ונשמרתם

שאף אגוז קשיו – והיה בסכנת חיים: הנס של איתי בן השנה

איתי שבתיאל, בן שנה וארבעה חודשים, הכניס לפיו אגוז קשיו – ושאף לריאותיו חלקיקים ממנו. החלקיקים חסמו את דרכי הנשימה המרוחקות, והוצאו בניתוח מורכב

  • ו' כסלו התשפ"ב
איתי עם חתיכת הקשיו. צילום: בי"ח אסותא אשדודאיתי עם חתיכת הקשיו. צילום: בי"ח אסותא אשדוד
אא

איתי שבתיאל, בן שנה וארבעה חודשים מיבנה, הובהל אל בית החולים הציבורי אסותא באשדוד, בעקבות שיעול וחום שנמשכו במשך שבועיים.

שבועיים קודם לכן החל איתי להשתעל, וחום גופו עלה. רופא המשפחה הסיק שמדובר בדלקת ריאות ונתן טיפול מותאם. לאחר 8 ימים בהם קיבל איתי אנטיביוטיקה, אך במצבו לא חל שיפור, חזרו ההורים לרופא המשפחה שהציע להם לגשת למיון ילדים.

צילום ריאות שביצעו הרופאים העלה סברה כי קיים חשד לגוף זר בריאות שהוביל לדלקת חריפה ובצקת. ההורים סיפרו לצוות הרפואי כי כשבועיים קודם לכן, התינוק הכניס לפיו חתיכת אגוז קשיו. ההורים מיהרו להוציא את החתיכה מפיו, וסברו שהצליחו בכך. אך לא כך היה הדבר – איתי שאף לריאותיו חלקיקים מהאגוז.

התינוק הוכנס לחדר ניתוח לצורך בדיקה של העץ הריאתי בהרדמה. בבדיקה נמצא ששאריות של האגוז נמצאות בדרכי הנשימה המרוחקות יותר וחוסמות אותם. האגוז הוצא אך שני חלקיקים זעירים נשארו באזור צר מאוד בעץ הראיתי.

בשלל מיקומם של החתיכות, לא היה ניתן להוציאם ללא ניתוח נוסף. בניתוח נוסף שנערך בהשתתפות צוות אא"ג/ניתוחי ראש צוואר, הרדמה וריאות ילדים להוציא את שתי חתיכות אגוז הקשיו מריאותיו של התינוק.

לאחר התייצבות מצבו במחלקת טיפול נמרץ הועבר התינוק למחלקת ילדים, והוא צפוי להשתחרר לביתו ביממה הקרובה.

ד"ר נועה רוזנפלד, מנהלת טיפול נמרץ ילדים, מסרה: "הזיהוי והפעולה הראשונית של ההורים תרמו להוצאת רוב הגרעין אך חלקים אחדים התפרקו ונשאפו לריאותיו של התינוק וסיכנו את חייו. זה היה עלול להוביל למוות. חשיפת מזונות קשים לילדים ותינוקות בגילאים הללו אסורה".

זוהר שבתיאל, אמו של איתי, הודתה לצוות הרפואי בבית החולים: "חשוב לי להודות לצוות הרפואי בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, על המקצועיות היחס והסבלנות". עוד הוסיפה האם: "הילדים שלנו הם הדבר היקר והחשוב לנו ביותר. הסטה של מבט, אפילו לרגע, עלולה לסכן את חייהם. החשש משילוב של אגוזים ותינוקות הוא מוצדק ועלול להיות קטלני. גלו משנה זהירות".

תגיות:חדשות בארץחנקנסאגוז קשיו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה