חדשות בארץ

אסון כבד: שני טייסים נהרגו בהתרסקות מסוק חיל האוויר מול חופי חיפה

קצין סיור, שהיה עם שני הטייסים על המסוק, פונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על עצירת טיסות האימונים בחיל ועל הקמת צוות לחקירת התאונה הקשה

זירת התרסקות המסוק (צילום: אלון נדב, פלאש 90)זירת התרסקות המסוק (צילום: אלון נדב, פלאש 90)
אא

(עודכן: 7:39)

שני טייסי חיל האוויר, סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל ז"ל, נהרגו אמש (שני) סמוך לחופי חיפה, לאחר שמסוק ימי מסוג "עטלף" פגע במים במהלך טיסת אימונים.

יחד עם שני הטייסים היה על המסוק קצין סיור מוסק. השלושה חולצו על ידי לוחמי ילת"ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי שהעניקו לטייסים טיפול ראשוני. קצין הסיור נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

שחייני, בן 38, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית, שימש כסגן מפקד בסיס חיל האוויר על שם עזר ויצמן ברמת דוד. פוגל, בן 27 מחיפה, שימש כטייס מסוקים בטייסת 'מגיני המערב' (193). הוא הועלה מדרגת סרן לדרגת רב-סרן לאחר מותו.

שחייני ופוגל ז"ל (דובר צה''ל)שחייני ופוגל ז"ל (דובר צה''ל)

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה"עטלף", וכן הורה על עצירת טיסות האימונים בחיל האוויר. בנוסף, הוא מינה צוות בראשות אלוף משנה ט' לחקירת התאונה הקשה.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "זהו לילה עצוב מאד. בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק והחלמה מהירה לקצין הפצוע. טייסי חיל האוויר שנפלו בתאונה היו מטובי בנינו. עם ישראל לא ישכח את תרומתם, לילה ויום, לביטחון המדינה. יהי זכרם ברוך".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחות ההרוגים בתאונת המסוק ורפואה שלמה לפצוע. שוחחתי עם הרמטכ"ל, ואני מבטיח שצה"ל יתחקר את האירוע ויפיק את הלקחים הנדרשים. אני מבקש להודות לכוחות החילוץ שפעלו במהירות ובתנאים לא פשוטים כדי לאתר את צוות המסוק".

תגיות:תאונהחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה