חדשות בארץ

בכירים בממשל ביידן: הסכמי אברהם אינם תחליף לפתרון שתי המדינות

לקראת הפגישה המשולשת בין מזכיר המדינה האמריקני בלינקן, שר החוץ לפיד ושר החוץ של איחוד האמירויות, הדגישו גורמים בכירים במחלקת המדינה את מחויבות ממשל ביידן לפתרון שתי המדינות. הגורמים הביעו תקווה, שניתן יהיה להשתמש בהסכמי אברהם כמנוף לקידום המשא ומתן במסלול הישראלי-פלסטיני

לפיד בוושינגטון (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)לפיד בוושינגטון (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
אא

ארצות הברית פועלת להרחבת הסכמי אברהם בין ישראל ומדינות ערב, ומקווה שניתן יהיה להשתמש בהסכמים אלו כמנוף לקידום המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. כך אמרו הלילה (בין שלישי לרביעי) גורמים בכירים במחלקת המדינה האמריקנית בתדרוך לכתבים.

התדרוך נערך לקראת הפגישה המשולשת הצפויה להתקיים היום בוושינגטון בין מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שר החוץ יאיר לפיד ושר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד. הגורמים הבכירים הדגישו, כי הסכמי אברהם אינם מהווים תחליף למשא ומתן בגזרה הישראלית-פלסטינית ולהתקדמות גם במסלול זה.

"ממשל ביידן החל את כהונתו עם מחויבות ברורה לפתרון שתי המדינות", אמר אחד הגורמים הבכירים. "אנחנו ממשיכים עם המחויבות הזאת גם כעת. נפעל להביא להתקדמות בנושא הישראלי-פלסטיני מתי שנוכל וככל שנוכל".

לפני הפגישה המשולשת יקיים בלינקן פגישות נפרדות עם לפיד ועם שר החוץ האמירתי. לפיד נועד אמש עם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס. לאחר הפגישה כתבה האריס בטוויטר: "המחויבות שלנו לישראל ולביטחונה היא בלתי מעורערת. היחסים בין ארצות הברית לישראל חזקים משהיו אי פעם". היא ציינה כי דנה עם לפיד בחשיבות קידום השלום, הביטחון והשגשוג עבור פלסטינים וישראלים.

בפתח הפגישה עם האריס, אמר לפיד: "אני שמח להיות כאן, עם אחת החברות הטובות ביותר שיש לישראל בוושינגטון. מנהיגה שתמיד עמדה לצדנו בכל המאבקים החשובים, תמיד יכולנו לסמוך עליה ברגעים הקשים. החברות בינינו מבוססת קודם כל על ערכים משותפים. דמוקרטיה, חירות, זכויות אדם, הכבוד למי ששונה ממך. לא משנה מאיפה אתה בא".

"גם כשיש בינינו חילוקי דעות, אני יודע שהמטרה שלנו משותפת – לראות את ישראל חזקה, בטוחה, משגשגת. אנחנו גם מאמינים שהפלסטינים זכאים לאיכות חיים, כלכלה, חינוך ותקווה".

מוקדם יותר אתמול נפגש לפיד עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן. מלשכתו נמסר כי "השניים דנו בסוגיות ביטחוניות רחבות, ובראשן האיום האיראני. שר החוץ שיתף את היועץ לביטחון לאומי בדאגה הישראלית מהמירוץ האיראני ליכולת גרעינית, ומכך שאיראן הופכת למדינת סף גרעינית. לפיד גם דיבר עם היועץ לביטחון לאומי על הצורך בתוכנית חלופית להסכם הגרעין. בנוסף, דנו בפגישה בתוכנית לרצועת עזה 'כלכלה תמורת ביטחון' שהציג השר לפיד".

תגיות:יאיר לפידפתרון שתי המדינותאנתוני בלינקןהסכמי אברהם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה