בריאות ותזונה

5 מזונות שישפרו לכם בוודאות את מצב הרוח

עוברים יום קשה ורוצים להרים קצת את מצב הרוח? לפני שאתם רצים למטבח ושולפים עוגה או פחמימה ריקה אחרת, נסו את אחד הרעיונות שמוצעים כאן, ואולי תופתעו לטובה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם בתור ילדים, עוגייה מתוקה עשתה את העבודה בכל פעם שהייתם בהתקף בכי, הרי שהיום מחקרים מוכיחים ששיפור אמיתי במצב הרוח לא מגיע דווקא ממזונות מתוקים או מעובדים, אלא ממזונות בריאים יותר. אז לא, גלידת שמנת לא תהיה ברשימה היום, ומצד שני יש מצב שתופתעו לטובה ממה שכן. מוכנים?

1. שוקולד
נתחיל בזה שישמח אתכם יותר מכל, השוקולד. מחקרים גילו שאכילת שוקולד מריר משפיעה לטובה וגורמת לשחרור אנדורפינים במח. כתוצאה מכך חלה עלייה ישירה במצב הרוח. בנוסף, השוקולד המריר מנטרל הורמוני לחץ שונים בגוף, מה שגורם אוטומטית לירידה במפלס החרדה. ההמלצה כיום היא לצרוך 2-3 קוביות בשילוב תזונה מאוזנת.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

2. תרד
התלבטנו אם להוסיף אותו לרשימה בנפרד או פשוט לכלול אותו בסעיף הבא, אבל כל כך הרבה מחקרים נכתבו על הירוק הזה, שפשוט לא יכולנו להתעלם ממנו. אז כן, תרד הוא אולי לא כוס התה של כולם, ויש מצב שמעולם לא ניסיתם לשלב אותו אצלכם במטבח. מצד שני, מה דעתכם ללמוד משהו חדש, ועל הדרך להרוויח מצב רוח טוב? התרד עשיר בחומצה פולית, וזו מצידה מסייעת להפחתה של חומרים המשבשים את זרימת הדם בגוף. כתוצאה מצריכת החומצה הפולית בתרד, עולה רמת החמצן בדם, וכך גם האנרגיה הכללית בגוף.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

3. פירות וירקות
בסעיף הזה אפילו לא צריך לשאול "מה הקשר". מעבר לעובדה שפירות וירקות עשירים במינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון שונים, מחקרים מראים שהם גם משפיעים על ייצור סרוטונין במח ועל שיפור מצב הרוח. פירות וירקות מאזנים את הגוף ומעלים בו את רמת האנרגיה, כשההשפעה נמשכת אפילו מעבר ל-24 שעות. שווה, לא?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

4. מים
כן, כן, אתם קוראים נכון. בדקתם לאחרונה כמה אתם באמת שותים? האם החורף השפיע לרעה על צריכת המים היומית שלכם, עד כדי כך שאתם מגיעים לערב ומגלים ששתיתם מעט מאוד מים, אם בכלל? אם כן, אז חבל מאוד, וכדאי שתתחילו ללכת עם בקבוק צמוד. מים הם משפר האנרגיה הכי פשוט וזמין שיש בטבע. לא מאמינים? נסו לשתות כמה כוסות מים ביום, ותראו את ההבדל.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

5. דבש
הוא מתוק מתוק, ובכל זאת שונה מאוד מהסוכר הלבן, לא רק ביתרונות הבריאותיים אלא גם בהשפעה הישירה שיש לו על מצב הרוח. בעוד שסוכר לבן יכול לתת לכם אשליה של עליית מצב רוח לכמה דקות (ואחר כך צניחה מבאסת הכוללת עייפות), בא הדבש ומשנה את כללי המשחק. כשהוא מעורבב בתוך כוס חמה של חליטת צמחים, הדבש מסוגל להפחית חרדה. הוא מומלץ אפילו לשתייה בערב לפני השינה, להרגעה כללית של הגוף. מוכנים לנסות?
ניסיתם את אחד הטיפים והוא עבד מעולה? ספרו לנו בתגובות ותנו כמה טיפים טובים משלכם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

תגיות:TOP5בריאות ותזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה