חדשות בארץ

סמוטריץ’ תוקף: "בר לב מסכן את ישראל, לא נסלח לבנט ושקד שהפכו אותו לשר"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את השר לביטחון הפנים עמר בר לב, בעקבות הדיווח לפיו מאות חיילים יגויסו לתפקידי מטה במשטרה כדי לפנות שוטרים למאבק באלימות הלאומנית ביהודה ושומרון. בר סירב להתייחס על הציוץ בו כתב על "אלימות המתנחלים": "לא טעיתי"

סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף אמש (שלישי) בחריפות את השר לביטחון הפנים עמר בר לב, וזאת על רקע הפרסום לפיו הגיע לסיכום עם שר הביטחון בני גנץ על גיוסם של מאות חיילים לתפקידי מטה במשטרה כדי לפנות מאות שוטרים למחוז ש"י.

על פי הדיווח של אור הלר בחדשות 13, ה"עסקה" בין גנץ ובר לב נועדה לתגבר את המחוז המשטרתי האחראי על יהודה ושומרון לצורך התמודדות עם אירועי אלימות לאומנית מצדם של גורמים קיצוניים יהודים. ההחלטה אושרה כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון, וזכתה לתמיכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

"המהירות שבה עמר בר לב עובר מדיבורים למעשים פשוט מפחידה", כתב סמוטריץ' בטוויטר. "אחרי שיישר קו עם קמפיין הדה-לגיטימציה האנטישמי על אלימות המתנחלים ולקח היום את צמרת פיקוד המשטרה לסיור בדרום הר חברון בעניין כדי להבהיר להם את רוח המפקד, הוא מגייס עכשיו את צה"ל לא כדי להילחם חלילה בטרור משני צידי הקו הירוק אלא כדי להילחם ביהודים".

"כשהוא עובר למעשים ומסכן את מדינת ישראל, בנט ושקד יסתפקו בציוצים אמורפיים ויתנו לו להמשיך", הוסיף סמוטריץ' ותקף. "לא נשכח ולא נסלח לכם על שהפכתם אותו לשר ונתתם לו לפגוע בביטחון ישראל ובמתיישבים. נחליף אתכם ונזכור אתכם לדיראון עולם".

יו"ר סיעת הציונות הדתית, חברת הכנסת אורית סטרוק, הצטרפה למתקפה והתמקדה בביקורת על ראש הממשלה: "בעיצומו של גל טרור, אלה הכוחות שנפתלי בנט בוחר לתגבר. כמו אחרון השמאלנים, נפתלי מתיר את דמנו, ובונה במו ידיו את הנזק הביטחוני ואת הנזק המדיני גם יחד".

בתוך כך, בריאיון שהתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", סירב בר לב בו מהציוץ בו סיפר על השיחה שקיים בנושא "אלימות מתנחלים", כלשונו, עם תת-מזכירת המדינה של ארצות הברית, ויקטוריה נולנד.

"זה לא סוד שיש אלימות מצד קבוצות קיצוניות ביהודה ושומרון, שחלקן מגיעות מבחוץ ופוגעות בפלסטינים", אמר בר לב. "כולם מכירים את זה. עוולה אחת לא מייתרת עוולה אחרת. תת-מזכירת המדינה של ארצות הברית העלתה את הנושא של אלימות המתנחלים כמו שהיא שאלה אותי על המצב בירושלים ובהר הבית. השבתי לה בדיוק כמו שהגבתי בציוץ".

"ממש לא טעיתי, ממש לא", הוסיף השר. "היא שאלה אותי על אלימות מתנחלים, אז מה אתה רוצה, שאספר סיפורים לאזרחי ישראל ולמי שמחובר לטוויטר? זה לא מה שמצפים מאנשים שנפגשים עם גורמים אמריקאים רמי דרג. סליחה, השרים בקבינט לא קוראים עיתונים? לא מאזינים לתקשורת? חידשתי להם משהו?".

בר לב ציין כי "בציוץ יש מגבלה של תווים ולכן לא יכולתי לצייץ על הכל. אבל בחלק גדול מהשיחה איתה דיברתי גם על אלימות בחברה הערבית, וזה עניין אותה. דיברתי ארוכות על אירועי הטרור של הפלסטינים, על הרצח בעיר העתיקה ועל ניסיון הדקירה לפני כמה ימים. דיברתי איתה גם על ההסתה של הפלסטינים נגד ישראלים. היה לי חשוב לציין מהן הדרכים שבעזרתן אפשר להוריד את המתח סביב מה שקורה ביהודה ושומרון. ושוב, צייצתי על מה שהיא ביקשה לשמוע ממני".

השר טען כי אינו מבין את הסערה שהתחוללה סביב דבריו: "ודאי שלא הכתמתי ציבור שלם. מה שאני אמרתי זה תיאור מציאות שאני עומד מאחוריו לחלוטין".

תגיות:יהודה ושומרוןבצלאל סמוטריץ'עמר בר לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה