מעניין

ננטש בבית החולים בגיל יומיים והיה נידון לחיים של בדידות, עד ש...

גייב ננטש בבית החולים בגיל יומיים בשל מום מולד, עד שאמא אחת החליטה לעשות מעשה מדהים

אא

גייב הקטן איבד את הכל כשהיה בן כמה ימים בלבד. הוא נולד בברזיל, ובגיל יומיים אימו נטשה אותו בבית יתומים, כי היא התאכזבה ממה שראתה. הסיכוי שיאמצו אותו היה קלוש, עד שאמא אחת שינתה את חייו.

גייב נולד לפני למעלה מ-20 שנה ללא רגליים וידיים. הרופאים הבינו שהוא סובל מתסמונת נדירה בשם אנהארט – מום נולד שהגורם שלו אינו ידוע. אימו הביולוגית לא הייתה מעוניינת לגדל אותו אז היא השאירה אותו שם בבית החולים.

בגלל המראה החריג שלו, הסיכויים שמישהו יאמץ אותו היו קלושים והוא כנראה היה שוכב מרותק למיטה, נידון לחיים של בדידות, לולא אישה אחת בשם ג'אנל אדמס מארה"ב.

ג'אנל ראתה תמונה של גייב בסופרמרקט והחליטה שהיא רוצה לעזור לו. היא ובעלה כבר היו הורים ל-13 ילדים כך שההחלטה לא הייתה פשוטה. "היו לנו את החששות שלנו, אבל לא הצלחתי להפסיק לחשוב על הילד המתוק והקטן הזה בלי משפחה, בלי ידיים ורגליים, שנמצא כל כך רחוק מאיתנו", אמרה ג'אנל.

ג'אנל הצליחה לאתר את בית היתומים בו נמצא גייב והחלה בתהליך האימוץ. לאחר שהתהליך הסתיים, ג'אנל ובעלה רון טסו לאסוף את הבן החדש שלהם. הם התאהבו בו ממבט ראשון. גייב הצטרף למשפחה כפעוט ופרח תחת חסותם. מגיל צעיר החל להשתמש בכסא גלגלים, אבל ההורים שלו היו נחושים שיהיה עצמאי, ובגיל 12, גייב כבר היה מסוגל לעשות דברים שבני גילו עושים, למרות המוגבלות שלו. הוא ידע להתלבש לבד, ללכת, לאכול ולשחות. הוא אפילו ידע לעלות במדרגות לבדו. "אני יכול לעשות את זה ואני עושה את זה עם חיוך", אמר גייב.

אבל הדרך לא הייתה פשוטה. במהלך שנות נעוריו, גייב חווה הצקות ובריונות מדי יום. "הייתי בשיעור אמנות יום אחד והמורה ביקשה מאיתנו לבקר את העבודה של האדם שלידינו. ילד אחד אמר לי 'נראה שאלוקים עשה טעות איתך'. חזרתי הביתה באותו היום ופשוט נשברתי. לא הצלחתי להוציא את זה מהראש שלי", סיפר גייב.

כשבני הזוג אדמס אימצו את גייב, הם חשבו שהם רק מצילים אותו מחיי בדידות במיטת בית החולים, אבל מהר מאוד הבינו שזה היה גייב שהציל אותם. הוא לימד אותם על מה שבאמת חשוב בחיים והוא לימד אותם לעבוד קשה יותר ולעולם לא לוותר.

"שנאתי את ההורים שלי שהכריחו אותי לעשות את כל העבודה הקשה הזו, אבל עכשיו אני מסתכל עליהם ומודה להם שהם דחפו אותי להיות עצמאי ולהיות שהאדם שהם ידעו שאני יכול להיות", אמר גייב.

מהיום הראשון, ג'אנל ורון התייחסו לגייב כאחד משלהם. ככל שהילד למד עוד ועוד על עצמו, כך הוא נהיה עצמאי יותר. "המטרה שלנו תמיד הייתה לאפשר לגייב את החופש לבחור, וידענו שזה יקרה אם הוא רק יהיה עצמאי", אמר אביו.

לאחר שסיים את לימודי בתיכון, גייב עזב את בית הוריו והחל בקריירה מפתיעה של נואם מוטיבציה."אני נואם כבר כארבע שנים וזה די מטורף עם כל המקומות שזכיתי לראות וכל האנשים המדהימים שזכיתי להכיר ולשמוע את הסיפורים שלהם ועל איך אני יכול לעזור להם", הוא אמר.

 

תגיות:רץ ברשתהשראה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה