חדשות בארץ

בורות מביכה: "הפורום החילוני" מחה על ההתעלמות מ"המנהג החילוני" ביום הכיפורים

עמותת "הפורום החילוני" יצאה נגד התעלמות מערכת החינוך הממלכתית מ"המנהג החילוני והנפוץ" של רכיבה על אופניים ביום הכיפורים, וטענה כי מדובר ב"הדתה". הגולשים ברשתות החברתיות הגיבו בלגלוג ובזעם על ביזוי היום הקדוש

  • ח' תשרי התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)
אא

עמותת "הפורום החילוני", הנאבקת במה שהיא מכנה "תופעות ההדתה", פרסמה פוסט מביך, בו הלינה על כך שבבתי הספר היסודיים של החינוך הממלכתי מתעלמים מ"המנהג החילוני והנפוץ" של רכיבה על אופניים ביום הכיפורים. לטענתה, מדובר ב"הדתה".

"ההדתה מתחילה בכיתה א', כאשר המנהג העיקרי של ילדים כמו רכיבה על אופניים – לא קיים", נכתב בפוסט. "התלמידים קיבלו דף עבודה ובו, כביכול, המנהגים של יום הכיפורים: תפילות, צום וכו'. דווקא המנהג האמיתי של הילדים עצמם – המנהג החילוני והנפוץ של רכיבה על אופניים ביום הכיפורים – לא מופיע בדף העבודה הזה או בספרי הלימוד של הילדים, וזה לא מקרי: מערכת החינוך רוצה לכפות על הילדים 'מסורת' יהודית מסוג מאוד מסוים, כלומר לכפות עליהם זהות דתית".

"המסר שילד חילוני מקבל מדף עבודה כזה הוא שהוא והמשפחה שלו לא בסדר, שאם הם לא צמים או מתפללים, הם לא עושים את מה שהם אמורים לעשות", הוסיפו ב"פורום החילוני". "תודה לאבא העירני ששלח לנו את דף העבודה".

הפוסט עורר תגובות לגלגניות רבות, וגם זעם על ביזוי היום הקדוש. "מימיי לא צחקתי ככה מפוסט בפייסבוק", כתב אחד הגולשים. גולש אחר כתב: "מנהג ישראל דין הוא. האמת חיפשתי בכל הכתבים, רמב"ם, שולחן ערוך ועוד, ולא הצלחתי למצוא את דיני רכיבה באופניים ביום כיפור. בחיי שאתם הזויים".

בתגובה נוספת נכתב כי מדובר ב"פוסט מיותר לחלוטין. זו המסורת של העם היהודי, זו לא הדתה. רכיבה על אופניים היא לא מסורת. אני חילוני, ילדיי חילוניים. שמח שלומדים על המסורת של העם היהודי, כי הם יהודים גאים".

תגיות:יום הכיפוריםהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה