חדשות בארץ

המפכ"ל: ההתפרעויות בערים המעורבות – בשל אי שוויון ושסעים בחברה

בדיון סוער בוועדה לביטחון הפנים של הכנסת, אמר מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי ההתפרעויות הערביות בחודש מאי היו אינתיפאדה. חברי כנסת מימין זעמו על טענתו, כי ההתפרעויות נבעו בשל "אי שוויון ושסעים בחברה"

שבתאי בדיון הוועדה, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)שבתאי בדיון הוועדה, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, עורר היום (שני) סערה בוועדה לביטחון הפנים של הכנסת שהתכנסה לישיבתה הראשונה. שבתאי התייחס להתפרעויות של אזרחים ערבים שהתרחשו בחודש מאי בערים המעורבות, ואמר כי הן נבעו בשל "אי שוויון ושסעים שיש בחברה הישראלית".

דבריו של שבתאי עוררו זעם בקרב חברי כנסת מימין. חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) תקפה: "חשבתי לתומי שהמפכ"ל הבין שהיו טעויות איומות בניהול של האירוע הזה ושזה יתוקן. אבל אנחנו שומעים את המפכ"ל ככלב השב על קיאו".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה מתח על שבתאי ביקורת חריפה: "המשפט הזה מזמין אינתיפאדה. אתה מזמין אירועי אלימות נוספים כשאתה אומר שמדובר במהומות שנבעו מאי שוויון ומשסעים. אתם צריכים לשנות דיסקט".

בהמשך כינה שבתאי את ההתפרעויות "אינתיפאדה". לדבריו, "משטרת ישראל נתפסה בתחילת האירוע של 'שומר החומות' כשהיא לא מספיק חזקה. הופתענו מהאירוע. חלק מהפקת הלקחים היא שלא נופתע בעתיד. מהרגע שהבנו את עוצמת האירועים ניתן מענה בכל הארץ, ותוך ארבעה ימים חוסלה אינתיפאדה עם אפס הרוגים ומינימום אמצעים".

דבריו של שבתאי נתקלו בצעקות מצידם של חברי כנסת ערבים. חבר הכנסת אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) תקף: "פעם ראשונה שאתה משתמש במושג החמור הזה". שבתאי הגיב כי "התקוממות מהסוג הזה כמו שהייתה, בכל המקומות, בעוצמות שהיו – זה השם שצריך לקרוא לזה. בואו לא נכבס במילים אחרות. הייתה פה אינתיפאדה".

חבר הכנסת אחמד טיבי צעק לעבר שבתאי: "תחזור בך מהאמירה אפס הרוגים – מוסא חסונה נהרג". יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, התערב: "איך אפשר להגיד שלא היו הרוגים? היו הרוגים יהודים". שבתאי השיב כי "מדובר בהתקוממות עם אפס הרוגים מצד כוחות הביטחון. זה שתטיחו בי האשמות לא יפתור לי את הבעיות".

תגיות:אחמד טיביקובי שבתאיאורית סטרוקהוועדה לביטחון הפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה