סיפורי אמונה

גם אתם תתקשו להאמין: למי התקשר הרב שך בערב ראש השנה, ומדוע?

הרב שלמה לורנץ בסיפור מרגש עד דמעות על מרן הרב שך זצ"ל: מה אמר לו הרב שך בערב ראש השנה, ומדוע התנצל בפניו?

  • ט"ו אלול התשפ"ב
בעיגול: הרב שך (צילום: משה שי / פלאש 90)בעיגול: הרב שך (צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

בספר "במחיצתם" מספר הרב שלמה לורנץ סיפור אישי שאירע לו עם מרן הרב שך זצ"ל. "זהו מעשה מרגש, שבכל פעם שאני מספר אותו אני מתרגש עד כדי דמעות. אם לא שהוא ההתרחש איתי – לא הייתי מאמין", פותח הרב לורנץ את דבריו.

היה זה בערב ראש השנה. הטלפון בביתו של הרב לורנץ צלצל, היה זה הרב שך שאמר לו כך: "אני רוצה לאחל שנה טובה – לך, לרבנית שלך, לילדים ולכל המשפחה". הוא סיים את ברכתו והוסיף "רציתי לבוא אליך באופן אישי לאחל לך שנה טובה, כי כך זה צריך להיות, אני חייב לבוא אליך באופן אישי. אבל מה לעשות, אני כל כך חלש, שאינני מסוגל לעלות לירושלים. אני מתנצל על כך, ומבקש את מחילתך".

"התחלתי לבכות, התביישתי מעצמי", מספר הרב לורנץ.

3 סיפורים נדירים על הרב שך, ועצה מופלאה להרוויח מיליוני מצוות

דמעותיו של הרב שך בתשובה - החזירו את הקיבוצניק מעין חרוד

הרב זמיר כהן מצטט מה אמר הרב שך על השואה הנוראה

לאחר מכן שמע את הרב שך אומר למשמשו, ר' דוד צימרמן: "תשאל אותו האם הוא שמע היטב את כל מה שאמרתי לו. הרב צימרמן שאל את הרב לורנץ, שהשיב ששמע כל מילה. הרב שך הוסיף ושאל, כאשר הרב לורנץ שומע אותו ברקע: "האם הוא שמע שאני רציתי לבוא באופן אישי, והייתי מחוייב לעשות זאת, רק שאינני יכול לעשות זאת בגלל החולשה ואני מבקש את מחילתו?" הרב צימרמן העביר את השאלה, והרב לורנץ השיב: "שמעתי! מרן רצה לוודא, ששמעתי שהוא מבקש להתנצל על זה שהוא לא בא".

לאחר שווידא שהרב לורנץ שמע כל מילה, לקח מרן הרב שך שוב את השפופרת ואמר: "עכשיו אני רוצה לאחל לכם עוד פעם שנה טובה בשבילך וכו'".

"סיפרתי זאת לבני ביתי בדמעות, אין צורך לספר איזה רושם עשה הדבר על בני הבית", אומר הרב לורנץ. "ענווה עד כדי כך, קשה להאמין… אבל למרות שהציבור יתקשה להאמין אני חייב לפרסם זאת, יש בסיפור זה תועלת גדולה מאד.

"את הסיפור הזה לא קראתי ולא שמעתי מאחרים. בדידי הווה עובדא, ואני פשוט יצאתי מכלי. היכן ראינו התבטלות כזאת? שאלתי את עצמי, אם כך מתנהג רבן של ישראל – כיצד אני צריך להתנהג … אנחנו כל כך מקפידים על הכבוד שלנו, חושבים שמגיע לנו וכועסים כאשר מרגישים מקופחים. נדמה לי שמי שחי בסביבתו של מרן – ענין הגאווה וההתנשאות 'נשבר' אצלו. לא יתכן אדם, שראה את ענוותנותו של מרן ונשאר עם הגאווה הגסה שלו", מסיים הרב לורנץ את דבריו.

צפו: מה הייתה עצת הרב שך לצייר יוני גרשטיין, ומדוע היא הצילה את חייו? (באדיבות אתר 'מענה')

עובדות, סיפורים וציטוטים מאת הרב שך

"אני רוצה לומר לך שגם אני גר צדק", אמר הרב שך לילדה הקטנה

תגובתו של הרב שך לזוג שמצפה לילדים עשרות שנים

הרב אלעזר מנחם מן שך זצ"ל (י"ט טבת התרנ"ט, 1 בינואר 1899 - ט"ז חשוון ה'תשס"ב, 2 בנובמבר 2001) היה ראש ישיבת פוניבז' במשך חמישים שנה, ונשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ולאחר מכן של דגל התורה. נחשב אחד מגדולי הדור, ורבים מהציבור החרדי-ליטאי הלכו על פי הוראותיו. 

תגיות:ראש השנההרב שךסיפורי צדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה