חדשות בארץ

גנץ נועד ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

בפגישה הרשמית הראשונה מאז 2010 בין בכיר ישראלי ממשלתי ליו"ר הרשות הפלסטינית, אמר שר הביטחון בני גנץ לאבו מאזן כי ישראל נכונה לצעדים שיחזקו את כלכלת הרשות. גורם בסביבת ראש הממשלה נפתלי בנט: "אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה"

גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:01)

שר הביטחון בני גנץ נפגש הלילה (בין ראשון לשני) ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מלשכתו נמסר, כי השניים דנו בשורה של נושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים.

זו הפעם הראשונה מאז 2010 שבכיר ישראלי מהדרג הממשלתי נפגש באופן רשמי עם אבו מאזן. בשנת 2013 נערכו מפגשים בין אבו מאזן לנשיא המנוח שמעון פרס.

בפגישה החריגה, שהתקיימה בידיעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, השתתפו מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, השר לנושאים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח' וראש המודיעין הכללי ברשות מאג'ד פארג'. הפגישה נמשכה כשעתיים וחצי, כשבחלקה האחרון נועדו גנץ ואבו מאזן בארבע עיניים במשך כ-40 דקות.

על פי הודעת לשכת שר הביטחון, במהלך הפגישה אמר גנץ לאבו מאזן כי ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית. עוד נמסר, כי השניים דנו בעיצוב המציאות הבטחונית, האזרחית והכלכלית באזור יהודה ושומרון ובעזה. השניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר בסוגיות השונות שהועלו.

גורם בסביבתו של ראש הממשלה התייחס הבוקר לפגישתו של שר הביטחון עם יו"ר הרשות הפלסטינית: "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה", מסר. "מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ) בירך על פגישתו של גנץ עם אבו מאזן: "לאחר נתק ארוך ומזיק של שנים עם השכנים הקרובים ביותר, הגיע הזמן לחדש את ההידברות ושיתוף הפעולה עם הרשות. כך עשיתי בפגישתי עם שרת הבריאות הפלסטינית לפני מספר שבועות, וכך יש לעשות בכל התחומים – האזרחי, הכלכלי, הביטחוני והמדיני".

תגיות:הרשות הפלסטיניתאבו מאזןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה