צניעות האשה

זה הכי קשה לך, נכון? קבלי 3 דברים שרק כיסוי ראש יכול לתת לך

"אני אהיה הרבה פחות יפה, ואפילו מכוערת, ומה – ככה אני אהיה עכשיו כל החיים?", "עם כיסוי ראש אני אראה מבוגרת ב-10 שנים לפחות מגילי האמתי", "רק את זה לא" – כל אלה הם רק חלק קטן מהמשפטים הקבועים הנאמרים כשעולה הנושא של כיסוי ראש. הגיע הזמן לעשות מפגש מחודש עם המצווה הכי נשית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. להשתחרר מהשעבוד לעצמך. איך אני אראה עם זה? האם אני ארגיש פחות טוב עם עצמי? איך אני ארגיש מול החבר'ה בעבודה? האם אני אצליח בכלל להתחבר לזה?
שמתן לב מה היה המוקד של השאלות הללו? אני. אני ואני ואני. אומנם חז"ל כבר אמרו "קרוב אדם אצל עצמו", אבל התורה מלמדת אותנו שלמרות הקירבה הטבעית שיש לאדם אל עצמו, עדיין הוא צריך ללמוד להיות פחות ב'אני' של עצמו, ולכן סדר המילים הראשונות שנאמרות בבוקר הוא "מודה אני...", ולא "אני מודה...". כי בוקר של יהודייה לא יכול להתחיל עם 'אני'.

המצווה הקשה הזו של כיסוי ראש, מזכירה לנו הנשים, שכל כך מחוברות באופן טבעי לנשיות שלנו, שיש משהו גדול מאתנו, יש משהו מעבר, משהו כל כך הרבה יותר עוצמתי וחזק מה'אני' שלי, מה'פה ועכשיו'. היא מחברת אותך לאינסוף, לכל-יכול, לנצח נצחים.

איך אפשר לחיות חיים שלמים שמנוהלים לפי מה שבא לי ומתחשק לי ונוח לי? חיים כאלו משאירים אותך לעד באותו רובד של 'כאן', באותו רובד של 'אני', בשעה שיש לך הזדמנות לחיות חיים ברובד של 'אין-גבול'.

כל בוקר, כשתשימי כיסוי ראש - את בוחרת מחדש בשחרור, בשחרור מהשעבוד הזה שלא יגמר לעולם אם לא תשימי לו סוף.

2. רק בשבילו. להסתיר את השיער זו הקרבה, ללא ספק. אבל דווקא ההקרבה הזו מביאה עמה קירבה לזוגיות, ששום ארוחת גורמה שתבשלי לבעלך או מתנה מטריפה ומקורית שתקני לו, לא מסוגלים ליצור. לשים כיסוי ראש זו הצהרה, הצהרה שאומרת "אני אשת איש. אני נאמנה לבעלי. כל השאר - שמרו מרחק". כשבעל יודע שזו ההצהרה שאשתו עונדת על עצמה, הוא מתמלא בתחושה שאשתו היא באמת הבית שלו, במלוא מובן המילה. בית זה הדבר שהכי מייצג ביטחון, משפחתיות, הגנה, חום, המקום שלי. כשאישה מסתירה את יופייה בחוץ ושומרת אותו עבור בעלה בלבד, היא מתקטלגת בעיני בעלה באופן אוטומטי כמהות של בית עבורו. כי אז היא הופכת להיות שלו באמת, ברמה שאפילו לא מעניין אותה איך היא תראה בעיני אחרים בחוץ, ברמה שהיא סוג של תולה על עצמה שלט שמצהיר על נאמנותה כלפיו. ואין לדבר הזה תחליף. גם אם תארגני לו טיסה לחלל, זה לא ייתן לו ולזוגיות שלכם את מה שאותו כיסוי ראש פשוט ייתן.

בסופו של דבר, הפשטות תמיד מנצחת...

3. ייחודיות של קדושה. כשאישה מתלבשת בצניעות, ובפרט עוטה כיסוי ראש שיש בו הצהרה מאוד חזקה, אומנם היא לא תראה אטרקטיבית כמו זו שלא מתלבשת בצניעות, מן הסתם, אבל המבט של הסביבה עליה יהיה אחר, יהיה שונה. זה יהיה מבט מכבד, מעריך, אפילו עם איזושהי יראת כבוד פנימית שכזו. היא תיחשב כאחרת, כשונה מן הכלל במובן הייחודי והמיוחד, לא עוד מישהי. רואים דרך הלבוש החיצוני את האור הפנימי, את הקדושה, את העולם שמעבר. זה מדהים איך פריט לבוש מסוגל להוות תזכורת לסביבה על זה שיש מי שאמר והיה העולם.
לא סתם שלמה המלך אמר "אשה יראת ה' היא תתהלל", כי אישה כזו הופכת להיות 'ראויה', אותיות ראו-יה. אפשר לראות דרכה כביכול את הקדוש-ברוך-הוא, ועל כך יש להלל אותה.
ואם נהיה כנים, רובם המוחץ של האנשים - גברים ונשים, חילוניים יותר או פחות – מעריכים בתוך ליבם את אלה שחיים את המעבר, את אלה שמחוברים למשהו שהוא יותר מעבודה עד חמש-חדר כושר-חופשה משפחתית בחו"ל, והכי הרבה – את אלו שהעזו לעשות פרסה ולעלות על דרך התשובה.

רוצה להתחזק בצניעות ולא מצליחה? הרב יגאל כהן בחיזוק עוצמתי:

 

על פי מה את מנהלת את חייך – רצונותייך האמתיים או לפי מה אחרים יגידו? הרב זמיר כהן במסר חזק. צפי:

קראי גם:

להתחזק בצניעות, להתלבש אחרת – איך עושים את זה?! 5 טיפים שיעזרו לך

"זהו, עשיתי את זה": שיתופה האישי של צעירה שלקחה על עצמה כיסוי ראש

תגיות:צניעותכיסוי ראש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה