חדשות בארץ

השרים אישרו: כהונת ראשי ממשלה תוגבל לשמונה שנים

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער, לפיה כהונת ראשי ממשלה תוגבל לשמונה שנים. הליכוד: "הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל"

סער (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)סער (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער, לפיה כהונת ראשי ממשלה תוגבל לשמונה שנים. ההצעה תועבר לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

במהלך הישיבה הוחלט, כי ההגבלה תחול לא רק על כהונה רצופה אלא גם על כהונות מצטברות, למעט אם היו ביניהן לפחות שלוש שנות הפסקה בכהונה. לאחר אישור הצעתו מסר סער: "הגבלת כהונה (במקום כהונה ללא הגבלה) היא עיקרון חשוב בבסיס התפיסה שהשלטון יפעל לטובת האזרחים במקום למען עצמו ושרידותו".

תחולת החוק המוצע לא תהיה רטרואקטיבית. המשמעות היא, שהחוק לא יחול על תקופת כהונתו של בנימין נתניהו כראש הממשלה, כך שמבחינה זו הוא יוכל לשוב ולהתמודד על התפקיד. עם זאת, סער פרסם בחודש שעבר תזכיר חוק נוסף, שנועד למנוע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. אם חוק זה יקודם ויזכה לאישור הכנסת, נתניהו – שמשפטו מתנהל בימים אלו בבית המשפט המחוזי בירושלים – לא יוכל לכהן כראש ממשלה.

בליכוד אמרו בתגובה לאישור הצעת החוק כי "ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שולל חוק הגבלת כהונה כלשהו, בין אם זה חל עליו ובין אם לאו. דמוקרטיות פרלמנטריות אינן מגבילות כהונות של ראשי ממשלה, אלא משאירות לציבור את ההחלטה לבחור בבחירות חופשיות מי ימשיך להנהיג אותו בכל פעם".

"כך, למשל, אזרחי גרמניה בחרו שוב ושוב בקנצלרים קוהל ומרקל לכהונות של 16 שנה, וכך גם אזרחי קנדה שבחרו בפייר טרודו לכהונה של 15 שנה. איש לא חשב שקנדה וגרמניה אינן דמוקרטיות למופת. הניסיון של מי שאינו עובר את אחוז החסימה להגביל את בחירת הציבור באשר למי שינהיג אותו הוא אנטי דמוקרטי בעליל".

תגיות:גדעון סערהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה