סיפורי אמונה

"שלא יהיה כעס בבית!": 5 סיפורים מעוררי השראה על הרב נתן וכטפויגל זצ"ל

הרב נתן וכטפויגל זצ"ל, משגיחה הגדול של ישיבת ליקווד, היה ידוע בעדינות ליבו ובאצילות מידותיו. 5 סיפורים מעוררי השראה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. רבי נתן וכטפויגל זצ"ל, המשגיח בישיבת ליקווד, היה אציל במידותיו, וסיפורים רבים מספו מסופרים אודותיו. פעם התבטא ואמר: "אדם יכול להיות מתמיד גדול כל החיים, אבל אם הוא לא מכבד את השני הוא 'אפ געפרגט' – מופרך לגמרי". המשגיח הוסיף וביאר את דבריו: "מי שלא שומר על כבוד חברו לא יוכל להיות גדול. אדם עסוק עם עצמו מהבוקר ועד הלילה וסגור בתוך בית האסורים של ה-4 אמות שלו ואינו רואה שום דבר חוץ מרצונו. כל זמן שהוא לא יוצא משם הוא לא מבחין בכלל שיש עוד אנשים בבריאה חוץ ממנו".

2. כאשר אחד מתלמידיו עמד להינשא, הוא ניגש למשגיח ושאלו כיצד ניתן להתעלות מבחינה רוחנית אחרי החתונה. השיבו המשגיח בלהט: "העבודה של המידות בבית - זה לבד עליה רוחנית גדולה. לדבר בנחת. לחשוב על השני. לעשות את האישה מרוצה, זה עליה גדולה. בחור הוא אגואיסט גדול, ואחרי החתונה צריך לחשוב על השני ולהתחשב בדעה של האישה, לא צריך לתת להנהיג אותך אבל צריך להתחשב בה".

3. "כיצד לחנך ילדים?", נשאל המשגיח, והשיב: "שלא יהיה כעס בבית!" המשגיח הוסיף ועורר בכל הזדמנות על הצורך במנוחת הנפש, וסיפר שבקלם זה היה עיקר גדול: לעשות הכל במנוחת הנפש.

4. כאשר אחד מבני ביתו הרים את קולו בצעקות, היה רבי נתן מתחיל לנגן בניגון של לימוד המוסר: "תתנהג לדבר כל דבריך בנחת לכל אדם ובזה תנצל מן הכעס".

5. הרב עצמו היה דגמה מופתית לכך. בני משפחתו מספרים בהתפעלות כי כאשר ילדיו היו קטנים, הוא אף פעם לא הענישם אחרי שעשו משהו אלא המתין למחרת, כדי להיות בטוח שהעונש נובע מכוונות טהורות בלבד ולא מכעס אישי.

המשגיח  נהג לטבול במקווה טהרה כל יום לפני תפילת שחרית. יום אחד ניגש לטבילה נוספת לאחר התפילה. כאשר תהה מלווהו מדוע הוא טובל בשנית, השיב לו רבי נתן: "נכשלתי זה עתה בכעס, כעסתי על אחד, וברצוני לקבל לב טהור מחדש".

הרב זמיר כהן – מה ירגיע אותנו במקרים של כעס? קבלו טיפ מבריק:

 

תגיות:כעססיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה