בריאות ותזונה

מדהים: זה מה שלא ידעתם שחומץ תפוחים יכול לעשות לסינוסים סתומים

מה הקשר בין חומץ תפוחים ואף מנוזל? תתכוננו, אתם הולכים להיות מופתעים

אא

חומץ תפוחים עשוי ממיץ מותסס ובלתי מסונן של תפוחים מרוסקים. הוא חומצי ומפיץ ריח חזק, בדומה ליין מיושן, ומשמש לעתים קרובות כתרופה ביתית להצטננות. 

אמנם אין עדיין מחקר מקיף שמוכיח מדוע זה קורה, אך בשנת 2018 חוקרים מצאו כי חומץ תפוחים מהווה פרוביוטיקה חשובה שמחזקת את מערכת החיסון ונלחמת ביעילות בזיהומים דמויי שפעת וסינוסים 'סתומים'. 

חומץ תפוחים מכיל פוליפנולים - תרכובות המצויות במזונות מהצומח ומכילות רמות גבוהות של נוגדי חמצון, שמסייעים בין היתר בהפחתת תסמיני הצטננות. יש אנשים שצורכים אותו באמצעות שתייה, אולם היות וחומץ תפוחים הוא חומצי, יש אנשים שזה לא בטוח עבורם לבלוע אותו. החומציות שלו עלולה לגרות את רירית הקיבה, ולגרום לריפלוקס חומצי, ולכן לא לכולם טוב לצרוך אותו בדרך זו. 

בנוסף, חומץ תפוחים נקשר לפגיעה בוושט ושחיקת שיניים כאשר צורכים אותו בשתייה -  לכן, אם בכל זאת החלטתם לצרוך אותו בדרך זו, חשוב לצחצח את השיניים היטב כדי למנוע שחיקת האמייל שבשן.

לסיכום, אם אתם סובלים מאף סתום וגרון צורב, אתם יכולים לנסות למרוח חומץ תפוחים על הגרון ומסביב לסינוסים הסתומים. הריח העוצמתי של חומץ תפוחים עשוי לעזור לשחרר את הגודש ולעזור לך לנשום קל יותר, בזמן שהגוף שלכם נלחם בזיהום חיידקי או ויראלי.

תגיות:חורףבריאותחומץ תפוחיםסינוסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה