סלבס בהתחזקות

דן שפירא: "בשביל להיות אמן בישראל צריך הרבה אמונה"

“אני זוכר את עצמי כבר בגיל 27 עושה קידוש עם השחקנים לפני הצגה שבה השתתפתי", כך אומר היום השחקן דן שפירא על תהליך התחזקותו בשנים האחרונות. שפירא אף הנחה בעבר תוכנית בערוץ הידברות לצד הרב יונתן גל-עד וכיום הוא מגיש תוכנית לצד הרב דוד לאו

  • ז' כסלו התשפ"ב
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אא

השחקן דן שפירא (40) התראיין היום (חמישי) לעיתון "מעריב" לרגל עליית הצגתו החדשה, אך גם סיפר בהרחבה על תהליך התקרבותו ליהדות.

שפירא הינו שחקן תיאטרון עסוק, אך בשנה האחרונה, על רקע התחזקותו, הוא מגיש לצד הרב הראשי לישראל דוד לאו את התוכנית “שאלת הרב הראשי” בערוץ 20, בה הצופים שולחים לרב שאלות והוא משיב להם על פי ארון הספרים היהודי והשקפת עולמו. בראיון לדודו פטימר, שפירא אמר כי “אני זוכר את עצמי כבר בגיל 27 עושה קידוש עם השחקנים לפני הצגה שבה השתתפתי. כלומר, השורשים כבר היו קיימים. בשנים האחרונות התחלתי ללמוד חסידות. בסופו של דבר זוהי עבודה על המידות, לעדן אותן, לחזק את עצמך מבפנים. אני שואל את עצמי שאלות שלא שאלתי בעבר כמו מה זה אומר בשבילי לחיות? מה אני מחפש בעולם? מה הזהות שלי?".

שפירא אומר כי הזהות שלו היא שורש הנשמה והחיבור לאור אינסוף. "זוהי נקודה שאינה תלויה בשום דבר, בשום הגדרה. אתה יכול לקרוא לזה בשמות שונים, אבל בסוף זה אנחנו, האלוקים הוא אנחנו, ולא במובן של הכוח הוא אצלי ואני כל־יכול, אלא במובן שאנחנו אחד, גם עם הבורא וגם בינינו לבינינו, למרות ההפרדה בגוף. התפלגות והיווצרות של מחנות שונים בין בני האדם, כשכל קבוצה שומרת רק על המקום שלה, זה משהו שאנחנו, בני האדם, צריכים לעבוד עליו”.

שפירא התייחס בראיון לשנה וחצי האחרונות, בהן נראה כי העולם עצר מלכת, במיוחד עבור העוסקים בתחום התרבות. "באופן מעניין זו הייתה תקופה טובה ומעצימה עבורי. אני חושב שהזמן שכאילו עמד מלכת והאנרגיה העולמית הסוערת ששככה עוררו אצלי מחשבות על העולם והתבוננות שונה קצת. כולנו חלינו בקורונה, אני ואשתי ושני ילדיי. היו גם רגעים אמיתיים של מצוקה, וכך אני מבין את הפחד כי חוויתי אותו על בשרי. ודאי שאני גם מזדהה עם הכאב של אלו שאיבדו את קרוביהם. עם זאת, החיים בשגרה שהיינו בתוכה טרם הקורונה היו כמו רכבת שנוסעת בלי לעצור, לחשוב ואולי גם להרגיש באמת. מאז שזה התחיל נהייתי אדם יותר מתבונן, יותר בעל בחירה ופחות פועל על אוטומט. עצם ההתבוננות על זה היא כבר נקודת מבט שונה ומעצימה עבורי”.

בימים אלו, שפירא משחק בהצגות תיאטרון ושני מופעים מוזיקליים, אך גם מקיים הרצאות ודיונים סביב נושאים הקשורים באמנות ובאמונה. "מעניין ששתי המילים הללו באות מאותו שורש. כנראה שכדי להיות אמן בישראל לאורך שנים צריך הרבה אמונה בדרך", הוא אומר.

תגיות:דן שפיראתרבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה