חדשות בעולם

המיליארדר אילון מאסק: "הירידה בילודה היא אחת הסכנות המשמעותיות ביותר לציוויליזציה"

האדם העשיר בעולם, שהונו מוערך ב-311 מיליארד דולר, מזהיר כי שיעור הילודה הנוך והמידרדר במהירות – הוא אחד הסכנות המשמעותיות ביותר לחברה

  • ד' טבת התשפ"ב
בעיגול: אלון מאסק מנכ"ל טסלה (צילומים: shutterstock)בעיגול: אלון מאסק מנכ"ל טסלה (צילומים: shutterstock)
אא

האיש העשיר בעולם, אלון מאסק מנכ"ל טסלה, מזהיר כי האיום הגדול ביותר על האנושות כיום הוא הירידה בשיעור הילודה העולמי. את הדברים אמר מאסק אתמול

"אני חושב שאחת הסכנות המשמעותיות ביותר לציוויליזציה היא שיעור הילודה הנמוך והמדרדר במהירות", אמר מאסק אתמול (שלישי) במועצת המנכ"לים של הוול-סטריט ג'ורנל.

מאסק נשאל כיצד "טסלה בוט", הרובוטים החדשים של החברה שבבעלותו, יוכלו לפתור מחסורים בעובדים. בדבריו, השיב כי שיעור הילודה הנמוך מהווה אחת הסכנות המשמעותיות לחברה. "כל כך הרבה אנשים, ביניהם אנשים חכמים, חושבים שיש יותר מדי אנשים בעולם וחושבים שהאוכלוסייה צומחת ללא שליטה", אמר המיליארדר, שהונו מוערך ב-311 מיליארד דולר. "זה לגמרי הפוך. בבקשה תסתכלו על המספרים – אם אנשים לא יביאו יותר ילדים, הציוויליזציה הולכת להתפורר, שמעו לי".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כזכור, בשנת 2017 הגיב מאסק באופן דומה. היה זה כאשר כתב העת "ניו סיינטיסט" חקר את השאלה "האם פצצת האוכלוסין עלולה להתפוצץ בקרוב". בתגובה, אמר מאסק: "אוכלוסיית העולם מאיצה לקראת קריסה, אך נראה שמעטים שמים לב".

על פי נתוני הבנק העולמי, שיעור הילודה הבינלאומי מדרדר מאז שנת 1960. במאה ה-21, שיעור הממוצע שיולדת אשה במשך כל חייה אישה משתנה משמעותית בין אזורים שונים; במדינות ה-OECD הממוצע עומד על כ-1.7 ילדים, במדינות האיחוד האירופי הממוצע עומד על פחות מ-1.6 ילדים, בארצות הברית הממוצע עומד על כ-1.9 ילדים בממוצע לאישה, ואילו בישראל הממוצע עומד על למעלה מ-3 ילדים.

לדעת הדמוגרפים, כדי לשמר את גודל האוכלוסייה ואת היחס בין אנשים בגיל העבודה לבין קשישים, נדרש שיעור ילודה ממוצע של 2.1 ילדים. בקרב הדמוגרפים מועלה חשש שבתוך 40 שנה יווצר באירופה משבר דמוגרפי בו יהיו רק 2 אנשים בכושר עבודה ביחס לכל קשיש והדבר יוביל לקריסת מערכת הרווחה.

בתוך כך נציין כי ביהדות חשיבות רבה להבאת ילדים לעולם. זוהי המצווה הראשונה שנצטווה בה האדם: "פרו ורבו". זוהי חובה על הגבר להביא בן ובת לעולם. רש"י מסביר את הפסוק בקהלת: "לבוקר זרע זרעך ולערב אל תנח ידך כי אינך יודע איזה מהם יכשר". כך מסביר רש"י: "מצינו באבצן שהיו לו שלשים בנות וכו' וכולם מתו בחייו, ובזקנותו הוליד את עובד אבי ישי אבי דוד ונתקיים לו, וזה כוונת הכתוב שם, כי אינך יודע איזה יוכשר הזה או זה".

ידוע כי החפץ חיים, מגדולי הדורות, היה הילד ה-14 במשפחתו. אילו לא היה בא לעולם בשל גודל המשפחה, היה עם ישראל מאבד את הצדיק הזה, שעל יסוד הפסיקה שלו סמוכים כהיום כל בית ישראל.

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.i

תגיות:ילודהאילון מאסק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה