חדשות יהדות

הרב יצחק בצרי: לצמצם השימוש בחד-פעמי

המקובל הרב יצחק בצרי קורא לנצל את המס הכבד שהוטל על הכלים החד-פעמיים כדי להפחית את השימוש בהם, בשל החובה ההלכתית והמוסרית לשמירה על כדור הארץ

  • כ"ט חשון התשפ"ב
אא

בצל המס הכבד שהטיל שר האוצר אביגדור ליברמן על הכלים החד-פעמיים, והפגיעה הכלכלית הקשה שתיגרם לציבור החרדי, קורא המקובל הרב יצחק בצרי לנצל את ההזדמנות ל"חשיבה מחודשת" בכל הנוגע לשימוש במוצרים חד-פעמיים.

בטור שכתב עבור חדשות 13, הסביר הרב כי חלה חובה הלכתית ומוסרית לשמור על כדור הארץ. הוא ציין כי חובה זו באה לידי ביטוי כבר בתחילת התורה, כאשר אלוקים הטיל על האדם לעבוד ולשמור את גן עדן, וחוזרת ונשנית לא אחת גם במדרשי חז"ל ובהלכה.

"קולות רבים במגזר החרדי נשמעים בשבועות האחרונים נגד הטלת המס על הכלים החד-פעמיים, שנראה שהיה מכוון נגד המגזר החרדי", כתב הרב. "אך לנו כיהודים מאמינים החובה ההלכתית והמוסרית לראות את הטוב גם בגזירות קשות".

"במציאות החדשה שנוצרה כתוצאה מגזירת האוצר, נדרשת חשיבה מחודשת סביב הנושא", המשיך הרב וכתב. "עלינו, ההורים, לחנך את ילדינו ברוח ההלכה היהודית המורה לנו לא לזהם את סביבת חיינו בכלל ואת ארץ הקודש בפרט, כלומר להפחית ככל הניתן את השימוש בכלים המזהמים והיקרים".

בסיום דבריו הצהיר הרב בצרי, כי בכוונתו לצמצם את השימוש האישי והמשפחתי שלו בכלים חד-פעמיים – "אם לא בשביל לתקוע מקלות בגלגלים של שר האוצר, אז בשביל לשמור על המתנה היקרה ביותר שהקב"ה העניק לנו".

תגיות:חד פעמיהרב יצחק בצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה