נטורופתיה ורפואה טבעית

זו הסיבה שכדאי לכם לצרוך שמרי בירה

מקור טוב לוויטמינים, חיזוק של מערכת החיסון ואיזון סוכרת - כל היתרונות של שמרי בירה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שמרי בירה הם שמרים לא פעילים, המכילים אחוז גבוה במיוחד של חלבונים וחומצות אמינו חיוניות. הם אינם מכילים שומנים. השם "שמרי בירה" מטעה, מאחר שאינם תוצר של שמרים, ולכן גם אינם מזיקים לבריאות כמו שמרים.

הם מקור טוב לוויטמינים מקבוצת B ולמינרלים כמו ברזל, אשלגן, אבץ, כרום, סלניום וזרחן.

חשוב לדעת שהזרחן בשמרי בירה הוא בכמות גבוהה. עם זאת, לא אמורה להיות בעיה להוסיף אותם מידי פעם למזון, בגלל הערך התזונתי הגבוה שלהם.

בגלל תכולת ויטמיני B הגבוהה, שמרי בירה טובים לתפקוד מערכת העצבים, עוזרים לעצבות עייפות ושינה טובה יותר. ויטמיני B חשובים גם כמנקי דם, ולשמירה על מערכת העיכול, שבעצם מתחילה מהפה שלנו. לכן שמרי בירה יעזרו גם לאפטות ופצעים בפה. הסיבות לאפטות אינן ידועות, אך ברוב המקרים הן מקושרות למצבי סטרס, ולחסר בוויטמיני B או באבץ.

בגלל תכולת הכרום הגבוהה שבהם, שמרי בירה יעזרו לחולי סוכרת. כרום הוא מינרל חשוב לחיזוק הלבלב, לאיזון ושמירה על רמות סוכר תקינות בדם. גם בסוכרת בהריון ניתן לצרוך שמרי בירה במינון של עד כף ליום, או 2-3 כמוסות.

מחלות אוטואימוניות – קבוצה של מחלות שבהן הגוף תוקף את עצמו. זו תגובה מוטעית של מערכת החיסון נגד תאים ורקמות בריאים, שיוצרת דלקת והרס של רקמות בריאות. כדי לחזק את מערכת החיסון, צריך להפחית עומס, ולהגביר צריכה של מזון טבעי וטרי. יש להגביר במיוחד מזונות המכילים ויטמיני B, כמו שמרי בירה.

בגלל תכולת הוויטמינים והמינרלים הגבוהה והמרוכזת בשמרי בירה, חשוב לצרוך מהם במידה, ולשלבם עם ירקות, פירות, קטניות או דגנים.

שמרי בירה באים במרקם של גרגרים יבשים. אפשר להשתמש בהם כתבלין או לפזר על סלט. הם נמסים במים ומקבלים מרקם קרמי, לכן אפשר להוסיף אותם לממרחים או לפשטידות ורטבים.

הם גם משמשים לייצור תחליפי גבינה, כיוון שיש להם טעם חזק שמזכיר גבינת פרמזן. קחו כוס שקדים לא קלויים עם שתי כפות שמרי בירה, כפית אבקת שום ומלח לפי הטעם. טחנו הכול, והנה לכם גבינת פרמז'ן טבעית.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בירהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה