חדשות בארץ

חדשות השבת: חיסול בסוריה, אירוע טרור בבריטניה

שר האוצר אביגדור ליברמן יפעל לשנות את החוק המחייב אותו להשתתף בישיבות קבינט הקורונה, שריפה במרכז קניות בקלנסווה. כל מה שחשוב לדעת

אא

כלי תקשורת בסוריה ובלבנון דיווחו הערב (שבת), כי ישראל חיסלה בסוף השבוע את מדחת א-סאלח, אסיר סורי שישב בעבר בכלא הישראלי. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה, כי הוא נורה בעת שחזר לביתו בעיירה עין תינה, סמוך לקוניטרה.

א-סאלח, יליד מג'דל שמס שבגולן, נעצר בשנות השמונים בשל מעורבות בפעילות טרור נגד ישראל ונכלא למשך 12 שנה. לאחר שחרורו ב-1997 הוא עבר לסוריה, ובשנת 2000 מונה לנציג הגולן בפרלמנט הסורי. בהמשך הוא מונה לעמוד בראש "משרד הגולן" בממשלת סוריה.

דיוויד איימס, חבר פרלמנט בבריטניה המשתייך למפלגת השלטון השמרנית, נדקר אתמול למוות בעיר אסקס שבדרום-מזרח המדינה במהלך מפגש עם בוחרים. היחידה ללוחמה בטרור של משטרת בריטניה מסרה, כי הרצח נחקר כפיגוע טרור. אזרח בריטי בן 25 ממוצא סומלי נעצר בחשד לרצח. במשטרה סבורים כי הוא פעל לבד, אולם נבדקת האפשרות כי הוא משתייך לארגונים אסלאמיסטיים קיצוניים. שרת הפנים של בריטניה, פריטי פאטל, הנחתה את המשטרה הבריטית לבדוק מחדש את סידורי האבטחה של חברי הפרלמנט.

איימס בן ה-69, שכיהן בפרלמנט מאז 1983, נחשב לידיד ישראל. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הגיב על הרצח: "אנחנו בהלם. מדובר באחד האנשים האדיבים, העדינים והנחמדים ביותר בפוליטיקה. היה לו רקורד אדיר של עזרה לאלו יותר מכולם. דייוויד היה אדם שהאמין במדינה הזאת ובעתידה, איבדנו חבר אהוב וקולגה".

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע אתמול, כי לאחר אישור התקציב בחודש נובמבר בכוונתו לשנות את החוק המחייב אותו להשתתף בישיבות קבינט הקורונה. עד שינוי החוק הוא התחייב להופיע לישיבות, בכפוף למגבלות לוח הזמנים העומד לרשותו.

כזכור, בחודש אוגוסט נמתחה על ליברמן ביקורת ציבורית, לאחר שנחשף כי הוא נעדר בקביעות מהישיבות, וזאת על אף שלמאבק בקורונה ממד כלכלי מובהק. ליברמן טען, כי סיכם עם השר במשרדו, חמד עמאר, על חלוקת עבודה לפיה עמאר ייצג אותו בישיבות הקבינט. בעקבות פנייה של חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) ליועץ המשפטי לממשלה, הבהירו במשרד המשפטים כי מבחינה משפטית עמאר אינו יכול למלא את מקומו של ליברמן בקבינט הקורונה ללא תיקון חקיקה בנושא.

מסביבתו של ליברמן נמסר: "לאחר שהובהר על ידי משרד המשפטים כי חלוקת הייצוג של משרד האוצר על ידי שר האוצר, אביגדור ליברמן, והשר במשרד האוצר, חמד עמאר, בין ועדות השרים השונות מחייב תיקוני חקיקה, הוחלט כי לא יתעסקו השניים בדבר טרם אישור התקציב בכנסת. כל שינויי החקיקה אשר יאפשרו לשר עמאר להשתתף בדיוני קבינט הקורונה ייעשו לאחר אישור התקציב".

שרפה פרצה במהלך השבת במרכז הקניות Z בעיר קלנסווה. למבנה נגרם נזק כבד, וחלקו קרס. כוחות ביטחון והצלה פינו את השוהים במקום. אדם אחד נפגע באורח קל משאיפת עשן.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית. תחול ירידה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן יהיו נמוכות מעט מהרגיל לעונה. ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל, בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. גשם מקומי, ברובו קל, צפוי לרדת מדי פעם בצפון הארץ ובמרכזה. תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. ביום שלישי צפויים עדיין לרדת גשמים מקומיים, ברובם קלים, בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום רביעי מזג האוויר ימשיך להיות יהיה מעונן חלקית עד מעונן. עד שעות הצהריים ייתכנו עדיין טפטופים עד גשם קל בצפון הארץ ובמרכזה. הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל לעונה.

תגיות:סוריהתחזית מזג האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה