פעילות הידברות

הנשים היו על סף גירושין. מה גרם להן להישאר נשואות באושר?

איך ביתה של אישה אחת התמלא לפתע בנשים מכל המגזרים באחדות מופלאה, ואיך ילד קטן שאושפז בתרדמת ללא סיכויי החלמה, התעורר בזמן הפרשת החלה לרפואתו? הצצה אל מאחורי הקלעים של חוגי הבית בהידברות

  • כ"ג שבט התשפ"ב
(איור: shutterstock)(איור: shutterstock)
אא

ההצלחה של חוגי הבית של הידברות היא כבירה. אנשים ונשים מתרגשים, מתחברים ונהנים. חלקם גם זוכים לישועות מעל הטבע בזכות ההתכנסות בצוותא, בזכות התפילות, ההתחזקות ומסירות הנפש. את תודתם הם מביעים במכתבים מלאי רגשי הכרת הטוב. הנה כמה סיפורים מעניינים מתוכם:

 

היא רצתה לבטל את הערב כי אין לה מספיק נשים

יהודית עטיה מצפון הארץ:

"חששתי מאוד מהערב. זו הפרשת החלה הראשונה שעשיתי, וזה קרה בתקופת הקורונה. לפני שהרבנית נעמי הגיעה, היא דיברה איתי כמה פעמים, כאילו שהיא מכירה אותי כבר מזמן. לאחר האירוע המוצלח הרבנית נעמי שמרה איתי על קשר. למרות שהיא אישה עסוקה, היא לא עזבה אותי. עשינו עבודה גדולה ביחד, והרגשתי שאני צריכה לארגן שוב ערב כזה מדהים, אבל היצר הרע ניסה להשפיע עליי לבטל, כי אין לי מספיק נשים. הרבנית נעמי אמרה לי להתפלל יותר, וכך יהיה לי. איזו תשובה! איזה כח למילים! וזה מה שקרה: הגיעו 50 נשים, הבית היה מלא בכל סוגי הנשים: חרדיות, דתיות וחילוניות, איזו אחדות! הרבנית הייתה אחראית על האווירה: דרבוקה, מיקרופון, רמקול ומוסיקה. היו שם דיבורי התעוררות, חיזוק ותפילה. הרבנית סיפרה את הסיפור האישי שלה תוך כדי התבדחויות, מילים טובות לכל אחת וברכות מרגשות מעומק הלב לכולן. הרגשנו איך הרבנית מביאה את השכינה לבית, ומעניקה הרגשה שאנחנו חלק מהמשפחה שלה.
בסוף הערב נשים אמרו לי: 'באנו בשבילך, ובסוף יצאנו עם כוחות גדולים'. אישה חילונית שאמרה לי בהתחלה שאם יהיו יותר מידי נשים היא תלך - נשארה עד הסוף, ואמרה לי: 'אני לא מתחברת ליהדות, אבל הרבנית הביאה לי חיבוק בלב עם המילים שלה, ובדיוק את זה הייתי צריכה'. איזה קידוש השם!  תודה לה' שפתח לי שערי שמים. כך הגעתי אליה ואליכם. אני מרגישה שקיבלתי אחות".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

 

"הילד שוחרר מטיפול נמרץ הישר לגן הילדים"

עטלי אהבה, דודתו של הילד כותבת:

"באחד הימים יצרתי קשר עם הידברות, וביקשתי לקיים ערב התעוררות לרפואת בן אחותי שחלה במחלה לא ברורה במוח. הילד אושפז בתרדמת בטיפול נמרץ בחו"ל, והיו לו כ-70 פרכוסים ביום. בינתיים, כאן בארץ, הרבנית מלכה טבק היקרה הגיעה להעביר ערב מרגש של הפרשת חלה וסעודת אמנים. במהלך הערב שלחתי תמונות לאחותי, אמו של הילד ששהתה ליד מיטתו בבית החולים בחו"ל, ואמרה שרק נס יציל את הילד. תוך כדי הפרשת החלה הילד התעורר! כעבור כמה ימים הילד היה אמור להיכנס לניתוח, ולהפתעת כולם, הוחלט לא לבצע את הניתוח! יתרה מכך, הילד שוחרר מטיפול נמרץ היישר אל גן הילדים. תודה לבורא עולם על הניסים  שעושה לעם ישראל ועל הנס הגלוי שלנו".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

 

"זכינו להיות הורים – לא לילד אחד. לתאומים"!

נופר חקון – בת ים:

"בעלי ואני נשואים במשך שמונה שנים. בשנה הראשונה טעינו כי רצינו להמתין עם עניין הילדים עד סיום התואר האקדמי ועד שנתבסס כלכלית. כשהתחלנו לנסות להביא ילדים בשנה השנייה לנישואינו – לא הצלחנו. תכננתי הפרשת חלה גדולה כחודש לפני טיפול הפוריות הראשון שלי. יום לפני הפרשת החלה נתבשרתי שאמא של הרבנית נפטרה. מה אעשה? הזמנתי נשים, הכל היה מוכן. גיסתי אמרה לי שאתקשר להידברות, ובטוח ישלחו לי רבנית טובה. הגיעה הרבנית חגית שירה היקרה עם אנרגיות מדהימות ודיבור נעים, שהעבירה ערב עוצמתי באווירה מושלמת. בכינו, צחקנו, התפללנו, התרגשנו, ענינו אמן, שתי נשים לקחו על עצמן תרומה להידברות כדי שאזכה לילדים, ואכן, כשנה לאחר הפרשת החלה זכינו להיות הורים -  לא לילד אחד, אלא לתאומים! אנחנו מודים לה' כי אין עוד מלבדו. תודה גדולה לרבנית חגית שירה היקרה, שהיא אישיות מיוחדת במינה".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

 

"תתכוננו, עוד מעט הגננת שלכן תיעדר מהגן. היא תהיה בעיצומן של הכנות לחתונה"

רחל נועה מנחם - נתניה

"חיכיתי מאד להתחתן. היו לי אחים ואחיות שעקפו אותי, ולמרות שלא הייתה סיבה ניכרת – בכל זאת היה אצלי עיכוב. כמה רציתי להתחתן! לא היה קבר של צדיק שלא פקדתי, לא היה ארגון צדקה שלא תרמתי לו. אבל הרגשתי שהקב"ה רוצה ממני משהו אחר. ידעתי שכבר התפללתי ותרמתי צדקה, אבל גם ידעתי שעדיין לא עשיתי תשובה כמו שצריך. התחלתי להתפלל לה' שיאיר את עיניי, כדי שאדע מה לעשות. הפסקתי להתפלל על זיווג. הבנתי שאם התפללתי כל כך הרבה, ועדיין לא נושעתי – כנראה יש כאן משהו אחר. התחלתי להתחזק בצניעות. אציין שמאז ומתמיד הרגשתי חיבור מיוחד לרחל אמנו. בסוכות ארגנתי ערב לכבוד יום ההילולה של רחל אמנו. כגננת הזמנתי לערב הזה את כל האימהות של ילדות הגן. בנוסף, הזמנתי גם את האימהות של הגן השכן, גן לא דתי. רציתי רבנית שתגרום לכמה שיותר נשים להגיע. הרבנית חגית שירה הגיעה למקום היישר מקבר רחל. היא ריגשה מאד את האימהות בסיפורים על טהרת המשפחה ועוד. פתאום, באמצע הערב, היא אמרה להן: 'תתכוננו, עוד מעט הגננת שלכן תיעדר מהגן. היא תהיה בעיצומן של הכנות לחתונה'. זה הפתיע אותי, כי באותו זמן לא היה אפילו מישהו על הפרק. האימהות יצאו בהרגשה מרוממת מאד וגם האימהות מהגן הלא דתי. קיבלתי פידבקים וסיפורים מדהימים על אימהות שכבר רצו להתגרש, אך בזכות הערב נשארו נשואות בשמחה, וגם נפקדו. אמא אחת גם ספרה לי שבערב הזה היא שמעה את שיעור התורה הראשון שלה. זה היה מרגש מאד. ואני? הנס שלי קרה בחנוכה: זכיתי להכיר את בעלי. הכל זרם בקלות רבה כל כך, ובפורים כבר הייתי נשואה. אני ממש מרגישה שכגודל הקושי והמסירות – כך גודל הישועה. תודה!"

להזמנת חוגי בית באווירה נעימה ובהתאמה אישית חייגו 073-222-1290 או לחצו כאן

תגיות:חוגי ביתפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה