יהודה אייזיקוביץ

בנט מתחתית הסקרים: הכו בחרדים והצילו את הממשלה

מאה ימי החסד של הממשלה תמו, וההישגים המפוקפקים שצברה הציבו את העומד בראשה בנקודת שפל חסרת תקדים. בנט מנסה להסיט את תשומת הלב הציבורית מכישלונותיו באמצעות עלילות שווא נגד החרדים

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ההתנהלות השערורייתית של הממשלה בכל החזיתות הובילה את מעמדה לשפל חסר תקדים. בסקר שפורסם לאחרונה בערוץ 20, נמצא כי 87% מהציבור הרחב אינם חושבים שבנט מתאים לתפקיד ראש הממשלה. בסקר אחר שהתפרסם אתמול מטעם מכון 'אסקריא', התברר כי רמת האמון לה זוכה בנט במגזר החרדי עומדת על 3.5% בלבד. מעולם לא היה ראש ממשלה ישראלי שזכה לחוסר אמון שכזה.

מול הסרטונים שצולמו לפני חודשים ספורים אי אפשר שלא לגחך על בנט וממשלתו. מהארכיון נשלפים בזה אחר זה סרטונים בהם בנט כאופוזיציונר מתראיין או משתלח בחברי הממשלה הקודמת בנאומים נוטפי פאתוס, בעוד במעמדו הנוכחי הוא עושה את מה שהתנגד לו ולמעשה הופך לקריקטורה נלעגת של עצמו.

בנט לא לבד במערכון הזה. לצידו שר החוץ יאיר לפיד – איש חסר השכלה וניסיון מינימלי ביחסי חוץ, שלשונו המתגלגלת היא תכונתו הבולטת. בתוך זמן קצר הוא הספיק למסמס את המאבק באנטישמיות העולמית, כשהפך אותה בהבל פיו לעוד בעיה סתמית מני בעיות גלובליות אחרות, ובמקביל דרדר את היחסים הדיפלומטיים עם פולין בשל חוק שכמעט ואינו רלוונטי לאיש. לפיד גם תועד בעת פגישה רשמית עם בכירים בארמון המלוכה המרוקאי כאשר הוא סרוח על כורסה כנער פוחז נטול נימוסין בסיסיים. גם שרת התחבורה מרב מיכאלי הפכה לכוכבת בידור, כאשר במקום לטפל בבעיות התחבורה בישראל היא עוסקת בהפקת סרטונים מביכים בשפה משובשת ונלעגת פרי דתה הפמיניסטית הרדיקלית.

אבל לא הכל מגוחך בממשלה הזאת, יש לה גם צדדים הרבה פחות מצחיקים, כמו שר האוצר אביגדור ליברמן שפועל להעביר תקציב שפוגע באזרחי המדינה ושולל מהם תנאי מחיה סבירים לטובת שדידת הקופה הציבורית בידי נציגים תומכי טרור של המגזר המאופיין בפשיעה הגבוהה במדינה, שסוחטים את כספי המיסים של אזרחי המדינה כדמי חסות לקיומה של הקואליציה.

ושר הבריאות ניצן הורוביץ? הוא התגלה בקלונו, כאשר בריאיון בשידור חי לינון מגל כלל לא ידע את מצב תחלואת הקורונה. נראה שהשר רואה בכלל את תפקידו כקרדום לחפור בו לטובת קידום האג'נדות הפרוגרסיביות שלו. אליו מצטרפת שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שהתעקשה לפתוח את שנת הלימודים למרות התחלואה שרושמת שיאים חדשים מדי יום. גם חבריה לממשלה הבינו שהפקרת תלמידי ישראל לגחמותיה של השרה המופקדת עליהם היא סכנה, וכפו עליה את החלטתם בניגוד לרצונה. למרות זאת, למעלה ממאה וחמישים אלף תלמידים נמצאים כיום בבידוד, ומשפחותיהם נאלצים להתמודד עם החלטותיה האומללות של שאשא-ביטון.

אולם כל אלה מתגמדים מול שבירת האתוס היהודי של שמירת קדושת החיים, כאשר שרת המשפטים איילת שקד יצאה באמירה מזעזעת כאילו מוות של אזרחי ישראל הוא עניין של מה בכך והאזרחים נדרשים להכיל את מותם של יקיריהם. מוות שיכול היה להימנע אילו הממשלה הייתה מתעוררת בזמן, ומתחילה את מבצע החיסונים השלישי כחודש לפני שעשתה זאת בפועל.

גם ההתדרדרות במצב הביטחוני במדינה היא השלכה ישירה מהמצב הפוליטי, שכן הצבא נתון כבן ערובה בידי חברי הכנסת הערבים שכובלים את ידי החיילים ומונעים מהם לפעול כראוי כנגד הטרור. המחבלים, מאידך, מכירים בחולשת הממשלה ובחוסר יכולתה לצאת נגדם למלחמה של ממש, וכך תעוזתם רק גוברת בכל החזיתות, וכפי שניתן לראות בסרטון שתיעד את הירי של מחבל עזתי בחייל הקדוש בראל חדריה שמואלי הי"ד.

בנוסף לכל אלה – הרפורמה בשירותי הדת אותה מקדם שר הדתות מתן כהנא, שחבר לארגון רבני צוהר, והם פועלים יחד להרוס את מוסד הרבנות תוך החרבת היהדות במדינת ישראל.

כך הממשלה בראשות בנט הגיעה לשפל התדמיתי שלה. בנט, שייחל לפחות להכרה של הממשל האמריקאי, נחל אכזבה קשה כאשר הושפל באופן אישי בבית הלבן כשנשיא ארה"ב פשוט נרדם בנוכחותו והאירוע המתועד הגיע לעיניהם של מיליוני צופים ברחבי העולם.

מול מצב הביש ורשימת הכישלונות המתגבהת על שולחן הממשלה, מצא בנט את השעיר לעזאזל כדי להסיט ממנו את תשומת הלב הציבורית. כמו אחרים הזכורים לשמצה, הוא בחר להישיר מבט למצלמה ולתייג יהודים שומרי מצוות כעבריינים הפוגעים בסדר הציבורי. בנט הורה לנהוג בצעדי אכיפה קשים כנגד החוזרים מאומן, כולל חקירת משטרה ונקיטת הליך פלילי מלא. לצורך השוואה, לפני שבועות ספורים שבו אלפי ערבים מטורקיה, אולם אז, משום מה, רשויות המדינה התעלמו במופגן מעשרות מקרים בהם זייפו מסמכים שאפשרו לעבריינים לטוס לישראל למרות היותם חולי קורונה.

בפועל, התברר שגם באומן המדינה כשלה. מערך בדיקות הקורונה התגלה כלא אמין והבדיקות שנעשו שם לא היו קבילות באף מדינה אירופאית. למרות זאת, דבריו של בנט הצליחו להסיט לזמן מה את תשומת הלב התקשורתית והציבורית מכישלונותיו, ולגרום לפגיעה באזרחים תמימים שזכו ליחס של עבריינים על לא עוול בכפם.

הקלות הבלתי נסבלת בה בנט מתיר לעצמו לפגוע באזרחים רק כדי להפיק תועלת תקשורתית מבליטה שוב את אופיו הנכלולי ואת חוסר אמינותו. עם זאת, הממשלה – למרות כשליה הבולטים וכישוריהם המפוקפקים של חבריה – לא צפויה להתפרק בעתיד הנראה לעין. הדבק החזק שמחבר את חבריה זה לזה היא הידיעה שאין להם עתיד בממשלה אחרת במידה וזו תתפרק.

וכך, מול הממשלה הכל כך מסוכנת הזאת לביטחונה של המדינה וליהדותה של אזרחיה, אין לנו כי אם לשאת תפילה מעומק הלב בימים המסוגלים האלה שיסיר ה' מעלינו את החרפה הזאת בהקדם.

תגיות:אומןנפתלי בנטהחברה החרדיתיהודה אייזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה