חדשות בריאות

האם משרד החינוך הסתיר נתונים בכיתות חולי קורונה?

על פי הדיווח של עיתונאי "קול ברמה", משה גלסנר, כחלק ממדיניות מכוונת משרד החינוך לא העביר נתוני נוכחות של תלמידים בכיתות הירוקות, ובכך אילץ את משרד הבריאות להציג הערכת חסר על מספרי הנדבקים בכיתות אלו. משרד החינוך: "לא היה ולא נברא"

בניין משרד החינוך בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בניין משרד החינוך בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע פיטוריו של מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק על ידי שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, טען הבוקר (שני) עיתונאי "קול ברמה", משה גלסנר, כי השרה הסתירה לכאורה נתונים בכיתות של חולי קורונה.

על פי הדיווח, גורמים במשרד החינוך מאשימים כי במשרד מנעו העברת נתוני נוכחות בכיתות שפעלו על פי מתווה הכיתה הירוקה, וזאת כדי להסתיר את מספר הנדבקים בכיתות אלו.

גלסנר הסביר כי "במסגרת הדיונים על מתווה הכיתה הירוקה, הוכנה לראש הממשלה מצגת על ידי משרדי הבריאות והחינוך אודות מספר התלמידים החולים במתווה הדגל של שרת החינוך – 'הכיתות הירוקות'. אלא שהנתונים היו חלקיים ביותר: מתוך כ-11,500 תלמידים במתווה, כ-3,000 תלמידים כלל לא ביצעו את בדיקת ה-PCR-2".

"על פי תחשיבי מומחי משרד הבריאות, חלק מאותם נמנעי בדיקה היו בהכרח בכיתות עם המאומתים ונדבקו. בתחשיב שעשו במשרד הבריאות עלה כי אומדן 'התחלואה העודפת' בקרב התלמידים הוא כ-400 תלמידים שנדבקו בבתי הספר במהלך חודש. בהתאם לכך הוכנה מצגת לראש הממשלה עם המספר 400 נדבקים".

אלא שכאמור נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות לא הועברו למשרד הבריאות. לדברי הגורמים במשרד החינוך, עובדה זו נבעה ממדיניות שהובילה שאשא ביטון ל"הסתרה ומניעת פרסום נתוני הדבקה במערכת החינוך".

הגורמים הוסיפו, כי בהיעדר נתוני הנוכחות טענה שאשא ביטון בפני ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי יש להחשיב את התלמידים שלא נבדקו כמי שכלל לא היו בלימודים. טענה זו אילצה את ד"ר אלרעי פרייס לתקן את המצגת, כך שבפני ראש הממשלה הוצגה הערכה מופחתת של מספרי הנדבקים בכיתות הירוקות – 190 במקום 400.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "לא היה ולא נברא. 'אין שופטים אדם בשעת צערו'. אנחנו רק יכולים להצטער על הסגנון, ומאחלים למר סלוביק הצלחה בהמשך הדרך. משרד החינוך בראשות השרה ד"ר יפעת שאשא ביטון ימשיך להוביל את המאמצים המשותפים עם משרד הבריאות בכדי לשמור על שגרת הלימודים הרציפה של תלמידי ישראל".

שאשא ביטון פיטרה אמש במפתיע את מנכ"ל משרדה יגאל סלוביק, חודשים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו. מקורביו של סלוביק טענו כי הרקע לפיטוריו הינם חילוקי דעות בין השניים בנוגע למבצע החיסונים בבתי הספר.

על פי הדיווח ב-ynet, אמרו המקורבים כי "שרת החינוך התנגדה לחיסונים בתוך בתי הספר ואמרה שהניידות יפעלו מחוץ לבתי הספר. הוא ביקש לפעול בהתאם להחלטת הממשלה ופרופ' סלמאן זרקא, ושרת החינוך זעמה על עמדתו והתנהלותו זו. סלוביק תמך בחיסוני תלמידים כבר בתחילת הדרך משום שהאמין שבאמצעות חיסונים ניתן יהיה לשמור על רציפות הלמידה בבתי הספר, והביע עמדתו למורת רוחה בפני ביטון. חילוקי הדעות היו בלתי ניתנים לגישור, המצב החריף בשבועות האחרונים והיא בלמה אותו כל הזמן".

בלשכתה של שאשא ביטון דחו את הטענות: "משרד החינוך פועל בהתאם לכל החלטות קבינט הקורונה והממשלה", אמרו. "סלוביק סירב לקבל את מכתב הפיטורים שלו וביקש להישאר בתפקיד עד אמצע פברואר 2022 – ומאחר שבקשתו לא נענתה, בחר להשמיץ".

תגיות:משרד החינוךיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונהיגאל סלוביק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה