חדשות בארץ

סער מגבה את שאשא ביטון: "קמפיין פייק ניוז מאורגן ומופרך נגדה"

שר המשפטים גדעון סער יצא להגנתה של חברת מפלגתו, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, והעניק לה "גיבוי מוחלט מול קמפיין הפייק ניוז", כלשונו, המתנהל נגדה

סער (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)סער (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער, העניק הבוקר (רביעי) גיבוי מלא לחברת מפלגתו, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, וזאת ברקע הסערה סביב פיטוריו של מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק והטענות של עובדים במשרד נגדה על הסתרת נתוני תחלואת קורונה.

"שרת החינוך קיבלה שתי החלטות נכונות", כתב סער בטוויטר. "הראשונה – להביא לסיום כהונת המנכ"ל (שמשתדל להוכיח מאז שמלכתחילה לא היה ראוי לאמונה). השנייה – למנות את דלית שטאובר, אשת חינוך מובהקת, מצוינת וערכית לתפקיד". סער הוסיף כי "יש לה גיבוי מוחלט גם מול קמפיין הפייק ניוז המאורגן והמופרך שמתנהל נגדה".

כזכור, בתחילת השבוע הודיעה שרת החינוך למנכ"ל משרדה על פיטוריו, חודשים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו. בסביבתו של סלוביק טענו בשמו כי הוא פוטר בשל התנגדותה של שאשא ביטון למבצע החיסונים בבתי הספר בעוד הוא פעל לקדמו. מנגד, שאשא ביטון הכחישה וטענה כי לפיטוריו של סלוביק אין קשר לנושא הקורונה: "המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלותו ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך".

בחדשות 12 פורסמו אמש הקלטות של עובדת שפוטרה ממשרד החינוך, בהן היא מאשימה כי השרה הורתה להסתיר מראש הממשלה נפתלי בנט נתוני תחלואה קריטיים.

העובדת, שעבדה עד תחילת השבוע בלשכתו של מנכ"ל המשרד היוצא, סיפרה כי היו מספר התפרצויות גדולות של תחלואה אבל לדבריה שאשא ביטון "לא הסכימה להוציא לתקשורת את זה, והיא לא הסכימה להודיע לראש הממשלה, כי היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ויסגרו בתי ספר וכיתות".

מלשכתה של שרת החינוך נמסרה תגובת הכחשה נמרצת: "מדובר בגיבוב שקרים של עובדת במשרת אמון של המנכ"ל, שיצאה יחד איתו למסע נקמה תקשורתי. עצם העובדה שהעובדת לא מתראיינת בפנים גלויות ובקולה כדי להגן על עצמה מתביעה דיבה מוכיחה כי מדובר באוסף של שקרים. משרד החינוך פועל בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות שאצלו מרוכזים כל הנתונים, וכן עם פיקוד העורף, לקיום כל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב על הפרסום בציוץ בטוויטר: "מביע אמון מלא בשרת החינוך, במקצועיות שלה וביושרתה. כל ההכפשות לא יעזרו, ממשיכים לשנות את המדינה יחד".

שאשא ביטון הודיעה אמש מינויה של דלית שטאובר למנכ"לית משרד החינוך. שטאובר כיהנה בתפקיד מנכ"לית משרד החינוך בין השנים 2013-2011, בתקופה בה גדעון סער כיהן כשר החינוך. במהלך כהונתה, היא הובילה את חינוך חינם לגילאי 4-3, והייתה שותפה ליישום רפורמות "אופק חדש" ו"עוז לתמורה".

"שטאובר הינה אשת חינוך מובילה ומוערכת, המכירה היטב את המערכת ותוביל איתי תהליכים משמעותיים", מסרה שרת החינוך. "יכולותיה חשובות לקידום הנושאים המקצועיים ויציבות המערכת. אני שמחה שדלית נכנסת בתקופה המורכבת, ותתרום מניסיונה העשיר וכשרונותיה הרבים".

תגיות:גדעון סערמשרד החינוךיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה