חדשות בריאות

תו ירוק בבתי כנסת, הגבלת התקהלות בארוחות: אלו הנחיות משרד הבריאות לחגי תשרי

הנחיות משרד הבריאות לקראת חגי תשרי כוללות המלצה לקיים את התפילות במקומות פתוחים. התפילות בכותל יתקיימו תחת מגבלת תפוסה של עד 8,000 איש ב-15 קפסולות נפרדות. כל הפרטים

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות פרסם אמש (מוצאי שבת) הנחיות לציבור לקראת חגי תשרי, מהן עולה כי ההמלצה היא לקיים את התפילות בחגים במקומות פתוחים. בבתי כנסת בהם יותר מ-50 מתפללים – מוטלת חובה לבדוק תו ירוק בכניסה, גם אם התפילה מתקיימת בחצר בית הכנסת. ילדים מתחת לגיל 12 יוכלו להיכנס על סמך בדיקת PCR ולא רק על סמך בדיקת אנטיגן מהירה.

במשרד הבריאות ציינו, כי בימי ראש השנה וביום חמישי שאחריהן, תוקפה של בדיקת ה-PCR יהיה 96 שעות במקום 72. המשמעות היא, שכל מי שיעשה היום בדיקת PCR יוכל להיכנס לבתי הכנסת לאורך כל ימי החג.

בארוחות החג ובהתקהלויות בשטח פרטי, תחול הגבלת התקהלות של עד 50 איש במקומות סגורים ו-100 איש במקומות פתוחים. בהתקהלות של יותר מ-100 איש במקומות פתוחים חלה חובה לעטות מסכות. במשרד הבריאות ממליצים לעטות מסכות גם בהתקהלויות של פחות מ-100 משתתפים.

בשוק ארבעת המינים מגבלת ההתקהלות תימדד על פי תפוסה של אדם אחד ל-7 מ"ר. אירועי הקפות שניות בשמחת תורה יהיו מחויבים בתו ירוק. מגבלת ההתקהלות באירועים אלו הינה 1,000 איש במקומות סגורים ו-5,000 איש במקומות פתוחים.

באשר לתפילות בכותל המערבי – אלו יתקיימו תחת מגבלת תפוסה של עד 8,000 איש ב-15 קפסולות נפרדות. חשוב להקפיד על עטיית מסכות. סדרנים יוצבו כדי לשמור על ההנחיות.

תגיות:חגי תשרימשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה