חדשות בארץ

בצל הסערה: שאשא ביטון בחרה מנכ"לית חדשה למשרד החינוך

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעה על מינויה של דלית שטאובר למנכ"לית המשרד במקומו של יגאל סלוביק. בחדשות 12 פורסמו הקלטות של עובדת שפוטרה מהמשרד, בהן היא מאשימה את שאשא ביטון בהסתרת נתוני תחלואה קריטיים. לשכת השרה: "גיבוב שקרים"

משרד החינוך, בעיגול שאשא ביטון (צילומים: יונתן זינדל ואוליביה פיטוסי, פלאש 90)משרד החינוך, בעיגול שאשא ביטון (צילומים: יונתן זינדל ואוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בעוד הסערה סביב פיטוריו של מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק נמשכת, הודיעה הערב (שלישי) שרת החינוך יפעת שאשא ביטון על מינויה של דלית שטאובר למחליפה שלו.

שטאובר כיהנה בתפקיד מנכ"לית משרד החינוך בין השנים 2013-2011, בתקופה בה גדעון סער כיהן כשר החינוך. במהלך כהונתה, היא הובילה את חינוך חינם לגילאי 4-3, והייתה שותפה ליישום רפורמות "אופק חדש" ו"עוז לתמורה".

"שטאובר הינה אשת חינוך מובילה ומוערכת, המכירה היטב את המערכת ותוביל איתי תהליכים משמעותיים", מסרה שרת החינוך. "יכולותיה חשובות לקידום הנושאים המקצועיים ויציבות המערכת. אני שמחה שדלית נכנסת בתקופה המורכבת, ותתרום מניסיונה העשיר וכשרונותיה הרבים".

בתוך כך, בחדשות 12 פורסמו הערב הקלטות של עובדת שפוטרה ממשרד החינוך, בהן היא מאשימה כי השרה הורתה להסתיר מראש הממשלה נפתלי בנט נתוני תחלואה שחשיבותם קריטית.

העובדת, שעבדה עד תחילת השבוע בלשכתו של מנכ"ל המשרד היוצא, אמרה: "לי זה היה מאוד קשה שלא נתנו לנו להוציא נתונים החוצה, וזה היה נתונים שקריטיים בעיניי. כמו ההתפרצויות. עניין אותי שיש התפרצויות, ברמת אפילו להעביר לראש הממשלה. יש לנו חיתוך מצב איתו, הוא ביקש 'תעבירו אירועים חריגים'. היו לי אירועים של 70, 50 ו-35 מאומתים. רציתי לא רק להעביר לראש הממשלה, זה חשוב גם שאנשים ידעו".

לדברי העובדת, היו מספר התפרצויות גדולות של תחלואה אבל שאשא ביטון "לא הסכימה להוציא לתקשורת את זה, והיא לא הסכימה להודיע לראש הממשלה, כי היא פחדה שיסגרו כיתות ירוקות ויסגרו בתי ספר וכיתות. אני לא חייתי בשלום בכלל, שזה יכול לגרום לתחלואה בכל הסביבה שם. למזלי, רופא המחוז בסוף התערב שם, והוא סוגר".

"היה לנו בעילבון שם מקרה בכמה בתי ספר, שזה פשוט כזה המשיך להתפרץ. לא עשו כלום, וזה פשוט התפרץ שם לתוך הקהילה ולא סגרו את בתי הספר שם".

"האמנתי בה בנושא של השקיפות ושל הנתונים", הצהירה העובדת. "מצד אחד היא דורשת נתונים ושקיפות מגורמים אחרים. רק כשזה קשור אלינו, או אליה, או למשרד, יש איזה ממש ערפל קרב כזה ששומרים על עמימות".

מלשכתה של שרת החינוך נמסרה תגובה המכחישה נמרצות את ההאשמות: "מדובר בגיבוב שקרים של עובדת במשרת אמון של המנכ"ל, שיצאה יחד איתו למסע נקמה תקשורתי. עצם העובדה שהעובדת לא מתראיינת בפנים גלויות ובקולה כדי להגן על עצמה מתביעה דיבה מוכיחה כי מדובר באוסף של שקרים. משרד החינוך פועל בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות שאצלו מרוכזים כל הנתונים, וכן עם פיקוד העורף, לקיום כל החלטות הממשלה וקבינט הקורונה".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב על הפרסום בחדשות 12 בציוץ בטוויטר: "מביע אמון מלא בשרת החינוך, במקצועיות שלה וביושרתה. כל ההכפשות לא יעזרו, ממשיכים לשנות את המדינה יחד".

תגיות:משרד החינוךיפעת שאשא ביטוןנגיף הקורונהדלית שטאובר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה