשים בעלי עור כהה. לאחר המאמר הזה והציטוט מ'הארץ' האתר קורא לא פחות מאשר לרצח יהודים. "אני באמת שונא את היהודונים וחושב שצריך להכניס את כולם לתאי גזים ולהוציא אותם בגז כמו חרקים עם אדי דיזל של מנוע צוללת סובייטי מחודש" – כך כתוב במאמר.

ועוד אחרון לפעם זו: 'הסדר העולמי היהודי' הוא אתר של קונספירציות אנטישמיות שטוען שיהודים הם השולטים בסתר בעולם, מרעילים את כדור הארץ ומדממים את כלכלות העולם. האתר טוען שיהודים התחילו את כל המלחמות בהיסטוריה, וגם יצרו לאורך ההיסטוריה בעקיפין וישירות המוני מקרים של 'רצח עם' רק למען רווח ושליטה. באתר האולטרה-אנטישמי הזה קיימים מעל 2,200 אזכורים של 'הארץ'. בין היתר, 'הסדר העולמי היהודי' מצטט באריכות את עיתון 'הארץ' כדי 'להוכיח' שיהודים דתיים מלמדים את ילדיהם שלא-יהודים הם 'תת אנושיים'. האתר גם מצטט את העורך של עיתון 'הארץ' שטוען שהציונות היא משורשה 'תנועה גזענית'.

 

ביטאון השנאה

עיתון 'הארץ' אוהב להציג את עצמו כמגדלור של מוסריות במדבר הישראלי החשוך. אז למה האנשים השפלים ביותר בעולם אוהבים אותו? הכישרון של 'הארץ' למצוא את השלילי בכל דבר יהודי או ישראלי הגיע בזמן האחרון לשיאים חדשים - עם ביקורת על יהודים שתורמים איברים לחולים. לאחרונה הודה העיתון במה שידוע מזמן בקהילייה הרפואית - שיהודים שומרי תורה ומצוות הם התורמים הגדולים ביותר של כליות וכמעט היחידים שמוכנים לעשות את המעשה הזה. אבל העיתון טוען שהוא יודע את "הסיבה האמיתית" להקרבה העצמית המדהימה הזו שהצילה את החיים של מאות אנשים: הכול נעשה מסיבות שליליות ונרקיסיסטיות, כדי "לתבוע עליונות מוסרית". כך מסבירים ב'הארץ'!

כידוע, עם מנויי 'הארץ' נמנים שופטי בית המשפט העליון, שרי ממשלה, עיתונאים מובילים, גנרלים בצה"ל ומובילי תרבות בישראל. כל אלה שותים מאותה באר מורעלת שממנה ניזונים בשקיקה אחרוני הגופים המושחתים ושונאי ישראל.

אבל כידוע, לא רק האליטה החילונית קוראת את 'הארץ'. יהודים דתיים רבים נמנים עם מנוייו. ההערכות מדברות על יותר מ-25 אחוז מנויים דתיים. בזמן שדתיים נהנים בשבת מהתוכן האיכותי של 'הארץ', יש עוד כמה שותפים בעולם שעושים את זה ביחד איתם. שותים מאותה הבאר.

פנינו לעורך של עיתון 'הארץ', אלוף בן, וביקשנו את תגובתו. הוא לא הכחיש את התופעה ואפילו לא הרגיש צורך לגנות אותה. אלוף בן: "מה אתה רוצה שנעשה? כל אחד יכול לצטט מפרסומי 'הארץ'. אין לי מה להוסיף".

פורסם לראשונה בשבועון "עולם קטן"

תגיות:הארץניו נאצים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה