חדשות בארץ

נתניהו: "בנט וגדעון מתרסקים – ומנסים לרמוס את הדמוקרטיה"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, תקף ראש האופוזיציה בנימין נתניהו את הצעות החוק שמקדם שר המשפטים גדעון סער, להגבלת כהונת ראש ממשלה ולמניעת הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים: "אנחנו ננצח, ניקח את כל החוקים האלה ונשליך אותם לפח, ונחזיר לעם את רצון העם"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף היום (שני) בחריפות את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים, שאושרה פה אחד בוועדת השרים לחקיקה, ואת כוונתו של שר המשפטים גדעון סער לקדם הצעת חוק שתמנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה.

"קורה משהו מוזר בציבוריות הישראלית", פתח נתניהו את דבריו בישיבת סיעת הליכוד בכנסת. "הממשלה יורדת בסקרים והאופוזיציה עולה בסקרים. הליכוד עולה – ובנט וגדעון פשוט מתרסקים. אז מה עושים? הם מנסים להעביר חוק איראני, שאמור להביא למצב שמי שיכול לנצח בבחירות לא ינצח בבחירות. זה לא רק חוק איראני, זה גם חוק סורי. לא בדקתי את צפון קוריאה אבל אני מניח שזה אותו הדבר".

"איך מעבירים חוק איראני-סורי בכנסת? החוק הזה הוא בוטה מדי, לכן הם מתחילים בחוק מקדים – חוק הגבלת כהונה, שלא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית. בגרמניה ובקנדה, הקנצלרית מרקל והקנצלר קוהל כיהנו שנים, אבא של טרודו כיהן שנים בקנדה, אף אחד לא חשב להגיד שיש בעיה בדמוקרטיות המופתיות של גרמניה וקנדה".

"בדמוקרטיה מי שקובע מי ינהיג אותו זה הציבור, ולא חוק שרירותי שיעביר את הכוח לפקידים, ליועץ משפטי או לפוליטיקאים שמחוברים אליהם", הצהיר נתניהו. "זו פשוט רמיסה של הדמוקרטיה. את החוק האיראני הם לא מתכוונים להעביר ישר. הם סידרו שאיימן עודה יגיש את זה, זה לא הם חלילה. תרגיל שקוף".

נתניהו הוסיף כי "הם לא מסתפקים בחקיקה אנטי דמוקרטית איראנית-סורית, עכשיו יש להם גם בעיה אחרת. יש נחיתה של הרייטינג של ערוצי התעמולה, אז הם אומרים: מה נעשה? נפעל גם נגד ערוצי התקשורת באופן לא דמוקרטי. יש, למשל, תוכנית בגלי צה"ל של יעקב ברדוגו , הפופולרית ביותר בגלי צה"ל. 350 אלף מאזינים, יש לו פי שלושה או פי ארבעה מאזינים מרזי ברקאי. קיצצו לו שעה, אני מניח שזה בדרך לקצץ אותו בכלל. באמצעים האלה הם מנסים לחנוק את רצון הציבור בכל דרך. להחליף את העם, להשתיק את העם, גם בכנסת וגם בתקשורת. שפל אנטי דמוקרטי".

"זה לא יעזור להם. אי אפשר לעצור את הציבור. אנחנו ננצח, ניקח את כל החוקים האלה ונשליך אותם לפח, ונחזיר לעם את רצון העם. אני אומר לגדעון, תפסיק עם הפוזות. אף אחד לא קונה את זה. כולם מבינים מה אתם מנסים לעשות, גם בכנסת וגם בתקשורת. קבל את רצון העם, בסוף זה מה שיקבע ויחליט", חתם נתניהו את דבריו.

תגיות:גדעון סער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה