חדשות בריאות

"זלזול בוטה": גם ליברמן לא משתתף בישיבות קבינט הקורונה

לאחר שנחשף כי שר החוץ יאיר לפיד אינו משתתף בישיבות קבינט הקורונה, מתברר כי גם שר האוצר אביגדור ליברמן נעדר באופן קבוע מהדיונים. יו"ר ש"ס אריה דרעי: "הפקרות לשמה, בושה וחרפה"

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נמשכת הסערה בעקבות הדיווחים אמש (רביעי), לפיהם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד אינו משתתף בישיבות קבינט הקורונה. הבוקר חשף מיכאל שמש בכאן חדשות, כי גם שר האוצר אביגדור ליברמן אינו נוטל חלק בישיבות הקבינט, למרות שעל פי חוק הוא מחויב להיות חבר בו.

מלשכתו של ליברמן נמסר כי הוא "מינה את השר במשרד האוצר, חמד עמאר, לנציג בקבינט הקורונה בזמן בניית התקציב וחוק ההסדרים ואישורם בממשלה. כמו כן גם הדרג המקצועי של משרד האוצר נוכחים בישיבות הקבינט ולוקחים חלק פעיל בהחלטות. שר האוצר נשאר מעודכן לאורך כל הדרך ושותף בהחלטות שרלוונטיות למשק ולכלכלת ישראל".

אמש נחשף, כי לפיד החליט שלא להשתתף בישיבות קבינט הקורונה המונה 12 חברים, כולל בדיונים העוסקים בנושאים הקשורים למשרד החוץ. החוק קובע כי ראש הממשלה החליפי חייב להיות חבר בקבינט הקורונה. הוא מוגדר כממלא מקומו של יו"ר הקבינט, ונושא באחריות הפריטטית לכל ההחלטות המתקבלות בו.

בעקבות הסערה שפרצה ברשתות, הגיב לפיד בפייסבוק: "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה מפני שזה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו. ראיתי שנוצרה 'מהומה' על כך שאני לא משתתף בדיוני קבינט הקורונה. זה נכון. שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות".

"גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצוין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע. בזמן שבכל העולם יש עלייה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון".

"קבינט זה גוף שמקבל החלטות. רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי", הוסיף לפיד. "לכל אלה שמנסים בכוח להפוך אותנו לממשלה הקודמת וצועקים 'אתה ראש ממשלה חליפי', לכם אני אומר: יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט. אני מגבה אותו לחלוטין, שותף להחלטות כשאני נדרש ומקבל עליי את האחריות הקולקטיבית כחלק מהיותי שר בממשלה".

שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ (הליכוד) הגיב על היעדרותם של לפיד וליברמן מישיבות קבינט הקורונה. "שר האוצר לא סופר את ראש הממשלה, וגם לא החליפי", אמר בגלי צה"ל. "אין פה מנהיגות וטיפול בדברים מרכזיים, הם לא חושבים שבנט ראש הממשלה".

חבר הכנסת יואב גלנט (הליכוד) תקף בריאיון לרדיו 103FM: "שר האוצר ושר החוץ לא נמצאים בקבינט, מה זה אומר? שהם לא רואים בעניין הזה דבר חשוב בסדר העדיפויות. תראיינו אותי עוד חודש - אנחנו נהיה בסגר. נקודה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב: "‏נדהמתי לשמוע שלפיד וליברמן נעדרים באופן קבוע מדיוני קבינט הקורונה. כשר בממשלה, שנטל חלק מרכזי בטיפול במשבר הקורונה, הדיונים בקבינט הקורונה הם קריטיים ומשליכים על החיים של כולנו. מעולם לא נתקלתי בזלזול כה בוטה בציבור מצד שרים בממשלה ובריחה מאחריות. זו הפקרות לשמה. בושה וחרפה".

מנגד, השר לביטחון הפנים, עמר בר לב (העבודה) אמר בכאן ב' כי "זה עניין" של ליברמן ולפיד: "אם לפי החוק הם צריכים להיות אז הם צריכים להיות, אם לפי החוק הם יכולים אז שולחים מחליף. אין לי ספק שחמד עמאר מייצג את שר האוצר ומשתתף בכל הישיבות".

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמןנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה