חדשות בארץ

גנץ: "מחליף פלאפון כל חודשיים – בגלל התקפות משמאל"

שר הביטחון בני גנץ סיפר, כי הוא נאלץ להחליף את הפלאפון שלי כל חודשיים: "זה כתוצאה מהתקפות שמאל ולא כתוצאה מפניות ימין. אני אומר את זה בכאב גדול"

גנץ, היום (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)גנץ, היום (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ נאם היום (שלישי) בוועידת הדמוקרטיה של עיתון "הארץ" בשיתוף מכון זולת לשוויון וזכויות אדם והקרן החדשה לישראל. "אני מחליף את הפלאפון שלי כל חודשיים", סיפר. "בכאב אני אומר שזה כתוצאה מהתקפות שמאל ולא כתוצאה מפניות ימין, אני אומר את זה בכאב גדול".

"האווירה הרעילה במדינת ישראל נובעת מאי קבלת כללי המשחק הדמוקרטיים, וההסתה מחלחלת לשטח", הוסיף גנץ. "אני חושש בעיקר לחיי האזרחים ברחוב, לחברות וחברי הכנסת וראשי עמותות שאינם מאובטחים".

"כולנו חייבים להפנים שההקשה על המקלדת היא חצי הדרך ללחיצה על ההדק. שלנו, כממשלה שיש בה ימין ושמאל, ישנה אחריות על כל החברה הישראלית. אלו שבחרו בנו ואלו שלא. גם לאופוזיציה יש אחריות, וגם לראש האופוזיציה. מי שלא יממש אותה מועל בתפקידו".

גנץ הדגיש כי "רוב אנשי הימין בישראל אינם אלימים ואינם מסיתים, וכך גם רוב אנשי השמאל. אך אני באופן אישי יכול להעיד, שעשבים שוטים קיימים בכל קצוות החברה הישראלי. את אותם האיומים שקיבלתי כשעלה הרעיון להיתמך על ידי הרשימה המשותפת לפני כשנתיים, קיבלתי גם לאחר הקמת הממשלה הקודמת".

"בעוד שבסיבוב הראשון חברי הכנסת לא יכלו להיכנס לבתי הכנסת, וילדיהם פחדו להגיע לבתי הספר, כעבור כמה שבועות, עם הקמת ממשלת נתניהו, אנשים לא יכלו להיכנס למוסדות, ואני התחלתי לקבל איומים על חיי מהצד השני, והוגדרתי כאישיות מאוימת ברמה גבוהה על ידי שירותי הביטחון", כך גנץ.

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) הגיב על דבריו של שר הביטחון: "בני גנץ אמר את מה שאנחנו אומרים כבר שנים. הרי כולם יודעים שהשמאל חצה את כל הקווים אדומים בשנים האחרונות. תעדכנו את התקשורת, שמקפידה לדווח ולסקר בעיקר את האמירות הפחות טובות של הימין".

תגיות:בני גנץהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה