צניעות האשה

האם כאן נמצא מפתח הישועה?

למה דווקא התחזקות בנושא הצניעות מסוגלת להכניס אל תוך חייך הארת שמים? קבלי חיזוק קטן שיכול לסלול לך את הדרך אל כל הברכות

(צילום: shutterstock(צילום: shutterstock
אא

הצניעות היא לב לבה של עבודת השם של בת ישראל, ולכן דווקא שם יצר הרע מפעיל את מירב כוחו בכדי להרחיק את בנות ישראל מהתקדמות. אפשר לראות רבות מתוכנו שמאמינות, ואפילו שומרות שבת ומקיימות מצוות רבות וחשובות, אך מבחינה חיצונית עדיין כמעט ולא ניתן להבחין כלפי חוץ בצד האמוני הקיים בפנימיותה.

דווקא משום שהצניעות היא הנקודה העוצמתית ביותר מבחינה גדולת הקדושה שהיא טומנת בחובה, שם הכי הרבה קשה, שם היצר מנסה להרחיק.

מרן הרב שטיינמן זצ"ל אמר בכנס לחיזוק נושא הצניעות: "באגרת הגר"א כתוב: 'אין דבר כנגד יצר הרע אלא באנשים – תורה, ובנשים – צניעות'. ומה היצר עושה? דווקא במקום שהוא העיקר, שם הוא עושה את כל המאמצים כדי להכשיל, שם הוא מטיל את כל הכובד – על התורה ועל הצניעות. הוא נותן לה לעשות הכול, אבל לא צניעות. יכול להיות שהוא ייתן לה שכל היום היא תגיד תהילים, אבל לא צניעות! בגלל שזה העיקר, וממילא על זה מטיל יצר הרע את כל הכובד".

אבל כאן הקושי יכול להפוך ליתרון, להזדמנות. בדיוק בגלל שהתחזקות במצווה זו היא לא פשוטה וקלה, אז כאשר בת ישראל אכן מתחזקת בתחום זה היא יכולה לזכות לישועות, לברכות ולהרבה הארת פנים משמים.

הרב אביעזר פילץ, ראש ישיבת תפרח, אמר בכנס שנערך בנושא הצניעות: "כל אחת יודעת שעיתים היא מצפה לברכות שמים, מחפשים סגולות, מחפשים ברכות, וכאן מובטחת הברכה. כל אחת ואחת תוכל לומר לקב"ה בעת שהיא תצטרך לבוא אליו בתחינה: 'ריבונו של עולם, זכור לי! זכור לי איך עמדתי בעוז ובעזות של קדושה, הארכתי את מה שצריך להאריך, הרחבתי את מה שצריך להרחיב, ולא הבטתי ימין ושמאל'. אז יפתחו שערי שמים, ותהיה אותה ברכה של 'הפכת מספדי למחול לי'.
יש כאן הזדמנות לברכה, בנים תלמידי חכמים, לבנות שיזכו לחתנים, אפשר לזכות לברכה בבית, להרחבת הדעת, אפשר לזכות לכל הדברים שכל אחת מאחלת לעצמה".

רוצה להתחזק בצניעות ולא מצליחה? הרב יגאל כהן בחיזוק עוצמתי:

רונית מספרת: "הבן הקטן שלי התחיל יום אחד לדבר לא ברור, ואפילו לגמגם. זה היה בשלב שבו הוא כבר דיבר לחלוטין בצורה שוטפת, ולפתע יום אחד הוא פשוט התחיל לגמגם לסירוגין. זה היה מבהיל ומלחיץ. החלטתי שאני אקח על עצמי איזשהו חיזוק בנושא הצניעות שקשור להנהגה בדיבור, ואולי מידה כנגד מידה ה' יעזור שהבעיה עם הדיבור של הילד תיפתר.

"כעבור כשבועיים, ברוך השם, בעיית הגמגום נעלמה מעצמה, והוא חזר לדבר כרגיל. תקופה קצרה לאחר מכן שוב פעם בעיית הגמגום הופיעה. עשיתי חשבון נפש קצר עם עצמי, וידעתי שפחות או יותר הפסקתי עם אותו חיזוק שבזמנו לקחתי על עצמי, ולכן החלטתי להתחזק שוב ולהקפיד. ושוב פעם ראיתי בחוש איך מידה כנגד מידה, הבעיה של הילד פסקה לאחר החיזוק שלקחתי על עצמי".

שיראל מספרת: "הבן שלי התחיל ללכת בגיל מאוחר, וגם הרגל שלו נראתה עקומה. הסבו את תשומת לבי לכך, ואמרו לי לקבוע תור לאורתופד. החלטתי שאני אקח על עצמי איזשהו חיזוק בנושא הצניעות, ואולי בזכות כך נזכה לראות שינוי לטובה. לקחתי על עצמי חיזוק שקשור לפלג גוף תחתון כנגד הבעיה ברגל של הבן שלי.

"לאחר חודשיים של המתנה הגענו לתור המיוחל אצל האורתופד. הוא בדק אותו ואמר "הוא הולך ישר, הכול נראה תקין. אני לא מבין למה באתם". אני כל כך מאמינה שבזכות התחזקות במצוות הצניעות זוכים לראות ישועות ודברים טובים. תודה לה'".

מה מנחה אותך בחיים - רצון ה' או מה אחרים חושבים? צפי בקטע קצר של הרב זמיר כהן:

מומלץ לקרוא גם:

4 סיפורי ישועות התרחשו בזכות הדבר הזה

היא הייתה על סף כריתת מעי – מה קרה בסוף, וכיצד זה קשור לצניעות? 

"הרכב נתקע בלב ההתפרעויות. ראיתי את המוות מול העיניים"

להתלבש בצניעות ולהיות יפה? יש חיה כזאת

מצוות כיסוי ראש לאישה: גלו הכול על הכתר הנשי

הסוד היהודי: זה מה שיגרום לו לרצות להתחתן

תגיות:ישועהצניעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה