חדשות בריאות

"בתי החולים מלאים עד אפס מקום. ההערכה היא שישנם 120,000 מאומתים ביממה"

פרופ' גליה רהב, ראש היחידה למחלות זיהומיות בשיבא תל השומר, מתארת את בתי החולים המלאים מפה לפה. "אני לא זוכרת כאלה מספרים", אמרה

  • י"א שבט התשפ"ב
בעיגול: פרופ’ גליה רהב (צילומים: פלאש 90)בעיגול: פרופ’ גליה רהב (צילומים: פלאש 90)
אא

פרופ' גליה רהב, ראש היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, העניקה הבוקר (חמישי) ריאיון ל-103FM, ותיארה את בתי החולים העמוסים עד אפס מקום.

"בתי החולים מלאים מפה לפה", אמרה רהב. "מרגישים מאוד את העלייה בבית החולים. המספרים בהחלט גבוהים, יש עלייה מאוד מרשימה במספר המאושפזים והחולים הקשים. יש הפעם יותר אנשים עם קורונה מאושפזים ולא בגלל קורונה. בוא נגיד שהטיפול נמרץ בהחלט כרגע לשמחתנו לא מלא בכלל בחולי קורונה, אבל בחולים אחרים.

"בתי החולים מלאים מפה לפה באשפוזים", הדגישה רהב, "כמויות שאני לא זוכרת מתי היו לנו, מזמן לא היו מספרים כאלה. המספרים מאוד גבוהים. נכון שבטיפול נמרץ, זה לא שהוא ריק כרגע, הוא מלא בחולי שפעת ובחולים עם כל מיני זיהומים נשימתיים אחרים, אבל לא בקורונה.

"ההערכה שזה פי 3 יותר, שיש כרגע 120 אלף נדבקים, כי גם לא נבדקים וגם עושים בדיקות ביתיות שלא מדווחות", הוסיפה רהב.

על השאלה האם היא צופה שבקרוב נגיע לשיא הגל, ולאחריו התחלואה תרד, השיבה רהב כי "יש כאן המון 'אולי', זו הבעיה שלנו עם הנגיף הזה. אולי לא תהיה מחלה קשה יותר כי אנחנו לא יודעים בדיוק. אנו המדינה הראשונה בעולם שקיבלנו בוסטר לפני חצי שנה ולאנשים המבוגרים אין כבר יותר בוסטר, קיבלו את החיסון הרביעי ואנחנו לא יודעים בדיוק איך וכמה הוא מגן, הגיוני שכן".

האם פרופ' רהב ממליצה להתחסן בחיסון הרביעי? "תלוי למי", השיבה. "לאנשים קשישים ומדוכאי חיסון, אני בהחלט ממליצה, לא ממליצה כרגע לכל האוכלוסייה כי אנחנו לא יודעים בדיוק את הנתונים על החיסון הרביעי מבחינת אפקטיביות. אני התחסנתי, זה אומר הכול".

תגיות:בית החוליםקורונהפרופ' גליה רהב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה