חדשות בארץ

התפרצות חמורה של שפעת עופות: היזהרו! יש לצרוך עופות וביצים - רק באופן הזה

התפרצות חמורה של שפעת עופות: אזהרה חמורה הופצה על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, באשר לצריכת עופות וביצים - זאת לאחר התפרצות שפעת העופות בשלושה מוקדים נוספים בצפון הארץ

אא

אזהרה חמורה הופצה הבוקר (ג') על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, באשר לצריכת עופות - זאת לאחר התפרצות שפעת העופות בשלושה מוקדים נוספים בצפון הארץ. 

המוקד הראשון הוא בקיבוץ עין החורש שבעמק חפר, בו התגלו 31 אלף (!) תרנגולות נגועות בנגיף השפעת הקטלני. המוקד השני הוא מושב רם שבגלבוע - בו התגלו 19 אלף תרנגולי הודו נגועים, ואילו המוקד השלישי הוא היישוב גבעת יואב שברמת הגולן - בו התגלו 38 אלף תרנגולי הודו לפיטום. יישוב נוסף שבו התגלו 320 אלף תרנגולות מטילות שנגועות אף הן - הוא מושב מרגליות. יישובים נוספים שבהם התגלתה השפעת ביתר שאת הם: אגמון החולה, קיבוץ עין צורים, אביגדור, נאות גולן,  כפר ברוך, נהלל ומעיין צבי.

היות ומדובר בעונת נדידת עופות, משרד החקלאות רואה לנכון להדגיש את האחריות הרבה המוטלת על מגדלי עופות וציפורים, שלא לשחרר עופות וציפורים בשטח הפתוח, לא לאפשר שוטטות מכל סוג שהוא ולא להשליך פגרי עופות בשטחים פתוחים שיכולים לזמן אליהם 'אורחים לא צפויים' שגם מפיצים את שפעת העופות. 

במספר מקרים של שפעת עופות שהתגלו במהלך השנה, גם הפעם מדובר בזן H5N1, שלדברי משרד החקלאות - עשוי אף להזיק לבני אדם ולגרום למחלות שונות ומשונות. 

על סמך הנאמר עד כאן, משרד החקלאות פונה לציבור ומזהיר מפני צריכת עוף וביצים - בכל דרך שהיא אינה בישול. לדבריהם "יש לצרוך עוף וביצים רק לאחר בישול מלא. הבישול בחום הגבוה משמיד חיידקים, לרבות שפעת העופות".

תגיות:בישולאזהרהעופותשפעתצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה