חדשות יהדות

הראשל"צ הגר"י יוסף: "אם חוק הגיור יאושר – נפתח ספרי יוחסין". צפו

הרב הראשי לישראל, הראשל"צ רבי יצחק יוסף, התייחס בשיעורו השבועי לרפורמת הגיור, במסגרתה יוכלו רבני ערים לגייר

  • י"ד שבט התשפ"ב
הראשל"צ רבי יצחק יוסף (צילום: דוד כהן / פלאש 90)הראשל"צ רבי יצחק יוסף (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון יצחק יוסף, התייחס אמש (מוצ"ש) במהלך שיעורו השבועי לחוק הגיור שמקדמת הממשלה. לדבריו, אם החוק יאושר, הוא יורה לפתוח ספר יוחסין, בו יירשמו רק היהודים על פי ההלכה, ושמם של המתגיירים החדשים במסגרת הרפורמה – לא ייכנס.

"זה נורא ואיום מה שהם עושים עם הגיור", אמר הרב בהתייחסו לרפורמת הגיור. "אם יעשו דבר כזה, אכנס את מועצת הרבנות הראשית, ואולי נחליט בתיאום עם גדולי ישראל לעשות ספרי יוחסין".

"צריך להלחם בדבר הזה. הם מחבלים בכרם ישראל ויש להם דעות משונות", אמר הרב הראשי בכאב. "הם רוצים לגייר ילדים קטנים, זה גיורים?! הם מחריבי הדת, מחריבי היהדות. אסור לשתף איתם פעולה".

צפו בדבריו של הראשל"צ:

כזכור, בשבוע שעבר פרסם שר הדתות מתן כהנא את תזכיר חוק הגיור הממשלתי שנועד לאפשר לרבני ערים לגייר, בניגוד לעמדת מועצת הרבנות הראשית לישראל. רובם המוחלט של רבני ישראל מכל המגזרים מתנגדים לחוק. מועצת הרבנות הראשית, בהוראת שני הרבנים הראשיים לישראל, התנגדו נחרצות לחוק. הרב דוד לאו הודיע כי תפקידו של ראש מערך הגיור החדש, אותו מינה כהנא, ייעקר מסמכותו. גם הרב חיים דרוקמן, מזקני הרבנים הבכירים בציונות הדתית, הודיע כי לא יוכל להביע תמיכה בחוק בגלל התנגדות הרבנות.

עיקרי הרפורמה קובעים כי רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם. במסגרת זאת, יוקם באגף הגיור הממלכתי מחוז "רבני ערים", שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים. עוד על פי הרפורמה, את הכללים האחידים לגיור תקבע וועדת רבנים חדשה. 

תגיות:חוק הגיורהרב יצחק יוסףרפורמת הגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה