אחרית הימים

משגיח הישיבה: "יש בידי קבלה, עדות מפי איש. מי שיינצל במלחמה האחרונה יהיה..."

הרב נתן וכטפויגל זצ"ל, משגיח ישיבת לייקווד, אמר שיש בידו קבלה, איש מפי איש עד למהרי"ל דיסקין מי יזכה להינצל במלחמה האחרונה שלפני ביאת המשיח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אלחנן וסרמן הי"ד, תלמידו המובהק של ה'חפץ חיים', סיפר שכאשר שאלו את רבו בשעת מלחמת עולם הראשונה אם זוהי מלחמת גוג ומגוג, השיב בשלילה ואמר כי לאחר מלחמה זו יהיה הפסק, ולאחר מכן תפרוץ מלחמה נוספת, שלאחריה גם כן תהיה הפסקה, והמלחמה הגדולה שתהיה לאחר מכן היא תהיה האחרונה.

בזמן כהונתו של הרב נתן וכטפויגל זצ"ל כמשגיח בישיבת לייקווד, כאשר הייתה בהלה גדולה סביב איומי פצצת האטום, אמר המשגיח בשיחה מיוחדת לבני הישיבה "הכיצד זה שבן תורה  פוחד?! מי שמובדל ומופרש מן העמים - אין לו חשש סכנה, והוא יינצל מכל פצצות האטום! אין בזה כל מקום לשאלה, אין בכך כל ספק. וכל זה בתנאי אחד – שיהיה מובדל מן העמים".
הקב"ה אומר "הבדלתי אתכם מן העמים... ואבדל אתכם מן העמים להיות לי" (ויקרא כ, כד-כו). אם אתם מובדלים מן אומות העולם – אתם שלי, אתם בפלנטה אחרת, ולא תהיה עליכם כל שליטה זרה מבחוץ".

אז הוסיף הרב בשיחתו הנוקבת כי ישנה בידו קבלה מרבי יהושע לייב דיסקין, שבמלחמה האחרונה קודם ביאת המשיח מי שהוא מובדל מן העמים - יינצל. "לא מדובר באחד מל"ו צדיקים. לא דורשים מן האדם להיות כזה, ואף אחד אינו דורש מן האדם לעשות דברים שאינם מתאימים לו", הוסיף הרב. "הדבר היחיד שנדרש הוא להיות מובדל מחוקות העמים, ושלא תהיה לנו שייכות אליהם. לא אל התרבות שלהם, לא אל העיתונים שלהם, ולא אל המוזיקה והספרים שלהם. להיות מנותק מהם לחלוטין. במצב כזה יאמר לנו הקב"ה 'אתם שלי', ואז נימָצֵא ברשות אחרת, ולא תהיה לאף אחד שליטה עלינו", ביאר הרב.

הרב הסביר כי דבר דומה התרחש כבר בעת גלות מצרים כאשר העם העברי לא שינה שמו, מלבושו ולשונו, וכאשר התרחשו עשרת המכות, רק המצרים הם אלו שניזוקו. זו ראיה ברורה שאדם המובדל מן העמים, אין למציאות כל שליטה עליו.

למה צריך להתבדל ולהיות שונה מהגויים? הרב זמיר כהן משיב:

 

למה להתחתן דווקא עם יהודי/ה? צפו:

קראו גם:

בני עקיבא מצטרפים לאיחולי "נובי גוד"; תגידו, השתגעתם?

תרבות ישראלית במאה ה-21: להיות ככל הגויים, וכמה שיותר – יותר טוב

תגיות:אחרית הימיםהמלחמה האחרונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה