נטורופתיה ורפואה טבעית

התחזקות רוחנית עשויה להתחיל גם בתזונה

בארה"ב עשו ניסוי על נוער אלים שהיה סגור במוסד לעבריינים צעירים. שינו להם את התזונה לתפריט בריא יותר. זה מה שקרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תחום התזונה הוא נושא שמשתלם ללמוד ולהתחזק בו, מאחר שהמזון הוא חלק מרכזי בחיינו ומשפיע ישירות על הבריאות שלנו. תעשיית המזון משתנה כל רגע ורגע, בפרט במאה האחרונה, והמדפים בסופרמרקט מלאים בשפע של מוצרים הארוזים באופן הקורץ לעין לקחתם. מובן שחלקם מזיקים לבריאות, והקונה מבולבל מכל מה שהוא רואה. מחוסר ידע ומבורות אנשים סבורים כי פריכיות מאורז מלא, או קורנפלקס מתירס, או חיטה מעובדת, הם מזונות טובים המועילים לבריאות. צריך לדעת שככל שהמזון מעובד יותר - הוא בריא פחות, ואף מזיק לאורך זמן, ולהיפך.

בריאות שלמה בגוף ובנפש היא מה' יתברך ("הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי ה' הוא", הרמב"ם, הלכות דעות ד'). הבריאות היא מכלול שלם של רוגע, חיות, שמחה, אהבה ועוד דברים טובים שנטמנו בנו (ראו את הילדים), וקלקול הבריאות עלול בהחלט להשפיע ההיפך.

ראייה לכך: בארה"ב עשו ניסוי על נוער אלים שהיה סגור במוסד לעבריינים צעירים. שינו להם את התזונה לתפריט בריא יותר (מזון סביר ואיכותי המשלב את כל אבות המזון), והפלא ופלא, הנערים הפסיקו להיות אלימים זה לזה והיפראקטיביים, ואפילו הפסיקו לנבל את פיהם! הם חזרו לנהוג כמו בני אדם. אם כן, מה במזון גורם להתנהגויות שליליות כאלה?

אני חייבת לציין כי מניסיון אישי ומצפייה במטופלים נוכחתי לראות כי כאשר אדם אוכל מזון בריא, ואף יותר מזה, עושה ניקוי רעלים, אז רעלים רבים משתחררים מגופו, מנפשו וממוחו, ומתחילים להרגיש תוך מספר ימים יותר רוגע, ריכוז, יישוב הדעת, חיות ושמחה שמתחילים לצוץ מבפנים (ותמיד היו שם). מן הסתם, אדם כזה ודאי גם חוטא פחות. הרעלים עצמם, יש ביכולתם ליצור בנו חוסר שקט, עצבנות, כעס, אלימות ועצבות, מאחר שיש במזונות מעובדים, וכיום גם במזונות מקוריים, לצערנו, חומרים רבים שהם לא טבעיים לגופנו, והגוף מגיב בהתאם.

לימוד של נושא התזונה על בוריו, ומהו אורח חיים בריא, הוא עניין חשוב מאוד. זה לא בשמים, הוא אפשרי עם קצת רצון, מאמץ ותפילה. והכי חשוב, לנקות את המסך דרכו אנו מסתכלים על העולם.

שנה טובה של השקפה חדשה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה