חדשות בארץ

"מתנצלים": חברי כנסת הפרו צו איסור פרסום על תאונת האימונים בצפון

בניגוד להוראות הצנזורה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון רם בן ברק טען מעל בימת הכנסת כי תאונת האימונים בצפון הארץ הסתיימה "ללא נפגעים בנפש". חבר הכנסת דוד אמסלם מסר לאחר מכן את תנחומיו למשפחות הנספים. דובר צה"ל: "הפרה בוטה של נוהל המכובד מזה עשרות שנים"

  • ב' שבט התשפ"ב
בן ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בן ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), וחבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד הפרו אמש (שני) צו איסור פרסום של הצנזורה על פרטי תאונת האימונים בה נספו שני טייסי חיל האוויר. הבוקר התנצלו השניים, ואמרו כי עשו זאת ללא כוונת זדון.

בן ברק, לשעבר המשנה לראש המוסד, היה הראשון להפר את הוראות הצנזורה, כאשר טען מעל הדוכן כי "חולצו כל האנשים מהמסוק. כולם בדרכם לבית חולים, ונראה שהאירוע הסתיים ללא נפגעים בנפש". דבריו הסתמכו על דיווחים שגויים שנפוצו ברשת.

בעת שבן ברק התחיל את דבריו בנושא התאונה, צעק לעברו שר הביטחון בני גנץ ממקום מושבו "למה?", בניסיון לעצור אותו. בן ברק הגיב "למה לא? זה בחדשות".

בהמשך עלה אמסלם לדוכן ואמר: "היום לפני מספר שעות התרסק מסוק צה"לי. לפני שעליתי לכאן, הסתבר לי, לפחות ראיתי ידיעה שקפצה, שיש שם שני חיילי צה"ל שנספו וחייל אחד שנפצע. אני רוצה למסור את תנחומיי למשפחות השכולות ולאחל החלמה מהירה לפצוע".

דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, גינה את דבריהם של חברי הכנסת: "פרסום ההודעות לפני שעודכנו רשמית משפחות הנפגעים, וזאת חרף הבקשות המפורשות שלא לפרסם את הפרטים, הוא הפרה בוטה של נוהל המכובד מזה עשרות שנים ובבסיסו הדאגה למשפחות הנפגעים בשעתן הקשה".

הבוקר, כאמור, מסרו בן ברק ואמסלם הודעות התנצלות. מלשכתו של בן ברק כי הוא "מתנצל על הטעות בדיווח בנוגע לתאונת המסוק אמש. אמירה זאת נעשתה בתום לב. שולח תנחומים למשפחות השכולות ואיחולי החלמה לקצין הפצוע".

בלשכתו של אמסלם אמרו, כי הוא "קיבל אמש במליאה, סמוך לחצות, הודעה בוואטסאפ של ערוץ 13 בשם האלוף מרום שמסר 'תנחומיי למשפחות', וכן עוד ידיעות על מותם של שני הטייסים, והיה בטוח שהנושא כבר פורסם ולא נמצא תחת צו איסור פרסום, ורק לכן הדברים נאמרו, בשגגה ובתמימות".

"דודי מצר על כך מעומק ליבו, רגיש מאוד לנושא ומתנצל על השגיאה המצערת, שנעשתה ללא כוונת זדון. חבר הכנסת אמסלם מוסר את תנחומיו ומשתתף בצער המשפחות של סגן-אלוף ארז שחייני ז"ל ורב-סרן חן פוגל ז"ל, ומאחל רפואה שלמה לפצוע מהאירוע הקשה".

תגיות:חיל האווירדוד אמסלםתאונת אימוניםרם בן ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה