מעניין

נדיר: התינוקת נולדה "זקנה" עם קמטים ושיער שופע

אישה צעירה מדרום אפריקה ילדה תינוקת עם תסמונת נדירה שגורמת להזדקנות מואצת. לאחר שהסיפור התפרסם ברשת, החלו לצוף תגובות קשות ואכזריות שקטלו את התינוקת וצערו את בני המשפחה

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

אישה צעירה מדרום אפריקה עלתה לכותרות לאחר שילדה תינוקת שנראית כמו אישה זקנה. זאת בשל מחלה נדירה שהיא סובלת ממנה.

האישה בת ה-20, שבחרה להישאר בעילום שם, ילדה את ביתה הבכורה עם תסמונת "האצ'ינסון גילפורד", הגורמת להזדקנות מואצת ולמוות במצב קליני של זקנה בגיל העשרה. התינוקת שזה עתה הגיחה לעולם נולדה עם עור מקומט ושיער שופע כחלק מהמחלה שפוגעת באחד ל-4 מיליון.

ב-30 באוגוסט, האם הצעירה שהתה בביתה שבמזרח המדינה והרגישה שהלידה מתקרבת. סבתה של היולדת הייתה איתה ברגעים אלו ומיד הזעיקה אמבולנס, אך התינוקת נולדה עוד לפני שהספיקו להגיע הפרמדיקים. השתיים הבחינו בעור המקומט שעל פניה של התינוקת ומיהרו לבית החולים כדי להבין מה הסיבה לכך.

"מיד הרופאים אמרו לנו שהילדה חולה. כבר במהלך הלידה הבנו שיש משהו מוזר כי היא לא בכתה כלל", סיפרה הסבתא. לדבריה, אחרי שתמונות התינוקת פורסמו לראשונה ברשת החלו לצוף תגובות קשות ואכזריות שקטלו את התינוקת. אמירות כמו "נראית כמו אישה זקנה", "קוף" וכדומה, נכתבו על הפוסט וצערו מאוד את בני המשפחה המרוגשים.

התסמונת הנדירה ממנה סובלת התינוקת מתפרצת לפני גיל שנתיים ללא אבחון מוקדם וכוללת תופעות כמו אובדן של שומן תת-עורי, עצירה בגדילה, קשיות מפרקים, בעיות בעמוד השדרה וירכיים, יתר לחץ-דם, הסתיידות עורקים ובעיות לב. ילדים אלו בדרך כלל נפטרים לקראת גיל 13. הרופאים טוענים כי המוטציה הגנטית ברוב המקרים לא נראית בזמן הלידה אלא רק בשנה הראשונה, אך עם זאת במקרים מסוימים, כמו במקרה הזה, ישנם סימנים כבר מרגע הלידה.

תגיות:רץ ברשתמעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה