חדשות בארץ

"לבנות אמון": ישראל תלווה חצי מיליארד שקל לרשות הפלסטינית

בפגישה שקיים הלילה שר הביטחון בני גנץ ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, סוכם על שורת הקלות שנועדו למנוע את קריסתה הכלכלית של הרשות ולחזקה מול חמאס. בציונות הדתית תקפו את ראש הממשלה: "בנט, אתה באובדן עשתונות ערכי"

המוקאטעה ברמאללה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)המוקאטעה ברמאללה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ישראל תלווה לרשות הפלסטינית חצי מיליארד שקלים ותפעל להסדרת מעמדם ההומניטרי של אלפי פלסטינים שמתגוררים כיום ביהודה ושומרון ואינם מחזיקים בתעודת זהות פלסטינית. כך סוכם בפגישה החריגה שקיים הלילה (בין ראשון לשני) שר הביטחון בני גנץ ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בתדרוך לכתבים, פירט גנץ את הצעדים עליהם סיכם עם אבו מאזן. מדובר בעיקר בהקלות שנועדו למנוע את קריסתה הכלכלית של הרשות ולחזקה מול חמאס.

כאמור, בין הצעדים נכללת העמדת הלוואה בסך חצי מיליארד שקל, שתוחזר החל מיוני 2022 מכספי הסילוקין שישראל גובה עבור הרשות. צעד זה נעשה בתיאום עם שר האוצר אביגדור ליברמן. כמו כן סוכם על העברת העסקים הפלסטיניים שעובדים עם ישראל לשיטת התחשבנות דיגיטלית – צעד שצפוי להכניס כ-10 מיליון שקל לקופת הרשות.

בנוסף לכך, ישראל תגדיל ב-15,000 את היתרי התעסוקה לעובדים פלסטיניים, תוסיף אלף עובדים לענף התיירות, ותאשר בנייה בשטחי C הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה.

באשר להסדרת המעמד של אלפי פלסטינים ביהודה ושומרון – מדובר, בין השאר, בתושבי רצועת עזה שברחו ממנה לאחר השתלטות חמאס ובמבקרים אחרים כמו פלסטינים מחו"ל שהתחתנו לפני שנים רבות. צעד זה ייושם בהתאם לקריטריונים ברורים, ויוחל על אנשים מבוגרים בלבד.

"אמרתי לאבו מאזן שלא אנחנו הולכים ולא הפלסטינים הולכים לשום מקום מחר בבוקר", אמר גנץ בתדרוך. "הגעתי לפגישה כדי לבנות אמון ולשמור על האינטרסים של מדינת ישראל, והקשרים החשובים שלנו עם הרשות הפלסטינית שאני מאמין שצריך לחזק אותה. ככל שהרשות הפלסטינית תהיה חזקה יותר, החמאס תהיה חלשה יותר. ככל שתהיה לה יותר משילות, יהיה יותר ביטחון ואנחנו נצטרך לפעול פחות".

במפלגת הציונות הדתית תקפו בחריפות את הממשלה והעומד בראשה: "חצי מיליארד שקל לאבו מאזן. בנט, אתה באובדן עשתונות ערכי. ממשלת ישראל יצאה למסלול עוקף לחוק קיזוז משכורות מחבלים, ומעבירה מאות מליוני דולרים לאבו מאזן. ישראבלוף שבו מקזזים לכאורה ביד אחת ומעבירים 'הלוואה' ביד השנייה".

"העברת הכספים לרשות הפלסטינית, מבלי להתנות זאת בהפסקת העברת המשכורות למשפחות המחבלים, מעודדת את הטרור ופוגעת במאבק העולמי בו. באיזו זכות מוסרית תוכל מדינת ישראל לתבוע מהעולם להפעיל לחצים על מדינות וגופים תומכי טרור, אם היא בעצמה תומכת כלכלית בישות שמעודדת טרור במישרין?".

"אין כסף לבתי חולים הציבוריים, אין כסף לשכר החיילים הסדירים, אבל יש כסף להנשמה מלאכותית של מי שפועל נגד ישראל בהאג ומסכן אסטרטגית ובטחונית את מדינת ישראל. ממשלת השמאל הזו היא ממשלה מסוכנת למדינת ישראל", סיכמו בציונות הדתית.

תגיות:הרשות הפלסטיניתאבו מאזןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה